1978 Honda CB400T Scrambler

Mooi project en mooie omschreven! Ik ben zelf met een CB250T uit 1978 bezig. Ik heb wat problemen met de elektra, heb jij een schema van de elektra van de jouwe?
 
Je moet gewoon een nieuw Achterframe maken, de rest is goed gelukt.
Voorkant achterframe iets lager en de schokbrekers wat stijler.
Het achterframe moet de lijn van het zadel volgen.
Dan is hij echt af.
 
Tja, er is altijd wel íets te vinden wat beter kan. Dit frame is ook best wel uitdagend om als eerste project ooit te nemen. Sommige CB's hebben de gehele achterkant bestaande uit ronde buis, die daarbij ook geen naar beneden aflopend gedeelte hebben. De perfecte rechte lijn behouden is dan makkelijker.

@Rinze: Kun je hier eens kijken of er iets tussen zit waar je wat aan je hebt? Daar staan een hoop schema's

http://www.classiccycles.org/1852/597922.html
 
Die had ik, even goes bedankt. Vraagje, Zie dat je Alle electronica onder je zadel weg hebt kunnen werken. Heb je de "magnetic switch" aan de kant van de kickstarter behouden? Ik kan hem op de foto's niet terug vinden. Weet ook niet wat die switch eigenlijk doet.
 
Thanks PATRICK :P

@Rinze: Ik moest even googelen welk onderdeel je bedoelde. Het gaat waarschijnlijk om de startspoel? Ja ook die heb ik in het bakje weten te krijgen. Ik wilde zo min mogelijk originele stekkerverbindingen moeten aanpassen, en deze redde het nèt richting dat bakje.
 
He Tomsta,

Bike ziet er mooi uit, goed bezig! Dit weekend ook de caferacer maar even weer opgestart, verbazend dat die hondatjes ook altijd lopen. We wat beroerder, maar toch. Moet ook nog met de afstelling bezig, mijn middengebied valt wat weg, waarschijnlijk te rijk denk ik.
 
IMG_20180919_122208.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan