Nieuwe motor. Toerenteller werkt niet. Namaak uitlaat

Bertdenw

Rookie
10 nov 2017
11
0
Beste, ik heb een account gemaakt omdat ik volgende vragen heb.
Ik heb juist een nieuwe motor gekocht ( z750)
Maar de toerenteller werkt niet. ( de rest wel)
Wat zouden de oorzaken hiervan kunnen zijn?
En vraag 2: is het schadelijk om met een chinese namaak akraprovic uitlaat te rijden?
Vg.
 
Niet nieuw nieuw gok ik? Anders terug naar de dealer.

Op je tweede vraag, nee is niet schadelijk. Enkel voor je imago en die namaak dingen zijn veel kleiner dan de echte en de demping is niet genoeg voor 750cc. Dus wel schadelijk voor je portemonnee als je een agent in een slechte bui tegenkomt.
 
Een "nieuwe" motor en toerenteller werkt niet per direct terug en beroepen op garantie.

Een nep akrapovic bestaat niet, een slechte chinese demper met een akrapovic sticker wel. :+

Wie veel herrie maakt zal over zichzelf de aandacht trekken van o.a de politie (als die nog in velden en wegen te zien zijn tegenwoordig ) :?
 
Laatst bewerkt:
Elke aftermarket uitlaat KAN schadelijk zijn voor een motor.
Maar een Alipovic zijn wel in sommige kringen ( helaas veel Z rijders ) een cult en maken veel tot heel erg veel herrie.
Het voordeel is dat je wel met een levensreddende uitlaat rond rijd ;-).
Toerenteller kan vanalles zijn, probeer eens een 2e hands unit.
Maar ga eerst even terug naar de dealer waar je hem vandaan hebt.
 
Chinapovic is denk ik idd alleen slecht voor je geweten. Aangezien ze bijna ongedempt zijn zal een verbrande uitlaatklep niet zo 1,2,3 gebeuren. Het kan wel zijn dat de motor sneller en soepeler is met een standaard uitlaat. ;)
 
Als je het goed wilt doen, moet je hem toch eventjes op de testbank plaatsen na het monteren van een nieuwe uitlaat. Maar dan spaar eerder even door of neem contact op met pajic r&d (google).. Heb ik veel goede verhalen over gelezen?

Maar je gaat toch geen ali zooi op je motor plaatsen..

Voor aanschaf van ali zooi voor de vriendin/ vrouw, kan ik dan wel weer begrip tonen;

ALINRY 2018 sexy vrouwen ondergoed set backless lingerie bralette transparante kanten beha set strand dragen push up slipje & brasserie in ALINRY 2018 sexy vrouwen ondergoed set backless lingerie bralette transparante kanten beha set strand dragen push up slipje & brasserie van Bh & Korte Sets op AliExpress.com | Alibaba Groep
 
Laatst bewerkt:
Precies, dat gaat toch kapot O-) O-)
Dan is het wel mooi mee genomen dat het niet een 'echt' setje is, waar je bakken met geld voor moet uitgeven...

Als je slim bent zorg je dat je de tijd tot een relatie uitstelt. Dan koopt zij enkele setjes waardoor jij het geld
laten we zeggen, 50eu per set, maal 6, 300eu, aan je motor kunt besteden:
Leuke rvs/ titanium boutjes;
Of een leuke tweedehands demper;
Of een rempomp upgrade;
Enfin, deze lijst kun je vast en zeker ook wel aanvullen.
 
Defecte teller, na laten kijken door monteur als je er zelf niet uitkomt. Afhankelijk van kosten kijken of het gerepareerd moet worden.genoeg motoren die er geen hebben.

Uitlaat zal iets meer geluid maken dan origineel. Hoe lang die heel blijft, weet je nooit met nog onbeproefde uitlaten. Daarnaast halen de meesten de DB killer er toch als eerste uit een aftermarket uitlaat. Afstellen van de motor is altijd verstandig.

Gewoon kijken en als het niets is, dan ben je niet veel geld kwijt.
 
De motor is van 2013 en heeft maar 3000 km.
Dit kan toch nog niet kapot zijn?
Vg.
alles kan en het kan ook zijn dat de tellerunit vervangen is door een met een lagere km stand om de prijs op te krikken en dan willen sommige dingen wel eens niet meer werken als die niet getest worden voor het er op zetten. en 3000 km in 4 jaar is ook best wel heel weinig voor een nieuwe motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan