Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
[quoteCode 80 krijg je dus alléén als je 21 of ouder neem ik aan bent en voor A2 gaat]~[/quote]

Nee, code 80 is alleen van toepassing op A! Niet op A2.

Als je 21 bent kun je twee dingen doen:

Je kunt A2 halen, maar da's best nutteloos.

Je kunt ook A halen, maar dan krijg je code 80 erbij.

Op je 20e kun je ook A2 halen, maar nog geen A (ook niet met code 80).

Op je 22e kun je A halen zonder code 80 (dus onbeperkt), maar alleen als je A2 al 2 jaar in je bezit hebt ;)

Maar als je 21 bent en A2 haalt, dan krijg je geen code 80, en moet je dus gewoon nog een keer examen doen als je A2 twee jaar in bezit hebt. Als je 21 of ouder bent moet je dus A halen, niet A2 ;)
 
Laatst bewerkt:
~
FTT (ik kort je naam ook even af hoor :P ) Fijn dat je eerste AVD les al zo goed ging! En dat snelheidsverschil is wel herkenbaar, dat hebben mijn mede-leerling en ik ook. Gelukkig heb ik vanmiddag een 'zelfstandige' les, even volledig op mezelf focussen. :)

Ik heb het nog even gecontroleerd, hier gelukkig geen wachttijden voor het aanvragen van een rijbewijs bij het gemeentehuis, kan zo digitaal een afspraak inschieten. Bedenk me alleen wel dat ik misschien beter alvast een pasfoto kan regelen. Hoe zit dat trouwens met aanvragen, kan dat echt pas de dag nadat je je AVD examen hebt gehaald, of hebben ze het bericht vaak dezelfde dag ook al wel binnen als je aan het eind van dezelfde de dag een afspraak maakt? Ik heb mijn AVD eind van de ochtend, dus dat zal er wel wat om spannen.

Kijk s'middags even op mijn cbr staat hij daar bijgeschreven dan rapido naar het gemeentehuis :)
(ik had de pech van dat er die dag een grote storing was had de uitslag om 12.30 van de examinator sávonds om 23uur werd hij pas bijgeschreven op mijn cbr ;( )
 
Oh, dat is een mooie motor Sandor! :t Ik heb ook voor een Magna zitten kijken, mijn vader heeft voor zijn huidige motor (die achterste op onderstaande foto) een Magna gehad en die was toch ook wel erg mooi.

Er staat inderdaad een Yamaha XJ750 Maxim op mij te wachten. Heb al een aantal ritten achterop mogen zitten met mijn vriend als chauffeur, maar ook ik kan niet wachten tot ik eindelijk zelfstandig op mijn eigen motor de weg op mag. :] Dus tot dan ben ik maar druk aan het poetsen en polijsten, het motorblok is inmiddels al weer een stuk minder dof. O-)
bdBjmzG.png


Dat is een goede tip Robert, bedankt!
 
Reliku, dank voor de toelichting. Voor A1 maakt het nog niets uit, maar zodra het vervolg komt even goed opletten dat we voor het goede gaan. Bij 21 gaan voor A met code 80 en geen A2 dus. Dan wel een jaartje langer op de 125, maar wel een examen minder.
 
er komt tijdens de AVB-lessen een moment waarop je denkt: 'waar ben ik aan begonnen, ik leer het nooit!'. het klinkt raar, maar de ervaring van zo ongeveer iedereen hier is, dat je juist dan moet doorgaan, want niet lang daarna vallen dingetjes op hun plek en krijg je de smaak te pakken.

in combinatie met bovenstaande:
sommigen hebben het probleem van 'hoever kan ik afschuinen'. vraag dan aan je instructeur of hij het je voor wil doen (daar wordt hij tenslotte voor betaald), met jou achterop de buddy-seat. voor veel 'angsthaasjes' die er last mee hebben gehad (ook ik) is het een verhelderend moment en kan je verder afschuinen/inkantelen dan je denkt.
 
26 juni kan ik het rijbewijs eindelijk aanvragen. Ik ga voor spoed, dan kost t maar wat meer. Dan 1e week van juli eindelijk echt rijden. Ik ga eerst eentje huren en daarna rondkijken en proefritten doen. Denk dat ik nog even wacht met een aanschaf (ik ga 2019 trouwen en ik krijg een 4e kindje enz.).

Maar verder in 2019 komt er echt eentje!
 
26 juni kan ik het rijbewijs eindelijk aanvragen. Ik ga voor spoed, dan kost t maar wat meer. Dan 1e week van juli eindelijk echt rijden. Ik ga eerst eentje huren en daarna rondkijken en proefritten doen. Denk dat ik nog even wacht met een aanschaf (ik ga 2019 trouwen en ik krijg een 4e kindje enz.).

Maar verder in 2019 komt er echt eentje!


Jullie liggen zo te lezen zeker niet stil in bed :P :+ Vind het knap dat je ( en partner) besloten hebt om met kinderen te gaan motorrijden.De meeste mannen/vrouwen doen juist dan hun motor weg.

Verder denk ik dat in beginsel het huren slim is Wilco, of je koopt een leuke motor voor 500-1000 ,die zijn er genoeg te vinden. :t
 
Mijn vrouw heeft vandaag haar eerste proefles gehad, meteen helemaal verkocht :)
Was even mee gegaan voor een foto en filmpje :)
Instructeur was een en al geduld, nam er echt de tijd voor om alles goed uit te leggen, gewoon prettig om te zien!
Meteen een lespakket genomen en de volgende les afgesproken.
Ze is nu al aan het kijken welke motor ze wil hebben, ze heeft het over een Ducati Scrambler Classic :)
 
Ik heb vandaag 1,5 uurtje les gehad i.p.v. een uurtje puur voor de AVB oefeningen. 28 Juni AVB examen en eindelijk ging het achtje vrijwel direct goed. Ook alle andere langzame oefeningen gingen goed behalve het wegrijden uit een parkeervak, daar had ik nog een beetje moeite mee. Nog wel geflikkerd met de motor, maar er direct weer op gesprongen en door. Theorie is ook binnen, dus ik hoop mijn AVB ook ineenkeer te halen zodat ik direct door kan *O*
 
26 juni kan ik het rijbewijs eindelijk aanvragen. Ik ga voor spoed, dan kost t maar wat meer. Dan 1e week van juli eindelijk echt rijden. Ik ga eerst eentje huren en daarna rondkijken en proefritten doen. Denk dat ik nog even wacht met een aanschaf (ik ga 2019 trouwen en ik krijg een 4e kindje enz.).

Maar verder in 2019 komt er echt eentje!
Spoed als er pas 1 in 2019 komt :? Ook gezien de extra kosten voor spoedaanvraag naast de al uitgegeven investering aan rijlessen en examens, plus aanstaande trouwerij en 4 kids (ook niet goedkoop) :? Tjonge, geld moet rollen *O*
 
Laatst bewerkt:
Ha ha ha. Ja ach we zijn in de gelukkige situatie dat we t wel zo kunnen doen. Maar zijn 4 kids in 3 bevallingen. Oudste zijn 2 ling. En motor rijden wordt nu makkelijker omdat kids langzaam aan naar school gaan. Wordt vast leuk!
 
Denk dat ik nog even wacht met een aanschaf

Je kunt als je net je rijbewijs hebt nog niet motorrijden. Dat leer je in de eerste 20.000 km dat je rijdt. Hoe langer je wacht na je lessen, hoe meer je het verleert en vergeet, en hoe gevaarlijker het wordt om daarna weer op te stappen. Ik zou een heel goedkope motor kopen en daar veel op oefenen.
 
Je kunt als je net je rijbewijs hebt nog niet motorrijden. Dat leer je in de eerste 20.000 km dat je rijdt. Hoe langer je wacht na je lessen, hoe meer je het verleert en vergeet, en hoe gevaarlijker het wordt om daarna weer op te stappen. Ik zou een heel goedkope motor kopen en daar veel op oefenen.

:^ Goede tip! Dat kan je beter doen dan een stoere motor huren voor een korte periode. :t
 
Laatst bewerkt:
:^ Goede tip! Dat kan je beter doen dan een stoere motor huren voor een korte periode. :t


Ik wil ook een goedkope motor kopen zodra ik mijn rijbewijs heb.
Hebben jullie tips wat een leuke 1e motor is die goed is om lekker op te leren rijden, wat kan hebben (technisch in orde zonder bekende mankementen) en binnen een laag budget past?

Zelf zit ik namelijk met het dilemma dat ik chopper/bobbers erg leuk vind, maar een naked waarschijnlijk een makkelijkere starters motor is. Dus de vraag is nog wordt de 1e motor gekozen met het verstand of het hart O-) :]
 
Zelf speel ik net de gedachte om een diversion of CBR600f2 te kopen.
Die zijn relatief goedkoop en tevens in grote getale te vinden.
Over een jaar koop ik dan een relatief jonge of nieuwe motor.
Maar eerst proefrijden uiteraard
 
CB1, CB500, zoiets. Viercylinder rijdt wat rustiger dan tweecylinder, met name bij heel lage snelheid in de bocht. Je kunt ze voor een paar honderd euro kopen volgens mij.
 
CB1, CB500, zoiets. Viercylinder rijdt Je kunt ze voor een paar honderd euro kopen volgens mij.

Duur zat voor een eerste motor die waarschijnlijk toch wel een keer wel eens gaat liggen.
Althans zo sta ik er in en dat lijkt me geen verkeerde gedachte :$
 
Zelf speel ik net de gedachte om een diversion of CBR600f2 te kopen.
Die zijn relatief goedkoop en tevens in grote getale te vinden.
Over een jaar koop ik dan een relatief jonge of nieuwe motor.
Maar eerst proefrijden uiteraard

Ik heb vorig jaar in het begin van het seizoen een F3 gekocht. Nog steeds heel tevreden mee hoor! Naast het reguliere onderhoud nog geen rare dingen mee gehad verder :)

Ik heb mijn motorrijbewijs trouwens ook pas gehaald toen ik al getrouwd was en 2 kinders (meer hoeft ook niet!) had. Naast werken en voor het kroost zorgen moet er ook wel tijd zijn voor hobbies vind ik. Ik rij misschien niet veel, maar ik probeer er toch minimaal 1 keer per week wel even op uit te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan