€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Ergens hoop ik op nieuwe infecties van deze leuke combi: motor opknappen + gemoedelijke vakantie.

Niks ten nadele van oud gedienden, maar lijkt mij dat toch ook meer nieuwe geïnteresseerden dit wel zien zitten?

Al wordt t een groep van 20, prima toch. De manier van rijden kan dat aantal gerust aan, de campings ook. En iedereen is vrij om te plannen hoe en wat, dus ook geen 24/7 op elkaars lip.

Time will tell. En er is nog tijd zat, toch? :)


Helemal gelijk MArtell. Nieuwe aanwas zou wel heel fijn zijn. En grote groepen is geen probleem. Zoals wij het in 2017 hebben aangepakt met het opsplitsen van de groep heeft mijns inziens heel erg goed uitgepakt!
 
Ik markeer dit topic even, lijkt me erg leuk!

Ik weet dat de routes nog niet bekend zijn, maar toch de vraag: Zit er (veel) snelweg in? Maakt nogal uit voor de eventuele motorkeuze :)
 
Laatst bewerkt:
Ik markeer dit topic even, lijkt me erg leuk!

Ik weet dat de routes nog niet bekend zijn, maar toch de vraag: Zit er (veel) snelweg in? Maakt nogal uit voor de eventuele motorkeuze :)
Alleen als het écht "moet". Vorig jaar was het een weloverwogen keuze om de eerste 2 dagen snelweg te rijden zodat de rest van de 2 weken alleen nog maar binnendoor gereden moest worden :t

Denk dat de meest "snelweg gehandicapte" motorfiets vorig jaar die van Elles was, een Kawasaki KLX500. De rest was allemaal meercilinder motorfietsen. Voor de nieuwe editie zitten er al wat 2-cilinder 500's, een hardtail, 2 x een 1 cilinder, ... Dus wat je ook zoekt, dat komt vast wel goed!
 
Laatst bewerkt:
Ik markeer dit topic even, lijkt me erg leuk!

Ik weet dat de routes nog niet bekend zijn, maar toch de vraag: Zit er (veel) snelweg in? Maakt nogal uit voor de eventuele motorkeuze :)
Snelweg zal meevallen. Je mag je voorstellen dat elke deelnemer gaat voor een vakantie. Tis geen wedstrijd, en samen vertrekken=samen arriveren. En voor het genieten van het rijden, en dat gaat gewoon lekkerder buiten de snelweg.

Als er al snelweg in zit, is dat vooraf besproken, en functioneel. Er is nl geen verbod op. Ik heb met partner afgelopen keer een extra omweg gemaakt, en we hebben het laatste stuk snelweg naar bestemming gepakt, ivm tijd. Niks mis mee.

En idd hebben we overlegd hoe we t gingen doen, bij vaststellen vd route. Iedereen was t wel over eens dat als we twee dagen snelweg zouden doen, we dag twee weken klaar waren. Dat zit je namelijk al in zuid Frankrijk :) En snelweg is ook gewoon normaal gedaan, geen racerij, stoppen wanneer nodig of prettig. Die twee dagen weet ik eigenlijk niet veel meer van, waren eigenlijk zo voorbij :)

Achteraf gezien vond ik die twee eerste dagen snelweg wel een goed plan. Je bent namelijk ergens naar op weg. Andere omgeving, vakantie, motorrijden, beetje avontuur. Als dat de laatste dag geweest zou zijn, zou het afbreuk doen aan de mooie dagen er voor.

En ff heel simpel. Stel dat we een enorm mooie route hebben, maar het blijkt verschrikkelijk weer te gaan worden op die route, de komende week. Dan weet ik zeker dat we ter plekke een mooi nieuw plan bedenken, uitzetten en afspreken. En als daar een halve dag snelweg bij zit om weer in lekker motorweer in een mooi gebied te komen, dan zal niemand daar wakker van liggen.
 
Amen.

Ik ga dit jaar op een verbouwde pegaso. Snelweg zal verschrikkelijk zijn, maar daarna, dan gaat elles plezier hebben!!!
 
Het enige probleem dat ik ga krijgen: hoe vouw ik mezelf zo op dat ik op een GPZ500 pas?
Misschien toch maar voor wat anders kijken?
Honda CX500
Honda VFR750
transalp
of iets dergelijks
 
Moet zeggen dat mijn "damesfietsje" zoals mijn XS400 hier al voor is uitgemaakt ( '( ;( ) , fysiek ruim valt.

En omdat het een naked-bike betreft passen er ook fysiek wat forser uitgevallen "figuren" op :+


Wel zorgen dat de fiets technisch goed op orde is, anders is de 120 km/uur mogelijk moeilijk te halen _O-
 
Het enige probleem dat ik ga krijgen: hoe vouw ik mezelf zo op dat ik op een GPZ500 pas?
Misschien toch maar voor wat anders kijken?
Honda CX500
Honda VFR750
transalp
of iets dergelijks

ik zou je de nu nog van je buurman zijnde, die je niet goed kent dus geen bekende is, K75 op 499 euro laten taxateren ;)
 
Al enige tijd mee lees ik hier mee en ben steeds meer van plan mee te doen..
Voor iedereen hier ben ik nog een grote onbekende, zal me eerst maar eens gaan voorstellen en dan ook op zoek naar iets bruikbaars.
Heb redelijk veel sleutelervaring aan bijna alles behalve een motorfiets :-D, dus het lijkt me een mooie uitdaging!

Vriendelijke groet,
Dieter
 
Je bent welkom in het gezelschap waarvan een ieder regelmatig zwarte handen heeft ;)


En bedenk een brik voor 100-150 Euro heeft echt wel wat "liefde" nodig. Dus "vuile klauwen" gegarandeerd (en als je sleutelen leuk vindt een hoop lol) :Y
 
the fellowship of the zwarte klauwen wel leuke shirt opdruk bedenk ik me nu
Black Claw Crew

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:


Te gevoelig:
De Zwarte Hand (Servisch: Црна Рука, Crna ruka, officiële naam: Уједињење или Смрт, Ujedinjenje ili Smrt, "Eenheid of de dood") was een Servisch geheim genootschap, dat grofweg actief was tussen 1910 en 1917. Het was een organisatie die bevrijding van Bosnië van het Oostenrijks-Habsburgse Rijk nastreefde en aansluiting van Bosnië en Herzegovina bij Servië.
 
Bruine T-shirt is voor mij een prachtig exemplaar.... *D

Ook leuk voor mijn werk :+



(wordt namelijk soms een beetje vreemd aangekeken als je zegt dat je voor 24 blikjes bier of 50 euro een overleden motorfiets koopt die heel veel werk gaat opleveren _O- en dan er ook nog mee op vakantie wil/durft :P )
 
Terug
Bovenaan Onderaan