€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Op een FZS600 doe ik mijn woonwerk 8-)
Als je op zoiets de 500 Euro challenge rondtuft kan je er daarna nog veel km's maken :Y . Mijn exemplaar uit 1999 heeft nu 120 dkm en dat zonder bijzonder onderhoud.

Zou zowat bieden voor de resereve onderdelen....

Maar het is geen uitdaging om mee te rijden. Wel kan je dan flink doorrijden :P :+
 
Afspraak staan om begin volgende week bij een goudkleurige GSX600F (model 1989-1997) te gaan kijken. Had al op twee grijze 750F’s gereageerd, maar die zijn echt zo weg. Niet echt een klassieker pur sang maar ik vind ze erg mooi.
 
Laatst bewerkt:
Had al op twee grijze 750F’s gereageerd, maar die zijn echt zo weg

Nou... die grijze 750 op forum heeft er wel even op gestaan hoor. Onderstaande is zelfde kleur en mag nooit veel kosten gok ik. Staat in de weg dus sja...

sloop
Bieden
≥ sloop - Onderdelen | Suzuki - Marktplaats.nl

Btw. Weet niet wat er allemaal aan ontbreekt... ruitje, stuurgewichtje, koppelingshendel, ketting etc maar heb wel wat onderdelen over ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste allen.

Vandaag heb ik de Sabre weer te koop aangeboden en is ook gelijk verkocht.
Na het vervangen van de uitlaatcollector kwam ik er achter dat ik toch niet beschik over de juiste tijd en ruimte om met dit project verder te gaan.
Wel vind ik dit toch erg jammer en misschien had ik er iets langer over na moeten denken.

Het lijkt mij dan wel erg leuk om mee te gaan als “support crew” met mijn huidige motor.
Wat zijn de voorwaarden om mee te kunnen rijden als support? Mensen op sleeptouw nemen, bier halen, gezelligheid?
 
Beste allen.

Vandaag heb ik de Sabre weer te koop aangeboden en is ook gelijk verkocht.
Na het vervangen van de uitlaatcollector kwam ik er achter dat ik toch niet beschik over de juiste tijd en ruimte om met dit project verder te gaan.
Wel vind ik dit toch erg jammer en misschien had ik er iets langer over na moeten denken.

Het lijkt mij dan wel erg leuk om mee te gaan als “support crew” met mijn huidige motor.
Wat zijn de voorwaarden om mee te kunnen rijden als support? Mensen op sleeptouw nemen, bier halen, gezelligheid?
:t
 
2u97uqb.jpg


10qjkom.jpg


Extra motor erbij gekocht voor de Challenge. Dus > 20 jaar oud en < €500.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er uit alsof je er zo mee kan gaan rijden. Is dat ook zo?
Je komt niet ver met deze banden. Ook de voorremmen moeten gereviseerd worden, kost (te)veel kracht. Heeft wat jaren stil gestaan en schreeuwt om wat onderhoud en poetsen. Maar...hij start en rijdt prima. Alles qua elektra werkt (behalve wéér die rottige brandstofmeter). En, wat ik erg fijn vind, hij is 99% origineel.
 
Dus de nodige tlc en hij is geschikt om een rondje Europa te rijden ?

Als hij een aantal jaren stilgestaan heeft grote kans dat de voorvorkkeerringen het opgeven, maar je zal waarschijnlijk ook de voorvorkolie moeten verversen.

Komt er nog een topic over deze fiets ?


En ben dus niet de enige met twee fietsen/brikken voor de challenge 2019 _O-
 
Dus de nodige tlc en hij is geschikt om een rondje Europa te rijden ?

Als hij een aantal jaren stilgestaan heeft grote kans dat de voorvorkkeerringen het opgeven, maar je zal waarschijnlijk ook de voorvorkolie moeten verversen.

Komt er nog een topic over deze fiets ?


En ben dus niet de enige met twee fietsen/brikken voor de challenge 2019 _O-
Dat van twee fietsen weet ik zo niet hoor. De 400 is eigenlijk van 2017 dus ik vermoed dat hij niet aan de regels voldoet - het topic over de 400 staat ook niet hier in de beginpost. Maakt ook niet uit, de 400 is veel leuker voor locale tourritjes.

Voorvork lekt nu niet, niet vettig voor en na de proefrit. Ook geen pitting op de binnenpoten. Collector en bochten zijn wat roestig maar nog hard. Kettingset is ook roestbruin. Zitten nog wel wat andere tlc punten bij, maar ik denk dat deze wel Europa door kan. Geen enorm project met (motor)transplantaties of 12 dozen onderdelen zoals sommigen hier. Kan ik niet, wil ik niet.

Wat vinden we eigenlijk van de kleur _O- m’n vrouw vind hem verschrikkelijk.
 
Laatst bewerkt:
De kleur is fantastisch :} :}





Geheel tijdsorigineel, dus niet klagen :N , maar dragen :+
Bedenk dat het goed past in de geest van de 500 Euro challenge, opvallen met een oude fiets (en op welke manier moet je zelf weten, als jij maar lol hebt :Y ).

En ik kan "foute" fietsen die origineel (of nagenoeg) origineel zijn best waarderen.

Niet dat ze er mooi van worden :X , maar je ziet de ontwikkeling rond de grafische ontwerpen en de daarmee samenhangende veroudering mooi terug.
 
~
Beste allen.

Vandaag heb ik de Sabre weer te koop aangeboden en is ook gelijk verkocht.
Na het vervangen van de uitlaatcollector kwam ik er achter dat ik toch niet beschik over de juiste tijd en ruimte om met dit project verder te gaan.
Wel vind ik dit toch erg jammer en misschien had ik er iets langer over na moeten denken.



Er zit toch een kleine wending in dit verhaal.... afgelopen weekend ben ik toch weer wezen kijken voor een nieuwe challenge bike. En ik kon het toch niet laten want de vorige motor reed erg lekker, dus ben ik binnenkort weer eigenaar van een andere Honda Sabre VF700 uit ‘1985 voor de prijs van €225. :Y
Voor dat bedrag kon ik hem gewoon niet laten staan.
Voor zover ik het nu kon zien zijn de grootste problemen de beide voorvorkpoten die lekken en de remmerij nakijken.



Volgende week ga ik hem ophalen en zal ik een nieuw topic aanmaken. :W
 
Laatst bewerkt:
De kleur is fantastisch :} :}





Geheel tijdsorigineel, dus niet klagen :N , maar dragen :+
Bedenk dat het goed past in de geest van de 500 Euro challenge, opvallen met een oude fiets (en op welke manier moet je zelf weten, als jij maar lol hebt :Y ).

En ik kan "foute" fietsen die origineel (of nagenoeg) origineel zijn best waarderen.

Niet dat ze er mooi van worden :X , maar je ziet de ontwikkeling rond de grafische ontwerpen en de daarmee samenhangende veroudering mooi terug.
Mij hoor je niet klagen hoor.

De GSX-F heeft gelopen van 1988 tot 1997 en heeft vele kleurstellingen doorgemaakt. Niet alles was even geslaagd, maar zelf vind ik dit de mooiste. Ik wist, voor de advertentie gezien te hebben, niet eens dat ze ook in het goud waren gemaakt _O-
 
\
Beste allen.

Vandaag heb ik de Sabre weer te koop aangeboden en is ook gelijk verkocht.
Na het vervangen van de uitlaatcollector kwam ik er achter dat ik toch niet beschik over de juiste tijd en ruimte om met dit project verder te gaan.
Wel vind ik dit toch erg jammer en misschien had ik er iets langer over na moeten denken.



Er zit toch een kleine wending in dit verhaal.... afgelopen weekend ben ik toch weer wezen kijken voor een nieuwe challenge bike. En ik kon het toch niet laten want de vorige motor reed erg lekker, dus ben ik binnenkort weer eigenaar van een andere Honda Sabre VF700 uit ‘1985 voor de prijs van €225. :Y
Voor dat bedrag kon ik hem gewoon niet laten staan.
Voor zover ik het nu kon zien zijn de grootste problemen de beide voorvorkpoten die lekken en de remmerij nakijken.



Volgende week ga ik hem ophalen en zal ik een nieuw topic aanmaken. :W
Ik begreep uit je huidige topic dat je een betere collector had gevonden voor de 'oude' Sabre? En dan toch weg? Is de nieuwe Sabre in een veel betere staat dan? Geen idee of de Sabre complexe vorkpoten heeft, maar die paar keer dat ik vorkpoten uit elkaar heb gehad, viel het eigenlijk wel mee (als je maar een slagmoersleutel hebt én een oud t-shirt aan hebt).
 
Ik begreep uit je huidige topic dat je een betere collector had gevonden voor de 'oude' Sabre? En dan toch weg? Is de nieuwe Sabre in een veel betere staat dan? Geen idee of de Sabre complexe vorkpoten heeft, maar die paar keer dat ik vorkpoten uit elkaar heb gehad, viel het eigenlijk wel mee (als je maar een slagmoersleutel hebt én een oud t-shirt aan hebt).

Klopt inderdaad. Deze Sabre is een stuk origineler en in betere staat.
Ik kreeg een beetje een gevoel dat ik een beerput aan het opentrekken was met de oude sabre. Zeker met de electronica.
Elke keer zag ik weer wat meer tegenvallers.

Ik heb hier een werkplaatshandboek liggen dus ga ik het eerst zelf proberen. Mocht het niet lukken laat ik het wel doorschemeren. Genoeg technische kennis hier :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan