€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Daar ben ik inmiddels al achter.... alleen zelf helaas geen mogelijkheid in de achtertuin. Misschien maar een groot gat graven met een plank erover.
Ophijsen aan het stuur?
Op achterband laten staan, en dan voorkantje omhoog. Als je daar iets van een mogelijkheid voor hebt...
 
Ik heb inmiddels een vervangende collector gevonden. Volgende week maar proberen om hem eronder te knallen.
Wat een klote klus is dat zeg. De ruimte is zeer beperkt allemaal.

Pffffff, collectorklusjes aan een V4. Praat me er niet van. Ik heb vorig jaar de collector van mijn venture vervloekt. Bouten en moeren waren doorgeroest en zaten muurvast en er was amper plaats om met de dremel te werken. In mijn herinnering duurde het demonteren van de collector 100duuzend keer zo lang als het terugmonteren.
 
Laatst bewerkt:
Pffffff, collectorklusjes aan een V4. Praat me er niet van. Ik heb vorig jaar de collector van mijn venture vervloekt. Bouten en moeren waren doorgeroest en zaten muurvast en er was amper plaats om met de dremel te werken. In mijn herinnering duurde het demonteren van de collector 100duuzend keer zo lang als het terugmonteren.

Ja ik was inderdaad nog gewaarschuwd door iemand uit dit topic die zei “als de collectorspot rot is lekker laten staan”
Maar ik heb toch een andere van een VF700 of de kop kunnen tikken. Pasvorm is volgens mij een heel klein beetje anders waardoor hij niet helemaal lekker afsluit.
Maar met de open dempers maakt het niet zoveel uit.
Het is nu net een kleine chopper.

:]
 
Ik ben inmiddels klaar met de GSX, dus is de jacht geopend op iets anders. Ik houd mijn ogen open voor NTV, Diversion en vooral GSX-F. :]
 
Denk trouwens dat een GSX400 wat lichtvoetiger in de bergen/bulten zal zijn dan een GSX1100F :+

Er zijn zoveel GSX-F uitvoeringen, dus welke zou het moeten worden ?

Nog een brik voor de challenge van 2019 of een fiets voor regulier gebruik ?

Er zijn dus best wel wat vragen ;)
 
Ga je de challenge rijden op de GSX?
Misschien. Maar ben eigenlijk klaar met al het onderhoud / poetsen en hij ziet er weer als nieuw uit. Gebruik hem nu regelmatig voor een uurtje toeren door Drenthe en hij mag ook niet meer weg.

Ondertussen even kijken of ik nog iets kan vinden wat beter bij mijn formaat past.
 
Denk trouwens dat een GSX400 wat lichtvoetiger in de bergen/bulten zal zijn dan een GSX1100F :+

Er zijn zoveel GSX-F uitvoeringen, dus welke zou het moeten worden ?

Nog een brik voor de challenge van 2019 of een fiets voor regulier gebruik ?

Er zijn dus best wel wat vragen ;)
Dat zijn ook de extremen: De 400cc zal veel fun zijn in de bergen. De 1100cc zal je met comfort daar brengen. Daarom lijkt mij een 600cc of 750cc nog wel wat. Heb ooit al eens een GSX750F gehad, maar na de eerste 30km al een vastloper.
 
In mijn idee was een GSX400E fysiek niet heel klein.

Maar naar welke GSX (F) ben je op zoek ?

600, 750, 1100, daarbij haal je met een 400 meer punten en zijn de totale “drankkosten” van twee weken rijden duidelijk minder dan een 1100 (al zou dat voor mij geen reden zijn om niet met ouder dik brik te rijden, VF750S was ook niet echt zuinig).
 
In mijn idee was een GSX400E fysiek niet heel klein.

Maar naar welke GSX (F) ben je op zoek ?

600, 750, 1100, daarbij haal je met een 400 meer punten en zijn de totale “drankkosten” van twee weken rijden duidelijk minder dan een 1100 (al zou dat voor mij geen reden zijn om niet met ouder dik brik te rijden, VF750S was ook niet echt zuinig).
De punten zijn leuk, maar rijplezier is onbetaalbaar ;) Een 400 is misschien wat lichtvoetiger, maar die paar kilo's verschil met een zwaarder model gaan het niet maken. Ik ben meer van het principe: motor mag wat gewicht hebben, dan is het wat meer in balans i.p.v. overladen met alle bepakking onderweg. Merendeel van de kilometers doe je immers met bepakking, dan heb ik liever meer dan minder powerrr :]

PS: er vallen veel punten te verdienen door andere mensen te helpen, dus lekker een zware motor nemen en de punten op die manier compenseren bij de <=500cc deelnemers :+
 
De punten zijn leuk, maar rijplezier is onbetaalbaar ;) Een 400 is misschien wat lichtvoetiger, maar die paar kilo's verschil met een zwaarder model gaan het niet maken. Ik ben meer van het principe: motor mag wat gewicht hebben, dan is het wat meer in balans i.p.v. overladen met alle bepakking onderweg. Merendeel van de kilometers doe je immers met bepakking, dan heb ik liever meer dan minder powerrr :]

PS: er vallen veel punten te verdienen door andere mensen te helpen, dus lekker een zware motor nemen en de punten op die manier compenseren bij de <=500cc deelnemers :+


Is er nog ergens na te lezen waar er allemaal punten voor de winnen zijn? Of eventueel een regelement?
 
Mijn XS-je wordt niet overbeladen.

Motor is feitelijk geschikt om twee volwassen te vervoeren. Dan moet 1 persoon, die niet zo groot is, met een kampeeruitrusting (gok iets van 30 kg) nog steeds een goed rijdbaar geheel opleveren.

En voor mij geldt, heb al een challenge met een redelijk zware fiets gereden. Dus nu een wat lichtere fiets lijkt mij leuk.

Ooit met een Suzuki GSX400F (4 pitter) in de bergen gereden en dat was genieten (en toen waren mij rij-skills minder ontwikkeld dan nu).
 
Mijn oude challenge-motor is nu echt gaar :')

Zo gaar, dat niet alleen de ketting over t wegdek sleept ondanks dat achterwiel in verste stand staat, maar dat eea ook doorslipt. Het begin in de 1 en 2. En ik dacht 'shit, nieuwe koppelingsplaten is het niet waard'. Toen ook in andere versnellingen. En ik dacht, oei bak naar z'n grootje. Maar het is niet mogelijk dat alle nokken van alle versnellingtandwielen er af slijten, in een korte tijd.

Toen dacht ik aan de ketting, vtw. Is al enige tijd op. Wss paar tandjes nog de uitsteken, paar niet meer. Ik moet nog kijken eerlijk gezegd.

Maar aangezien de achtervering alleen maar vering, en geen demping, de remklauwen allemaal aan 1 zijde weer vastzitten, de banden richting einde gaan, uitlaat erg krokant is, ga ik er mee stoppen. Kost te veel.

Maar, echter, doch, ik heb er een mooie Krauser set op zitten :)

En die kan dus los verkocht worden :Y

Net als andere delen, die ev nog de moeite waard zijn, maar die kofferset zou iets voor n challenger kunnen zijn.

Heb ik nog ergens foto's?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat moeten die koffers gaan kosten? En vielen deze nou buiten budget?
 
Reglement is trouwens op kleine onderdelen iets veranderd. Borisz kan daar meer duidelijkheid over geven ;)

Maar de hoofdlijnen zijn niet veranderd :N

Een belangrijkste verschil zit in het sleutelbudget voor motor die voor minder dan 500 Euro zijn aangeschaft :)
Je hoeft het verschil tussen de 500 Euro en de aanschaf niet meer te delen door twee. Totaal mag je brik totaal daardoor niet meer kosten dan 650 Euro (dus hoe goedkoperder je brik hoe groter je sleutelbudget :Y , maar vaak geldt dan ook hoe meer budget je nodig hebt _O- )
 
Terug
Bovenaan Onderaan