BMW C400X

Hier is de indruk net andersom: ik vind de voorzijde nog wel kunnen (beetje gezocht, maar niet lelijk). Maar de achterzijde lijkt wel zo'n 50 cc schakelbrommer uit de jaren '70. ;(

Het meest absurde vind ik dat je alleen bagage kunnen meenemen als je stilstaat (wie heeft dat verzonnen en wie heeft dat goed gevonden!?). Zelf vervoer ik mijn bagage naar de plaats van bestemming, waar ik het er meestal uithaal omdat ik het daar nodig heb. :?

En dan het vermogen: iemand roemt de 24 kW/ 35 Nm die ze uit de 400 cc halen. Mijn 10 jaar oude 400 heeft er meer (28 kW/ 38 Nm). Ik snap natuurlijk wel dat het meer gaat om de verhouding vermogen/gewicht en hoe dat vermogen eruit komt. ;)

Maar goed... Ik heb er nog niet op gereden, maar hij moet wel heel goede andere eigenschappen hebben om deze missers te compenseren.
 
Laatst bewerkt:
je begrijpt dat bagage gedeelte verkeerd die flexcase klap je uit als je stilstaat om een exta helm erin kwijt te kunnen dat hoef je niet uit te klappen en dan kan je gewoon rijden.wel iets minder ruimte dat dan weer wel.
 
lelijk smoel :') ,en dat ze er ook nog een hoofdprijs voor durven te vragen :?
 
je begrijpt dat bagage gedeelte verkeerd die flexcase klap je uit als je stilstaat om een exta helm erin kwijt te kunnen dat hoef je niet uit te klappen en dan kan je gewoon rijden.wel iets minder ruimte dat dan weer wel.

Ja, dat systeem begrijp ik, is toch hetzelfde als op de 650 sport. Heb ik eenmaal geparkeerd dan neem ik de bagage mee naar kantoor/ vrienden/ sportschool/ repetitie, ...). En meestal is dat meer volume dan de helm en broek die ik erin achterlaat. Voor mij is daarom alleen de 650 GT (met topkoffer) geschikt. Wie weet, kom ik ooit daarop terecht. Mijn eigen merk (Honda) heeft mij in dat opzicht helemaal niets meer te bieden. Die hebben op hun maxiscooters bagageruimte zo'n beetje afgeschaft. Maar goed, ik zal in die opvatting wel afwijkend zijn...
 
Laatst bewerkt:
Smaken verschillen gelukkig; een 13 in een dozijn ontwerp is het in ieder geval niet.
De moderne full-LED koplamp:
full
 
En dan het vermogen: iemand roemt de 24 kW/ 35 Nm die ze uit de 400 cc halen. Mijn 10 jaar oude 400 heeft er meer (28 kW/ 38 Nm). Ik snap natuurlijk wel dat het meer gaat om de verhouding vermogen/gewicht en hoe dat vermogen eruit komt. ;)
Hoe kom je erbij dat dit een 400 is? Het is een 350 cc.
Nog gekker voorbeeld: de BMW F750GS is een 853 cc. ;)
 
Ik vind de voorkant juist wel wat hebben.
Ik vind de styling van de GS-en [allroads] juist mooi met die ongelijke koplamp en het "snaveltje" en dat is juist wat deze motorscooter ook heeft.
Daarom past hij goed in lijn bij BMW.
 
ze praten over een prijs boven de 10000 euro zonder opties,ik kan je vertellen dat je die niet veel gaat zien.
 
net op de beurs erop gezeten maar is het net niet lompe achterkant en die voorkant weet ik ook niet zo zeker en voelt heel klein aan.weinig been ruimte .
 
Heb m niet gezien, maar ook op youtube vind ik m vreselijk lelijk.
Wel 1 dik punt...de cockpit. Audio, navigatie, instellingen....mooi. Belooft wat voor de toekomst.

Maar nogmaals...zelden zo'n lelijke scoot gezien.
 
Ook mijn eerste keuze niet.
Weet zo even niet wat ie moet kosten, maar zal een beste duit zijn.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik al meerdere BMW motorfietsen heb gehad sinds 1989.
Ik vraag me met regelmaat af wie daar soms de motorfietsen ontwerpt.
Want er komen soms modellen voorbij die werkelijk geen hond wil kopen.
En laten we nou niet het woordje inovatief in de mond nemen, want er zijn meerdere modellen van BMW die werkelijk de plank hebben misgeslagen.
Maar goed......smaak is persoonlijk zal iemand kunnen zeggen.
En ook dat.....is de waarheid als een koe.
Vr gr
 
Ook mijn eerste keuze niet.
Weet zo even niet wat ie moet kosten, maar zal een beste duit zijn.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik al meerdere BMW motorfietsen heb gehad sinds 1989.
Ik vraag me met regelmaat af wie daar soms de motorfietsen ontwerpt.
Want er komen soms modellen voorbij die werkelijk geen hond wil kopen.
En laten we nou niet het woordje inovatief in de mond nemen, want er zijn meerdere modellen van BMW die werkelijk de plank hebben misgeslagen.
Maar goed......smaak is persoonlijk zal iemand kunnen zeggen.
En ook dat.....is de waarheid als een koe.
Vr gr

... en toch willen zovelen delen in het BMW-verhaal!
Ook ik reed sinds 1979 met een Beier tot ik in 2012 na ettelijke problemen met mijn nieuwe RT er ronduit de buik van vol had. Na acht maal stilvallen en steeds in de garage te hebben gestaan wist men nog steeds niet wat de aanleiding tot de defecten waren. Telkens werd de software aangepast en stukken (welke???) vervangen en telkens kreeg ik een verhaal dat alles verholpen was... tot 1 uur, 1 dag of langer ik weer stilstond.
Als je dan reeds jaren en honderduizenden kilometers dagelijks je motor gebruikt is dit met een nagelnieuwe machine een erg koude douche. Hierna een Honda aangeschaft met 0-problemen, de SWT 600 bracht me overal waar ik wou en rijd tot vandaag nog bijna dagelijks zijn woon- werktraject.
Ik snap het modellenwerk van BMW ook niet, mooi kan ik ze vandaag zeker niet meer vinden maar het ergste is de onbetrouwbaarheid voor de dagdagelijkse gebruiker, en dit zeker gerelateerd aan de (te) hoge kostprijs. Lees de verschillende fora er maar eens op na, overal duiken de problemen op. Niettegenstaande de BMW-gerelateerde fora veel milder zijn voor het merk (sponsoring???).
Voor mij staat het al even vast, BMW zal het nooit meer worden. Er zijn andere minder tot de verbeelding sprekende merken die vandaag ver onder de defecten- en onkostengrens van de Duitser presteren. Ze stralen niet dezelfde degelijkheid uit maar zijn het wel en bewijzen dit dag na dag, probleem, ze zijn goedkoper. Dikwijls heb ik het idee dat indien iets duur is dat dit beter zou zijn maar het leidt alleen maar tot teleurstellingen in mijn geval... :?
 
In Frankrijk 6990, meest hier dan wel duurder.
350cc 34pk topsnelheid 139km, chrono.
Gewicht 193kilo.
Ziet er goed uit behalve de voorkant.

Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Italiaanse piaggio's dan Duitse BMW's.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan