Honda CB350K0 -> CYB350 poging

BackFire

MF veteraan
6 mei 2003
5.087
54
DenBosch
En na jaren rustig aan doen gaan we beginnen aan de ombouw van een CB350K0 tot hopelijk een CYB350.

Via een goeie vriend een CB350K0 kunnen overnemen, niet helemaal compleet en in losse onderdelen. Maar voor een project als dit is dat natuurlijk geen probleem. Naast deze 350 met kenteken, nog een 2e op de kop getikt voor de extra onderdelen, helaas is die in een veel slechtere staat.

Blokje wordt ook aangepast, bedoeling is dat er zuigers van een cb750 bigbore in gaan. Aangezien we dan 4 zzuigers hebben kunnen we meteen 2 cilinders gereed maken.

De zoektocht naar onderdelen gaat nu nog beginnen, hij moet straks met endurance mee mogen doen, dus verlichting moet er ook op komen. Voordeel is dat we de CB dan meteen geschikt kunnen maken voor de straat.

Nu ff wat foto's zoeken van de losse meuk :)
 
full
paar naven
 
Oeh dat is wel een leuk project zeg!
Ik heb een paar originele CYB350 delen liggen ergens op zolder (1 clip-on, klep en wat kabels) en replica hendels die nog nabewerkt moeten worden. Niets is voor de verkoop maar mocht je ze een keer willen bekijken geen probleem.
Kenji Kubota heeft best wat foto's van zijn project online staan mocht je hem niet kennen. Ik neem aan dat je de partslist en manual ook al hebt zoniet mail maar...
 
Hoi Napoleon,

tot nu toe alleen wat oude foto's gevonden. Als je wat hebt, top, meer info is altijd beter

Onderdelenboek heb ik wel, maar deze is van de k4 en reparatie manual heb ik ook gelukkig. Zelf heb ik nog steeds mijn cb250k4 van 1973, zelf gerestaureerd in 1992 en nog steeds in gebruik. :D
 
Ik bedoel de partslist en manual van de C(Y)B350 de echte RSC machine ofwel de sports kit versie. Op facebook zou ik ook lid worden van deze pagina mocht je dat nog niet zijn: Honda CYB RSC CR RC Replicas
Sommige onderdelen zijn door allerhande racers van Honda gebruikt, dus ook op de CR750 / RC166 etc. zitten onderdelen die hetzelfde zijn (soms alleen zoals kabels een paar cm verschil).

Zo heb ik voetsteunen en schakel/remsets liggen van de CR110 / CR93 / CR750 / RSC125 maar dan heb je ook alle variatie wel gehad die er is bij alle Honda racers.
 
Laatst bewerkt:
Oei, dat zou erg gaaf zijn Napoleon zo'n CYB lijst, sla ik zeker niet af. Ik zit nu alleen nog maar naar foto's te staren :D
 
Zou ik wel willen, maar je pb optie staat niet aan. Ik stuur je wel een rechtstreekse mail
 
Dat word een leuk projectje :)

Ga ik volgen, maar ik heb gelijk een vraag, ik zie op de rechtse CB350 op je foto wat onderdelen die ik kan gebruiken. Klein spul, namelijk het plaatje wat tussen de bovenste bouten van je stuurstroppen zit, knipperlichtstelen en de lampjes.
Dus mocht je daar vanaf willen stuur me maar een Pb.

:t
 
Zoektocht naar betaalbare onderdelen gaat voort. Ondertussen 2 velgen gevonden voorvork schoongemaakt en bezig met de trommels. Wat een beetje handwerk kan doen met oud spul.

Helaas geen img te plaatsen op mijn tablet.
 
Voorvork gedemonteerd, wel rekening mee houden dat k0 voorvork afwijkende keerring heeft tov de nieuwere types. K0 33x44x9 en de nieuwere 33x46x10. Al vaker die fout gemaakt.

[imgatt]
 
Voorvork gedemonteerd, wel rekening mee houden dat k0 voorvork afwijkende keerring heeft tov de nieuwere types. K0 33x44x9 en de nieuwere 33x46x10. Al vaker die fout gemaakt.

full
 
Ha Ron, wat fijn om te lezen dat je een project voor jezelf doet na al het gesleutel aan ouwe meuk van anderen (ook die van mij :P ...).
 
Hey Paul, project is samen met Maarten. Vorige race hebben we van genoten en we willen weer, ook al is het met een oud beestje 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan