€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Niet iedereen kan overweg met een wrak :$ . Bij mij is de uitdaging om het onderhoud uit te voeren zonder hem te slopen :+

En qua challenge regels is het startpunt van iedereen verschillend. Veel motor-gerelateerde kennissen = meer kans dat er iemand wat weg doet voor een vriendenprijs. Anderen zitten aan Marktplaats vast. Of heb je nog genoeg motoronderdelen liggen om een motorzaak te starten...zit altijd wat bruikbaars tussen.

Naar mijn mening moet onderdelen verkopen voor cash en iets uit eigen voorraad pakken gewoon kunnen - maar bij voorkeur wel met dezelfde afspraken in het achterhoofd.
Ook op Marktplaats kun je perfect een fiets vinden voor een "appel en een ei", ik had vorig jaar een "dure" motorfiets van 140 euro en heb alle onderdelen die ik nodig had (met uitzondering van batterij) gekocht, zonder problemen binnen budget gebleven:
- Aankoop motor: 140 euro
- Onderdelen (binnen budget): 325,89 EUR
- Onderdelen (buiten budget, safety): 266,07 EUR
Resterende budget bij aanvang van challenge: 184 EUR

Het moet wel een beetje een uitdaging blijven natuurlijk, ik ben daarom ook voorstander van geen onderdelen verkopen voor extra budget + materiaal dat je al hebt, daar moet je een prijs voor rekenen. Zoals bij mijn motor, batterij was einde verhaal, ik had nog een goede liggen, voor 40 euro in rekening gebracht in het onderdelenbudget.

Daar zit de lol juist in: de toegankelijkheid, laagdrempelig en uitdagend. En het bier.
:t
 
Laatst bewerkt:
Das idd wel een punt.
Verkochte delen niet optellen is prima hoor.
Maar ik weet dat er deelnemers zijn met een berghok vol meuk O-)
Sterker nog, eentje start momenteel weer een motorzaak O-)

Ik weet ook dat in het verleden mensen wel iets rekende voor vervangende delen die uit de opslag kwamen, om t beetje fair te houden. Maar ja, we kunnen wel proberen het helemaal dicht te regelen, maar wmb pakken we gewoon een hoofdlijn: verkochte onderdelen komen niet bij budget.

Voor de rest is het vloeken en zweten om ene fatsoenlijke motor op de we te krijgen, en moeten we fair zijn over wat we hoe gedaan hebben. Daar zit de lol juist in: de toegankelijkheid, laagdrempelig en uitdagend. En het bier.


Precies. Hoofdmoot van de challenge is dat we een bult plezier gaan beleven!!
Puntentellinmg is leuk om een winnaar aan te wijzen, maar aan de andere kant heeft een verliezer net zoveel plezier als de winnaar!
 
Heb geloof wel wat opgerakeld met mijn reactie :$

Wat mij zeker voor mij geldt dat ik de lol voorop stel :Y
Dus zoeken naar een brik, opknappen, opscharrelen van de onderdelen en als kers op de taart twee weken motorvakantie met gelijk gestemden :) (lees figuren die het ook leuk vinden om met oudere zooi te rijden en te onderhouden).

Voor mij een extra uitdaging want ik heb geen enkele achtergrond in werktuigbouw en elektra (maar daarvoor blijft het een challenge :+ ).

Ik vind het bijvoorbeeld logisch om wat te rekenen voor spullen die ik in mijn berg oud Japans metaal heb liggen... Dit om het speelveld enigszins gelijk te houden tussen verzamelaars van zooi (zoals schrijver dezes }) ) en personen die van Aliexpress, Marktplaats of veilingkijker afhankelijk zijn voor vervangingsdelen.

Juist het reglement dwingt mij om creatief te zijn en/of werkzaamheden op te pakkenvoor de allereerste keer.
Zoals verbeteren zit van de buddy, uitelkaar halen slavecylinder hydraulische koppeling, elektra oppakken en verbeteren ( voor mij de allergrootste uitdaging :X B|

Juist doordat ik in 2015 aan de challenge meegedaan heb durf ik deze keer te beginnen aan een brik dat een tijd buiten heeft gestaan (al moet ik hem nog wel lopend zien te krijgen, maar dat zit nu nog in de elektra |( ).

Maar gewoon vol goede moed verder met mijn brik(ken) *D
 
Laatst bewerkt:
..Zoals verbeteren zit van de buddy..
SKOLD Schapenvacht - IKEA :+

skold-schapenvacht-wit__0491334_PE625003_S4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Nee niet op deze manier 😜

Maar skai bekleding verwijderen extra schuim eronder stoppen en dan het skai weer bevestigd zien te krijgen.... Is uiteindelijk ook gelukt (en kostte heel weinig 🤣).
 
Precies. Hoofdmoot van de challenge is dat we een bult plezier gaan beleven!!
Puntentellinmg is leuk om een winnaar aan te wijzen, maar aan de andere kant heeft een verliezer net zoveel plezier als de winnaar!
er zijn geen verliezers.

Tis gewoon een leuke josti bende, toch? :)
 
Basis van de Challenge is om een oud barrel weer op te knappen en er een vakantierit mee te maken. Kom je boven budget dan krijg je strafpunten. Vorig jaar werd ik 3e in de einduitslag terwijl ik over budget gegaan was. Dat voelt achteraf toch wat raar als ik er nu op terugkijk.

Watje.

misschien moet de gevulde koeken optie officeel in de puntentelling/wetsboek opgenomen worden.

je hadt sowiejzo 30 troetelpunten extra moeten kreijgen vanwege het heuvel-op-slepen van dat bankstel.

AVICII-LEVELS.jpg
 
nee noob.

ik kan ook wel de 'zonnebril afzet gif 'van don johnson plaatsen maar daarom zit ik nog niet in miami vijs of reijdt ik een witte testarossa.

zeg nauw maar hoe ik HDTF aan de gang krijg als er geen steam game engine aanwesig is ;)

giphy.gif
 
Laatst bewerkt:
Maar is er al een keer geprobeerd om een paardenzadel om te binden? Zon lekkere voorgevormde dan...
Heb een aantal jaren op een motor met paardenzadel gereden. Leuk voor de show maar één keer een toertochtje van twee uur gereden. Al gauw een slaapzak en had geen kont meer over. Respect voor degene die op een paardenzadel de challenge gaat rijden!
 
Heb een aantal jaren op een motor met paardenzadel gereden. Leuk voor de show maar één keer een toertochtje van twee uur gereden. Al gauw een slaapzak en had geen kont meer over. Respect voor degene die op een paardenzadel de challenge gaat rijden!
Er moet ook een Ludde op t zadel.
 
De GSX600 is nog niet klaar, maar deze week toch maar eens de spiegels gemonteerd zodat hij legaal de weg op mocht voor een rit. 2x dezelfde rit gemaakt met stad + 60km/h klinkers + 80km/h glooiend asfalt + snelweg. Eerste keer met de GSX400, daarna met de GSX600.

Wat een verschil als je zo tussen deze twee wisselt :o . De 600 is opvallend fel als hij goed in de toeren zit...daarbuiten is het matig. Het lijkt allemaal lekker rechtop te zitten maar het sturen in de stad en op klinkerwegen is niet geweldig. Dan stap je direct erna op de 400 en dat voelt meteen als een stevige brommer. Niet bepaald vlot, maar een feest in (langzame) bochten.

ps: ik ken bijna het hele Ikea assortiment uit mijn hoofd - maar de Ludde heb ik ook moeten opzoeken _O-

pps: is de aanschaf van een Ludde binnen of buiten je sleutelbudget?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan