VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Dynojet kit stage 3 geloof ik icm andere koppelingsplaten (Barnett) en K&N luchtfilter. Eea is destijds afgesteld bij een bedrijf in almere.
Ik weet niet meer zeker of hij alles van dyno gebruikt heeft of naalden van eigen fabrikaat gebruikt heeft. Of combi van beide.
Resultaat is echter heel aardig :)

Ben deze magna nu weer aan het opknappen na lange tijd van stilstand, buiten onder zeil..,en staat dus op de brug te wachten op vanalles.

Ok. Succes met je Magna! Ik ga op zoek. Zodra ik verder ben post ik weer een nieuwe run.
 
Helaas heb ik nog geen tijd gehad om eea uit te proberen, maar wat mij gisteren wel opviel was dat tijdens het filerijden, de Honda werd toen goed warm, ongeveer op 3/4 van de temp.meter, het inhouden al begon bij een veel lager toerental. Zodra de temp.weer wat zakte begon hij weer in te houden op een hoger toerental. Heeft dit soms met de benzinetoevoer te maken? Het lijkt net alsof er een klep open gaat waardoor hij niet verder wil. Geeft ook een beetje een blaasachtig geluid...
 
Goedenavond,

Hoop dat op de juiste plek mijn bericht plaats (bij voorbaat sorry). Ik heb een Honda VF500 Magna uit '84 aangekocht voor de 500 euro challenge en ben op zoek naar het zijkapje aan de rechterzijde. Dat over de accu heen zit.

Wie kan mij hier aan helpen. Hoeft niet mooi te zijn verder.

[afbeelding]

Groetjes,

Mirna



Hallo Mirna, welkom!


Marktplaats, SVOLTA zijn je vrienden :-)




of hier
Zoek resultaten voor Rechter zijkuip klein Honda VF 500 1984-1985. | pagina 1 | Motorparts-online.com
Staat er als VF500 onder de Magna, maar is toch echt een F.

Voor de "challenge"zou ik gewoon een oude kunststof deksel op maar snijden en zwart spuiten :}
 
Na iets van 10,000km werd het weer eens tijd...


IMAG1069.thumb.jpg.3957d1baa94f917af5a7252a2444ef81.jpg




ouwe meuk er uit
IMAG1073.thumb.jpg.059eb01446ff0f22cf164377d3e2e865.jpg



E.e.a. schoongemaakt
IMAG1072.thumb.jpg.fbf5beb49358ed93d3180cfce16d0540.jpg



Had deze nog staan, dus maar eens kijken hoe dikkere olie bevalt.
IMAG1074.thumb.jpg.48733b999edae797269a6c7f72134e6b.jpg

Ik verwacht iets meer uitgaande demping...
 
Laatst bewerkt:
Mooi, die emulators, hebben van mijn 450 indertijd echt een andere motor gemaakt.
Met zwaardere olie gaat zowel de in- als uitgaande demping wel veranderen, tenzij je de veer op de emulator gewijzigd hebt?
 
Bon, even kort voorstellen, Gunter, uit België. ik heb begin jaren 90 vele km's gemaakt op een VF1000Sabre. 15 jaar geleden fiets verkocht en moderner gaan rijden.
bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus jaartje terug opnieuw een Sabre V65 aangeschaft. puike machine in prima staat. rijdt ondanks de leeftijd nog steeds zalig.
week geleden is er een O-ringetje gaan lekken van de benzineleidingen tussen de carbs. vandaag vervangen, rotklus, maar, bon, 'tis gebeurt.
motor loopt terug en vooral lekt niet :). ritje gedaan, rijdt prima.

Emmer water erbij, zeep een spons en de tuinslang. flinke wasbeurt. daarna loopt de motor beroerd, en valt na een minuut of twee stil. klinkt als ie geen benzine krijgt.
één en ander gecheckt, niks vreemds te vinden. ik draai bij één van de vlotterbakken de aflaatschroef open en geen benzine. vreemd. Slang bij de tank losgemaakt en de benzine stroomt.
vandaar gaat het naar de pomp, leiding na de pomp losgemaakt, contact op en niks. zou er op dat punt met het contact op benzine uit de leiding moeten spuiten? of zie ik dat fout? als ik meet op de draden die naar de pomp gaan (met contact op) zou ik dan 12V moeten meten? ik meet nl niks.
heb nog geen 12v direct op de pomp durven zetten.

meest waarschijnlijke is dat er door de wasbeurt ergens water is gaan zitten waar het niet hoort en daardoor de pomp geen spanning krijgt. zekeringen in het kastje onder het licht zijn ok.

iemand een idee?


groeten, gunter
 
De brandstof pomp loopt niet continu.. Tussen de pomp en de voeding zit een relais. Het relais wordt getriggerd wanneer de voorste cilinderbanken ontsteken.

Als je op het relais de witte en de zwarte draad doorverbind en het contact aan zet, moet de brandstof pomp gaan werken..
 
Rechtstreeks 12v op de pomp kan ook, kontaktgeschakeld dat wel! Stopt vanzelf als de carb's vol zitten. Heb dit bij al mn honda's gedaan en werkt prima. Nu worden, bij het omdraaien van de sleutel, eerst de carb's volgepompt voordat je de startknop induwt. Scheelt behoorlijk in startduur.
 
Laatst bewerkt:
Bon, de pomp er maar even uit gelepeld. geen witte draad te vinden - zie foto's.

Heb dan maar even 12v op de draden gezet en de vonken vliegen alle kanten op. Ergens Kort gesloten dus. Helaas.
Vraag is nu of de kortsluiting er is gekomen door een defect in de pomp of relai, of doordat er een probleem is in het traject ervoor.
denk beste optie is - uiteraard - een nieuwe pomp en zoals JPi aangeeft een rechtstreekse voedingskabel erop aan te sluiten (over het contact).Ga dat maar even proberen.
Alvast bedankt voor het meedenken.

full
 
korte update: ik had nog een pomp liggen, die gemonteerd, even stroom aan de batterij genomen en de motor loopt terug! helaas enkel op de twee achterste cilinders.
Bougies eruit gehaald, achteraan mooie vonken, vooraan niks.
Terug gaan meten, zowel de voorste als achterste bobine krijgen stroom. conclusie: bobine stuk, echter, bobine voor en achter gewisseld zonder resultaat. misschien zijn dat verschillende bobines?
morgen maar even een setje andere bobines regelen om te testen.

Wordt vervolgd
 
Bobines worden met 12v gevoed, dus ten opzichte van massa staan deze altijd onder spanning. Daar de voorste banken niet vonken wordt tevens de pomp niet aangestuurd. Zowel de bobines als het relais wordt naar massa getriggerd door de ontstekings unit.

Ik denk dat je het eerder in 1 van de ontstekingskastjes moet zoeken of 1 van de pulsgevers in het blok. Het kan natuurlijk aan de stekker verbindingen van deze onderdelen liggen.

De ontstekingskastjes, ook al hebben deze een afwijkend formaat, zijn onderling uitwisselbaar. Als je de kastjes uitwisselde kan je controleren of het probleem van achter naar voren verhuisd.
 
Laatst bewerkt:
Raymond, je bent een kei! kastjes omgewisseld en loopt ie op de voorste cilinders. morgen maar even op de zaak in m'n berg onderdelen gaan zoeken of ik nog zo'n kastjes heb liggen.
van harte dank voor de hulp!
 
zo dan die is netjes zeg :t een V65 staat echt nog op mijn verlanglijst

Hebben deze ook last van spontaan geslinger bij bepaalde snelheden? vind dat bij mijn V45 Sabre al verraderlijk en dan is deze nog sneller en zwaarder.
 
zo dan die is netjes zeg :t een V65 staat echt nog op mijn verlanglijst

Hebben deze ook last van spontaan geslinger bij bepaalde snelheden? vind dat bij mijn V45 Sabre al verraderlijk en dan is deze nog sneller en zwaarder.


Geen last van alleen staat de V65 niet voor niets bekend als widow maker door de power.
 
heb m'n stapel met onderdelen doorzocht maar helaas geen onstekingskastje gevonden. iemand iets liggen wat te koop is?

groeten, gunter
 
Bon, de pomp er maar even uit gelepeld. geen witte draad te vinden - zie foto's.

Heb dan maar even 12v op de draden gezet en de vonken vliegen alle kanten op. Ergens Kort gesloten dus. Helaas.
Vraag is nu of de kortsluiting er is gekomen door een defect in de pomp of relai, of doordat er een probleem is in het traject ervoor.
denk beste optie is - uiteraard - een nieuwe pomp en zoals JPi aangeeft een rechtstreekse voedingskabel erop aan te sluiten (over het contact).Ga dat maar even proberen.
Alvast bedankt voor het meedenken.

[afbeelding]


Inspecteer gelijk ff de contactpuntjes van de pomp.....

https://www.vfrdiscussion.com/index.php?/forums/topic/76631-ride-to-hell-part-deux/&page=2
 
Terug
Bovenaan Onderaan