Motor-Forum

Select Forum

Kawasaki Z900RS

Reg. datum:
20 okt. 2002
quote:

kan em niet echt retro vinden :? misschien over een jaartje of 20...

en voor een sportieve naked is ie een beetje slapjes :P

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
quote:

CB1000R!
Schijnt er in het echie veel beter uit te zien dan op de foto´s, heeft meer vermogen dan de Z900RS maar is in mijn ogen heeeeeel ver van Retro..........

Zal er in het voorjaar heel wat om moeten bouwen en proefrijden (werk bij een HQnd@, hier in Oostenrijk), rijd waarschijnlijk ook super maar is het niet echt :N
Vroegah kon je geen CD´s branden, wel je kuiten aan de uitlaat van je Kawa. Kawasaki Z900, Z650 "voor de vrouw", Transalp 650 als werkezel. De kinderen hebben we weg moeten doen omdat onze katten allergisch voor ze bleken te zijn.

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:
*Jan* schreef op 17 december 2017 @ 14:22:

[...]

Stoerdoenerij :t ,volgend jaar proberen de zrx boven de 140pk te krijgen,nog 5 te gaan,
omdat t kan _O- :W

En er de meeste tijd maar 50 van gebruiken,tja als je snel van je geld af wil is dat de manier.
En dan heb je nog te weinig want een gemiddelde 1000 supersport rijd je helemaal naar huis
met je 140 pktjes :P ,dus tijd voor wat lachgas en een turbo :Y ;)
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

www.ikhaatlinksrijders.nl

Reg. datum:
08 jun. 2009
Ik vind die nieuwe CB1000 inderdaad ook erg mooi, dit keer echt gefreesd aluminium ipv die plastic rotzooi die ze op de Z's en de yamaha's plakken. Erg benieuwd naar. Maar de retro factor is wel iets lager
I'm so bad at shoplifting it's technically looting

Corsaro Veloce

Reg. datum:
12 apr. 2007
quote:
guntherrex schreef op 18 december 2017 @ 08:11:
Ik vind die nieuwe CB1000 inderdaad ook erg mooi, dit keer echt gefreesd aluminium ipv die plastic rotzooi die ze op de Z's en de yamaha's plakken. Erg benieuwd naar. Maar de retro factor is wel iets lager

Ronde koplamp = retro :P
Veni Vidi Veloce!

ZRX 1100 R

Reg. datum:
02 dec. 2010
quote:
RG-gamma schreef op 18 december 2017 @ 02:15:

[...]

En er de meeste tijd maar 50 van gebruiken,tja als je snel van je geld af wil is dat de manier.
En dan heb je nog te weinig want een gemiddelde 1000 supersport rijd je helemaal naar huis
met je 140 pktjes :P ,dus tijd voor wat lachgas en een turbo :Y ;)

De gemiddelde 1000 supersport komt me idd weleens voorbij , op de snelweg ;)
KLR 600

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
quote:

Dit is dus een voorbeeld van een mislukt ontwerp.
Van deze hoek valt het nog mee, maar van achteren ... :X

Back on-topic, leuke review: http://www.bikeexif.com/2018-kawasaki-z900rs-review
Er zijn natuurlijk inmiddels veel meer reviews maar deze is leuk geschreven.
De kleur groen is voor kikkers en tuingereedschap, niet voor dingen die snel gaan.

Corsaro Veloce

Reg. datum:
12 apr. 2007
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 18 december 2017 @ 17:44:

[...]

Dit is dus een voorbeeld van een mislukt ontwerp.
Van deze hoek valt het nog mee, maar van achteren ... :X

Back on-topic, leuke review: http://www.bikeexif.com/2018-kawasaki-z900rs-review
Er zijn natuurlijk inmiddels veel meer reviews maar deze is leuk geschreven.

Ik vind het zeker geen mislukt ontwerp; strakke lijnen, clean ontwerp.
Een moderne interpretatie van een retro naked, waarbij de Z900RS veel meer de looks van het 'oude model' als uitgangspunt heeft, gecombineerd met hedendaagse techniek.

2018-Honda-CB1000R-118683_2018_CB1000R.jpg

Ben zelf niet zo'n fan van die 'nummerplaathouders op de band', maar als geheel niet verkeerd toch?
Veni Vidi Veloce!

ZX-6/7/9/10R

Reg. datum:
19 mei. 2003
quote:

Yes!
Now we're talking.

@DenniMorini: Wat doe je dan in dit topic??
De kleur groen is voor kikkers en tuingereedschap, niet voor dingen die snel gaan.

Corsaro Veloce

Reg. datum:
12 apr. 2007
quote:
Kabouter Puntmuts schreef op 18 december 2017 @ 20:08:

[...]

@DenniMorini: Wat doe je dan in dit topic??

Met dit soort kortzichtige reacties vraag ik mij dat inderdaad af :W
Veni Vidi Veloce!

Reg. datum:
20 okt. 2002
De Ducati Monster heeft ook een ronde koplamp RETRO *O* :P

Bij de Triumphs Bonnie/Thrux, BMW RNineT en nu de Z9000RS is het duidelijk, de Yamaha XSR900 is het al wat vager maar okay. De CB1000R is gewoon een moderne naked, dat ie toevallig niet zo'n transformer uiterlijk heeft als de MT-10 maakt em nog niet tot een retro. Het is weer gewoon zo'n saai allemansvriendje :')

edit:
begrijp uit dit vidje dat in Duitsland de verschillende Z900RS kleuren ook verschillend geprijsd zijn, typisch.
BurgerKing wijzigde dit bericht op maandag 18 december 2017 21:08 (13%)

Zephyrist

Reg. datum:
19 sep. 2016
Klopt, over de prijsverschillen per kleur.

In Duitsland is de zwarte Z900RS het goedkoopst, 200eurie's meer en je hebt een olijfgroene, voor nog eens 200 meer kun je de bruin/oranje "uit de muur trekken".... _O-
Getypt op de Commodore 64

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Vandaag voor het eerst de Kawa 900 in levende lijve gezien bij Motoport Rotterdam,
toch een heel leuke motor in het echt,er stond een klassieke 900 naast, daarbij vergeleken lijkt de nieuwe meer een snelle sportbrommer :Y :+ ,vooral het verschil in grote van het motorblok valt dan erg goed op.De klassieke 900 motor oogt een stuk mannelijker 8-)
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

Toppie!

Reg. datum:
05 jul. 2016
quote:

Met de wind van deze week mee loopt de snelheidsmeter uit de schaal...
Ducati Scrambler Icon Red 2016 & Triumph Street Triple RS 765 Black 2017

Reg. datum:
30 aug. 2011
Hallo

Heeft er iemand een idee hoeveel
KM je met een tank zou kunnen rijden.
Ik weet dat dit er van afhangt hoe je er mee rijd
Maar een idee zou tof zijn.

Alvast bedankt.
fanjo4ever wijzigde dit bericht op zondag 21 januari 2018 17:24 (0%)

Reg. datum:
22 apr. 2015
quote:

:} Wat een gave fiets is het toch...Ook ik heb hem in het echt gezien bij Motoport Rockanje.
Mijn handen jeuken, maar mijn portemonnee zegt nee helaas... :/
Maar, er komt er 1. :t
SV650S '03, 2x Z650 '77/'79.

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
quote:
Coert65 schreef op 21 januari 2018 @ 13:50:

[...]

:} Wat een gave fiets is het toch...Ook ik heb hem in het echt gezien bij Motoport Rockanje.
Mijn handen jeuken, maar mijn portemonnee zegt nee helaas... :/
Maar, er komt er 1. :t

Ik wacht een paar jaar, tot de hype voorbij is........
Maar als bruintje het dan kan masturberen komt er één :Y (een leuke gebruikte natuurlijk)
Vroegah kon je geen CD´s branden, wel je kuiten aan de uitlaat van je Kawa. Kawasaki Z900, Z650 "voor de vrouw", Transalp 650 als werkezel. De kinderen hebben we weg moeten doen omdat onze katten allergisch voor ze bleken te zijn.

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
quote:
fanjo4ever schreef op 21 januari 2018 @ 13:01:
Hallo

Heeft er iemand een idee hoeveel
KM je met een tank zou kunnen rijden.
Ik weet dat dit er van afhangt hoe je er mee rijd
Maar een idee zou tof zijn.

Alvast bedankt.

Geen idee, maar er zijn toch tankstations genoeg in NL.... _O-

Reg. datum:
13 sep. 2003
Al iemand de trotse eigenaar van deze kawa?
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos!!

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
Helaas niet.
Vandaag wel de éérste hier in het wild gezien (in Oostenrijk dus)

Leuke fiets zo te zien. :Y

Reg. datum:
21 feb. 2016
Afgelopen zaterdag, tijdens de nacht van Zoetermeer bij van Wijk, een leuk ritje met een mat groene mogen maken, zat een Akrapovic onder, klonk zeer goed en reed heel lekker, ook het vrouwtje mee achterop genomen en zij vond het prima zitten.
Daarna een rondje op de "gewone" Z900, beduidend meer power en houdt van meer toeren, reed natuurlijk ook geweldig maar de vrouw vond het maar niks achterop,erg oncomfortabel 😩.
Dus maar even doorsparen voor de Z900RS. 😁
The difference between men and boys is the size of their toys

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.