VFR RC36-1 cafe racer project

Mdz1983

Rookie
1 nov 2017
9
0
Oosterland
Ik ben Mark, en ruilde dit jaar een VFR in en besloot om er eens een project van te maken.
De VFR was in nette staat, reed prima, dus de ideale basis. Voorvork is ondertussen vervangen voor eentje van een CBR 900 RR en ben begonnen met het bouwen van een subframe. Zitje is een caferacer zit voor een Motoguzzi. Pair systeem is verwijderd en vervangen voor blindplaatjes van een GSX-R 1300, past een op een.
full
 
Ben benieuwd wat je met de onderkant van het frame doet, dat stuk waar 't originele zitje op uitliep... die gietstukken maken het niet makkelijk.
 
@Lemmy, dat is mijn grootste struikelblok ook. Heb even met het idee gespeeld om een RC36-2 frame op de kop te tikken maar toch besloten om het hiermee te gaan doen. Inmiddels even een simpel subframe gelast om vanuit daar verder te gaan meten en bepalen wat mooi is voor ik het definitieve subframe maak.
 
Jawel, alleen zit te bedenken hoe dat te doen zodat het ook nog netjes is, ivm dat gietstuk. Lijnen door laten lopen etc.. 😉
 
Ik zou alleen de bovenste twee ophangpunten gebruiken en het onderste doordlijpen en proberen het frame daar netjes af te werken.
 
full


De 'diepe delen' in het gietstuk zwart spuiten, zodat je niets aan de gietstukken hoeft te verzagen/slijpen.
 
Het is maar een idee en weer eens wat anders dan al die standaard -13 in een dozijn- subframepjes :P
 
[afbeelding]

De 'diepe delen' in het gietstuk zwart spuiten, zodat je niets aan de gietstukken hoeft te verzagen/slijpen.

Mooie fotoshop!

Ben vanmiddag weer even bezig geweest aan de motor. Subframe begint nu een beetje vorm te krijgen. Stalen kokers ingeslepen om ze een mooie ronding te geven, volgend weekend strak aflassen met tig. Gelijk even de spanningsregelaar, cdi en brandstofregelaar een mooi plekje onder de achterkant geven. Accu ben ik nog niet over uit of die ook onder het zitje komt of achter de monoschock.

Veel nieuwe onderdelen besteld:

ketting en tandwielen (DID gold)
Clipons
Volledige motorpakkingset
Black Widow RVS compleet uitlaatsysteem
Bridgestone S20 EVO banden
Rem en koppelingshendel cnc met nieuwe cylinders
Olie en filters etc..
Gel accu
Gps kilometerteller
Koplamp Helder 7"
Nieuwe gaskabels en snelgas

Dus voorlopig zat te knutselen 😃



full
 
Terug
Bovenaan Onderaan