Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet ook niks van een puntenrijbewijs, is mij ook niet verteld .ik heb mijn rijbewijs al sinds 1993 en toen bestond dat nog niet.
 
Vandaag om 4 uur in de middag heb ik mijn her examen avb..
Gisteren nog 2 uurtjes geoefend en ging vele malen beter.
Instructeur is sinds mijn "klacht" erg vriendelijk en begeleid goed.
Ik heb vertrouwen erin dat ik de avb in mijn pocket heb ookal beginnen de zenuwen langzamerhand omhoog te kruipen
 
Nuri, veel suc6 vandaag!
Is je instructeur wel oprecht, of is ie vriendelijk omdat het moet?

Hopelijk heb je vandaag je AVB en dan z.s.m. je AVD dan ben je van het 'gezeur' af ;) zet em op!
 
Vandaag om 4 uur in de middag heb ik mijn her examen avb..
Gisteren nog 2 uurtjes geoefend en ging vele malen beter.
Dan gaat het vanmiddag ook goed! Suc6! :t
Instructeur is sinds mijn "klacht" erg vriendelijk en begeleid goed.
Ik heb vertrouwen erin dat ik de avb in mijn pocket heb ookal beginnen de zenuwen langzamerhand omhoog te kruipen
Dat is een nadeel van het examen aan het eind van de dag, maar beslist geen reden om de moed alvast maar op te geven!
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, het klopt niet. Je bent beginnend bestuurder na het behalen van je eerste rijbewijs in de categorieën AM A B of C.

Regels bij nieuwe rijbewijzen
Heeft u al langer dan 5 jaar een rijbewijs en haalt u er een ander rijbewijs bij? Heeft u bijvoorbeeld het autorijbewijs en slaagt u voor uw motorexamen? Dan wordt uw nieuwe rijbewijs niet een beginnersrijbewijs. Het beginnersrijbewijs geldt alleen voor de datum van afgifte van het eerste rijbewijs.


Wanneer krijg ik een beginnersrijbewijs?
 
Helaas her avb examen gezakt,
ik heb de volgende oefeningen gedaan:
achteruit parkeren goed gedaan
snelle slalommen - goed
uitwijk oefening - goed
noodstop - goed (ben dit keer niet onderuit gegaan hihi)
precisiestop- goed
langzame slalommen- 2x ging het niet goed
halve draai links - 2x de pion aangeraakt maar niet laten omvallen

resultaat 2x onvoldoende in hetzelfde cluster = gezakt

Ik heb terug aangekomen bij de rijschool aangegeven dat ik stop bij de huidige rijschool en mijn geld graag terug wou van het overgebleven pakket. Ik moest alleen nog de kosten van AVD examen terug krijgen waarvoor ik 255 euro in mijn pakket betaald heb. Tijdens mijn proefles vroeg ik nog duidelijk of de korting van de pakket zo berekend is dat de korting op de lesuren valt en niet op de examenkosten, als antwoord kreeg ik ja. De medewerker moest eerst de grote baas bellen en die wou met mij spreken. Hij gaf aan dat ik alleen 108 euro terug krijg en anders niks omdat de avd examen zoveel kost bij de cbr en de korting op de examen is berekend en geen korting op de lesuren.
Ik natuurlijk rustig aangeven dat het zo niet met mij afgesproken was en werd vervolgens heel agressief benaderd. Toen gaf ik aan maar als ik nou 108 euro voor avd en 70 euro voor avb (avb kost rond de 65 maja) bij elkaar optel en dat van mijn pakket afhaal. 1425 euro - 178 = 1247 eu
dat deel door 25 lessen van mijn pakket 1247:25= 49,88 euro. ik had snel hoofdberekend toen en zei maar dan kom ik hoger uit dan de uurtarief die jullie zonder korting geven aan leerlingen.
Hij werd woest toen ik hem hiermee beargumenteerde en ik heb toen maar mijn verlies geacepteerd en met 108 euro de deur uitgelopen. Voordat ik wegliep nog mijn rijinstructeur aangekeken en zei "dat jij bij zo'n rijschool werkt" Hij werd bedroevig en wou dat het liever anders verlopen had. Nog van elkaar afscheid genomen en kon bij hem terecht als ik iets nodig had.
Voor mij nooit meer rijschool animo/nr.1 , ze zijn alleen maar uit voor de geld. wel diep triest dat ze van een hard werkende 18 jarige student geld sluisen

Echt waar de ene shit na de andere heb ik over mij heen gekregen... ben ten einde raad.
Kent iemand een goede rijschool omgeving amsterdam/haarlem die zijn leerlingen goed begeleid?
 
Laatst bewerkt:
Jeetje wat een shit verhaal dit! Klote voor je dat jet zo loopt!
Raak alsjeblieft niet je plezier in motorrijden kwijt, en ga vooral door met je lessen om je a-tje te halen.
Als je rondom den Bosch zat had ik je 100% doorverwezen naar Motorrijschool Boxtel. Maar ja, in jouw omgeving ken ik niks helaas.

Succes!
 
Allereerst balen dat je weer gezakt bent,
maar toch is een andere rijschool geen garantie voor het slagen van een examen.
het gaat om meerdere factoren en je kan dus net zo goed bij elke rijschool zakken.

je gaf voor het examen aan dat het dit keer goed ging bij je lessen en de instructeur vriendelijk was...

als je een pakket koopt bij een rijschool heb je als het goed is hiervoor een handtekening in een overeenkomst op papier gezet ,daarmee is de rijschool eigenlijk niet verplicht om je geld terug te betalen.

anderzijds kan je wel snappen dat je ten einde raad bent en hoop ik dat je bij de andere rijschool meer succes hebt
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf destijds tijdens mijn lessen overgestapt naar een andere rijschool.
Ik voelde me gekleineerd tijdens de lessen en de communicatie verliep ook stroef. Ik dacht; het zijn MIJN lessen, IK betaal er voor. Dan wil ik op zn minst een instructeur die een beetje behoorlijk les geeft. Ik vond het in het begin al moeilijk zat, een instructeur die alleen maar kleineert en tegen me uitvalt als ik iets fout doe (hallo, het heet niet voor niets LEERling), kon ik er helemaal niet bij gebruiken.

Dus, ja, het is geen garantie dat je bij een andere rijschool wel slaagt, maar je kunt zeker wel keuzes maken.

Ik ben in elk geval ENORM blij met de keuze die ik gemaakt heb.
 
Gatverdamme, wat een vervelende situatie Nuri!

Ikzelf ben (alweer best lang geleden) naar Rijschool Amsterdam overgestapt vanaf Neelen. Toen was R.A. een leuke kleine rijschool waar ik fantastisch les heb gehad en waar precies op de dingen gelet werd waar ik het moeilijk mee had. Dus geen leskaart dit of systeem dat, gewoon oefenen waar het pijn doet, punt. En ik had toen wel ook zo'n vooruitbetaalde aanbieding van tien lessen + AVB + AVD, maar overal viel over te praten en dat was heel fijn. Neelen zat een beetje vast aan vaste structuren en de twee instructeurs (die ik TOEN had!) waren flink sarcastisch en neerbuigend en daar werd ik helemaal niet goed van.

Je nickname en je taalgebruik doen vermoeden dat je, zoals dat tegenwoordig heet, "een migrantie-achtergrond hebt"? (Correct me if I'm wrong.) Dat hadden (toen i.i.g.) de instructeurs bij Rijschool Amsterdam ook allemaal, en ik weet natuurlijk niet of dat bij Animo ook zo was, maar misschien helpt dat wat in hoe relaxt het is?

Maar goed, er zijn natuurlijk nog tig rijscholen in Amsterdam. Mijn ervaringen zijn alleen met Neelen en R.A.. Ik zou zeggen: reserveer een dag en ga even langs met dit verhaal bij een paar andere rijscholen en kijk wie het meeste zo reageert van "bah, wat slecht" en het minste zo van "wat een zeikerd".

Succes mate!

als je een pakket koopt bij een rijschool heb je als het goed is hiervoor een handtekening in een overeenkomst op papier gezet ,daarmee is de rijschool eigenlijk niet verplicht om je geld terug te betalen.
Heb jij dat contract gezien? Ben jij bij eventuele mondelinge overeenkomsten geweest? Heb jij verstand van juridische rechten en plichten bij overeenkomsten? Dit is dus precies wat ik bedoel. Je bedoelt je adviezen vast goed, maar je moet een keer leren begrijpen dat ongefundeerde opmerkingen zoals deze als feiten presenteren écht tot real-life misverstanden kunnen leiden als mensen het allemaal zo maar geloven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan