VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 15

Nieuwe wilbers 640 geplaatst. Totaal andere motor geworden
full
 
Mooi! Ik heb een YSS klaar liggen voor montage.

Wat heb jij trouwens voor schakelpook, of is dit standaard bij een 1000?
Ik heb het probleem dat, door alle speling, de schakelpook tegen de jiffy aanloopt. Moet hier nog iets op bedenken (dacht nu aan vulringen te maken).
 
Mooi! Ik heb een YSS klaar liggen voor montage.

Wat heb jij trouwens voor schakelpook, of is dit standaard bij een 1000?
Ik heb het probleem dat, door alle speling, de schakelpook tegen de jiffy aanloopt. Moet hier nog iets op bedenken (dacht nu aan vulringen te maken).

Deze schakelpook is standaard op de vf1000.
Die vering zou ik gauw erop zetten. Techniek van nu, een wereld van verschil. Rijgenot neemt zo enorm toe.
 
Gisteravond eindelijk eens tijd kunnen maken voor de VF.

Ik heb de remklauwen van de voorzijde een beetje onder handen genomen. Eea is gereinigd in het ultrasoonbad.
full

full



De cups zijn weer netjes.
full

full



En daarna zijn de cups met nieuwe seals en keerringen in de remklauwen gezet. Uiteraard met een beetje ATE vet.
Nu moeten de schetsplaten nog goed worden schoongemaakt, alle rubbertjes worden vervangen en dan kunnen de klauwen weer op de vork. Kijken wanneer ik daar aan toe kom.
 
En om snel te drogen op 80 celcius in de oven met ventilator aan (als je die hebt)

(been there, done that)

db
 
En om snel te drogen op 80 celcius in de oven met ventilator aan (als je die hebt)

(been there, done that)

db

Ik heb zelfs een aparte oven in de schuur om gespoten delen af te bakken. Helaas zonder hetelucht functie (dus geen ventilator volgens mij).

@ Hans: Ik probeer het eerst wel even met de ontvetterbak oid ;).

Iig weer wat progressie. Volgende week maar doorpakken en het zoveel mogelijk af zien te krijgen.
 
Das nou toevallig.. van de week bij mijn VF750F een YSS van Noud's Motor-Bazaar erop geschroefd. :Y

full

full
 
Laatst bewerkt:
Smallere knipperlichten gemonteerd (van de VFR400's) omdat de OEM's "in de weg zitten/doorbuigen als ik zadeltassen gebruik. En dat ondanks dat ik al kortere rubbers gemonteerd had ivm "hanging tits syndroom"... :-)

IMAG1443.thumb.jpg.64ee906ab0f07ba564d6dd019cb0b145.jpg



IMAG1448.thumb.jpg.3ad00bef4a63bb4f6d848985c7e7c81a.jpg



IMAG1447.thumb.jpg.6ad2ce2c65311d3e9d9cff10548b73a4.jpg




Kan ik weer "ontspannen" toeren! :]

IMG-20180617-WA0017.thumb.jpg.26ed87e739beb554a8635ae7786a5ca7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hard plastic in de vorm van een motorfiets zelfs!!

En anders heb ik wel een plaat voor mijn kop hoor O-)
 
Ik doe m'n nickname sinds vanavond weer eer aan. Heeft wel (minstens) 2 jaar stil gestaan, dus er zit "iets" werk aan. Een vvorvorkkeerring iig, de aanhanger stinkt nu van de vorkolie.........
37670625_2084370888262226_3916578765961953280_n.jpg
 
Tering is dat echt een kleur, ik dacht dat het overtrek eraf was en dit het onderliggende schuim was.

wordt het een ratbike?
 
is dat een origineel magna zadel of een combiset van de shadow?
 
Vraagje, ik krijg de dop van mijn carterpan niet goed sluitend, blijft een paar druppels lekken over de loop van de week heen. Is het een idee een klein beetje vloeibare pakking te gebruiken om dat af te dichten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan