Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een update: gister 3e rijles gehad en het ging super goed. Langzame slalom & snelle slalom allebei goed en zelf teruggereden naar de rijschool met een omweg :D me happy! *O*
 
Zandvoort Circuit fotografie dagje is wel geslaagd wat mij betreft :t
Snel veel bijgeleerd

Momenteel zo'n 1800 foto's naar de externe HDD aan het kopiëren haha
Zal wel veel onbruikbaar spul tussen zitten, maar ja heb in ieder geval minimaal 1 goede er tussen gezien waar ik echt blij mee ben en dan vind ik het prima

Als het kopiëren klaar is ga ik de foto's vanavond/morgen even verwerken (is allemaal in RAW geschoten)

Zal dan hier en elders op het forum een linkje geven naar de site voor degenen die er interesse in hebben/zelf aanwezig waren op het circuit
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd FTT! Was het de eerste keer dat je circuitfotografie deed?

Heb dat zelf ook weleens op Zandvoort gedaan. Bleek dat ik er niks van kon. :t
 
Ja was voor mij de eerste keer op een circuit staan en ook nog eens eerste keer foto's maken met (lichte) panning!

Haha ik kan er ook nog niks van, maar was een leuk manier om gewoon lekker foto's te maken en te leren

Ik heb 1800 foto's gemaakt en verwacht dat er hooguit 100 (en dat is al heel ruim genomen) enigszins 'goed' zijn en maar een stuk of 10 die voor mij dan echt uitblinken
 
wie herkent dit? En gaat dit ooit gewenning worden? Hij vroeg wel of we zelf terug wilden rijden naar de rijschool ipv de motoren op de oplegger maar we wonen in een stad en om nou OOK nog rekening te moeten houden met druk verkeer etc zag ik nog niet zitten.

Moet je eigenlijk altijd doen, leer je al een hoop avd van. Alleen als A je eerste rijbewijs is misschien af te raden. De oefeningen in avb kom je eigenlijk nauwelijks tegen bij normaal weggebruik.

Donderdag de 3e les. Ik les op een BMW GS700. In de bochten moet ik in de eerste versnelling de koppeling op het aangrijpingspunt zien te houden, je raadt het al, dit lukte niet gelijk en ik viel.. _O- (stapvoets rijdend).

Vooral met dit soort oefeningen had ik ook moeite. Ook omgevallen door afslaan motor, en een keer gevallen door te remmen met voorwiel op een pillon. Is echt kwestie van leren van fouten en je rijtechniek aanpassen.

Hadden jullie ook zo'n gevoel bij de eerste paar lessen? (ps: geen ervaring met schakelbrommer en ondertussen 10 jaar mijn rijbewijs voor de auto)

:Y maar nu ik er aan terugdenk na 4 jaar en dan bedenk hoe 't gaat na de winterstop als ik zelf weer de oefeningen even opfris is 't wel grappig.
 
Mijn AVD les vandaag ging echt super! *O*
Ik reed ontspannen, reed goed door, niet onnodig stilstaan en zelfs mijn bochten gingen ALLEMAAL prima. *D

Kwestie van volhouden tot en met 28 augustus en dan heb ik mijn examen! :]
 
Vandaag voor het eerst in precies 2 jaar weer rijles gehad (a2 naar a).
Jeetje wat viel dat eigenlijk tegen zeg, al die regels en het kijken weer oppakken!
Wat rijden die lesmotoren toch eigenlijk vervelend. je merkt gewoon dat ze (met alle respect!) door mensen worden gebruikt die het nog niet helemaal onder de knie hebben.

 
Laatst bewerkt:
mijn les sv650 rijdt eigenlijk nog alsnieuw, ding heeft ook geloof ik 1500km erop staan..
enige nadeel voor mij is dat ik gewoon niet lekker op dat ding pas, en eigenlijk iets groters nodig heb..
helaas mocht ik instructeurs s1000xr niet stelen xD
 
mijn les sv650 rijdt eigenlijk nog alsnieuw, ding heeft ook geloof ik 1500km erop staan..
enige nadeel voor mij is dat ik gewoon niet lekker op dat ding pas, en eigenlijk iets groters nodig heb..
helaas mocht ik instructeurs s1000xr niet stelen xD

En die snap ik weer wel :)
 
Hallo!

Zal me maar hier introduceren, lurk al een aantal jaar op dit forum maar met m'n brommert nooit de moeite gedaan een account aan te maken.

Nu gelukkig heel dicht bij m'n AVD, komende Zaterdag.
Instructeur zegt dat ik nog iets langzamer op rotondes/kruisingen moet aankomen, om meer tijd te hebben voor het kijkwerk.
Maar dit moet te doen zijn door de laatste paar meters wat meer uit te smeren.

Motor ook al gevonden, Kawasaki 454 LTD uit '90, staat nu nog even bij de garage voor een beurt (zodat ik meteen, veilig kan rijden!)


Hoop vanaf nu wat meer / actiever bezig te zijn op het MF forum ^^
 
Heel ver vooruit kijken helpt ook, bij rotondes en kruisingen. Hoe eerder je iets ziet, hoe meer tijd je hebt om er juist op te reageren.
 
Ik heb dit weekend een kleine nose wheelie gemaakt met de vertragingsoefening.
(Instructeur zei in mijn oortje dat ik een beetje los kwam, maar het voelde eerlijk gezegd als een heleboel, haha)
Krijg je er van als hij maar blijft zeggen dat het allemaal wel wat steviger mag.

Had ik een aantal lessen geleden ook al met de uitwijk oefening.
Ging prima, maar hij lette even niet zo op en zei in mijn oortje
“oe, ik schrok er even van... eh, heel goed... maar als het nou een keer regent, moet je dat wel iets rustiger doen”

Volgens mij hoeft het nu niet steviger meer, haha. Ben nog niet gevallen met lessen en wil dat heel graag zo houden
 
Ik ben weer druk bezig met mijn theorie boeken vandaag.
Meeste moeite blijf ik hebben met voetgangers in voorrangssituaties.
Als ik het nu goed begrijp hebben voetgangers geen voorrang behalve als;
Ze je kruisen bij een uitrit constructie.
Ze rechtdoorgraand verkeer zijn en jij afslaand verkeer op dezelfde weg.
Er sprake is van een zebrapad/VOP.

Ook begrijp ik niet helemaal hoe het zit mbt het lopen met een motor want in de ene situatie ben je een voetganger en MOET je op de stoep.
In een andere situatie ben je bestuurder en heb je voorrang op een auto die op dezelfde weg afslaat.
En je hoeft als voetganger ook geen helm op?
 
Laatst bewerkt:
+ een voetganger die met blindegeleidestok oid zomaar de straat over wil steken moet je die voorrang geven. Was een examenvraag bij mij. Helm is niet verplicht als je loopt met de motor.
 
Mijn AVD les vandaag ging echt super! *O*
Ik reed ontspannen, reed goed door, niet onnodig stilstaan en zelfs mijn bochten gingen ALLEMAAL prima. *D

Kwestie van volhouden tot en met 28 augustus en dan heb ik mijn examen! :]


Zie je wel het komt allemaal goed :t

Die ene dag die je continue gereden hebt maakt dat je vertrouwen krijgt en ontspannender gaat worden.

Denk aan je heupen . O-) ....... liever nog , gebruik ze op de auto piloot :]
 
Ja was voor mij de eerste keer op een circuit staan en ook nog eens eerste keer foto's maken met (lichte) panning!

Haha ik kan er ook nog niks van, maar was een leuk manier om gewoon lekker foto's te maken en te leren

Ik heb 1800 foto's gemaakt en verwacht dat er hooguit 100 (en dat is al heel ruim genomen) enigszins 'goed' zijn en maar een stuk of 10 die voor mij dan echt uitblinken


Je hebt dus een leuke dag op het circuit gehad FTT :t Hard gaan ze he , althans de snelle groepen })

Ben benieuwd naar de foto's en 1800 stuks dan zijn er heel wat :P
 
Ik ben weer druk bezig met mijn theorie boeken vandaag.
Meeste moeite blijf ik hebben met voetgangers in voorrangssituaties.
Als ik het nu goed begrijp hebben voetgangers geen voorrang behalve als;
Ze je kruisen bij een uitrit constructie.
Ze rechtdoorgraand verkeer zijn en jij afslaand verkeer op dezelfde weg.
Er sprake is van een zebrapad/VOP.

Ook begrijp ik niet helemaal hoe het zit mbt het lopen met een motor want in de ene situatie ben je een voetganger en MOET je op de stoep.
In een andere situatie ben je bestuurder en heb je voorrang op een auto die op dezelfde weg afslaat.
En je hoeft als voetganger ook geen helm op?

Ik kreeg als tip: 1 Zie je zijn oor, rij dan door.

2 zie je borst of rug, dan gas terug.

Voetgangers hebben voorrang binnen erven en als jij uit een uitrit komt.

Iemand die slecht ter been is krijgt voorrang net als een "blinde".

Iemand in een booster of aangedreven mindervalide voertuig niet.

Succes met je theorie. :t
 
Ik ben weer druk bezig met mijn theorie boeken vandaag.
Meeste moeite blijf ik hebben met voetgangers in voorrangssituaties.
Als ik het nu goed begrijp hebben voetgangers geen voorrang behalve als;
Ze je kruisen bij een uitrit constructie.
Ze rechtdoorgraand verkeer zijn en jij afslaand verkeer op dezelfde weg.
Er sprake is van een zebrapad/VOP.

Ook begrijp ik niet helemaal hoe het zit mbt het lopen met een motor want in de ene situatie ben je een voetganger en MOET je op de stoep.
In een andere situatie ben je bestuurder en heb je voorrang op een auto die op dezelfde weg afslaat.
En je hoeft als voetganger ook geen helm op?
Het verschil tussen een voetganger en bestuurderzijn met lopen is of de motor draait. Zonder draaiende motor voetganger, met draaiende motor bestuurder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan