€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Sorry, ja hoor, daar ben ik weer. Wat wordt er verstaan onder "de motorfiets"? Moet het frame 20 jaar oud zijn? Of het motorblok? Wat als een van deze jonger is dan 20 jaar?
Ik denk dat de datum op het kentekenbewijs aangehouden wordt.
 
Hmmm, goed punt. Ik zoek verder! :)

Maar ja, een blok op een frame dat er niet voor bedoeld was staat nog steeds op mijn lijstje met ideeen :P
 
Een FZ750 staat op mijn lijstje van motoren die ik ooit wil hebben, maar de garage staat al vol (is wel om de hoek qua afstand.... :X )


Het virus N + 1 is hardnekkig :+


Maar eerst zorgen dat mijn XS400 wil starten (elektra blijft een zwak punt van mijn sleutelvaardigheden '( )
 
Een FZ750 staat op mijn lijstje van motoren die ik ooit wil hebben, maar de garage staat al vol (is wel om de hoek qua afstand.... :X )


Het virus N + 1 is hardnekkig :+


Maar eerst zorgen dat mijn XS400 wil starten (elektra blijft een zwak punt van mijn sleutelvaardigheden '( )
Stapelen! :+
 
Een Vmax met n XS400 blok, of andersom :? })

Krijg ik bonuspunten als ik een NSR 125 blok uit de dood weet op te wekken en op een ander frame schroef?

≥ Motorblok honda nsr 125 blok - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl

Grootste uitdaging hier is trouwens het vinden van een frame met kenteken voor zo'n opgevoerde brommer. Genoeg exemplaren te vinden, maar de meeste staan ook op bromfiets kenteken, ik wil d'r eentje op motorfiets kenteken |(

Ook zitten kijken naar Jawa's e.d. maar die krengen zijn helaas ook nog aardig duur. Begin stiekem wel een beetje vertrouwen te krijgen dat ik een 2takt frankenbike binnen budget kan maken, maar er dan een legaal kenteken op krijgen wordt een hele grote uitdaging :P
 
Laatst bewerkt:
Krijg ik bonuspunten als ik een NSR 125 blok uit de dood weet op te wekken en op een ander frame schroef?

≥ Motorblok honda nsr 125 blok - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl

Grootste uitdaging hier is trouwens het vinden van een frame met kenteken voor zo'n opgevoerde brommer. Genoeg exemplaren te vinden, maar de meeste staan ook op bromfiets kenteken, ik wil d'r eentje op motorfiets kenteken |(

Ook zitten kijken naar Jawa's e.d. maar die krengen zijn helaas ook nog aardig duur. Begin stiekem wel een beetje vertrouwen te krijgen dat ik een 2takt frankenbike binnen budget kan maken, maar er dan een legaal kenteken op krijgen wordt een hele grote uitdaging :P

Je hebt iedergeval grote plannen. Ik wordt er nieuwschierig van :Y
 
Krijg ik bonuspunten als ik een NSR 125 blok uit de dood weet op te wekken en op een ander frame schroef?

≥ Motorblok honda nsr 125 blok - Onderdelen | Honda - Marktplaats.nl

Grootste uitdaging hier is trouwens het vinden van een frame met kenteken voor zo'n opgevoerde brommer. Genoeg exemplaren te vinden, maar de meeste staan ook op bromfiets kenteken, ik wil d'r eentje op motorfiets kenteken |(

Ook zitten kijken naar Jawa's e.d. maar die krengen zijn helaas ook nog aardig duur. Begin stiekem wel een beetje vertrouwen te krijgen dat ik een 2takt frankenbike binnen budget kan maken, maar er dan een legaal kenteken op krijgen wordt een hele grote uitdaging :P
Is er niet een afgetrapt motortje met lage cc gebruikt te vinden voor weinig? Ivm kapot blok bijvoorbeeld. Daar kan het dan in.

Zeker pluspuntjes, wat mij betreft hoor :Y
 
Zoiets zoek ik wel. Valt me toch vies tegen hoe weinig van zulk soort motoren te vinden is. De meeste afgetrapte motoren hebben toch minstens een 400 cc oid er in. Dat zijn vaak vrij forse frames, daar zo'n brommer blokje in hangen gaat nog niet zo makkelijk... bovendien wil ik juist een lekker klein apparaat... dat niet te veel weegt enzo :P
 
Zoiets zoek ik wel. Valt me toch vies tegen hoe weinig van zulk soort motoren te vinden is. De meeste afgetrapte motoren hebben toch minstens een 400 cc oid er in. Dat zijn vaak vrij forse frames, daar zo'n brommer blokje in hangen gaat nog niet zo makkelijk... bovendien wil ik juist een lekker klein apparaat... dat niet te veel weegt enzo :P
Veel van de 400cc motoren zijn in basis 180kg+. Zou een eenpitter frame niet wat zijn? Denk aan een SZR660, die zijn volgens mij best wat lichter.

Misschien anders een Suzuki gsx400x impulse? Bijna een brommer vergeleken bij de reguliere 400cc motoren.
 
Laatst bewerkt:
Hmm zo veel lichter is die ook niet. Ik dacht dat het om een licht frame ging om een 2 takt blok in te hangen?

CB400N 175kg
GXS400E 175kg
GSX400F 179kg
GSX400X (impulse) 153kg
GPZ400R 176kg
GSF400 (bandit) 172kg
CB-1 183kg
RS250 140kg
XF650 (freewind) 162kg
SZR600 159kg
Cagiva Mito 129kg

Niet dat de GPZ400R niet leuk is :]
 
Hmm zo veel lichter is die ook niet. Ik dacht dat het om een licht frame ging om een 2 takt blok in te hangen?

CB400N 175kg
GXS400E 175kg
GSX400F 179kg
GSX400X (impulse) 153kg
GPZ400R 176kg
GSF400 (bandit) 172kg
CB-1 183kg
RS250 140kg
XF650 (freewind) 162kg
SZR600 159kg
Cagiva Mito 129kg

Niet dat de GPZ400R niet leuk is :]
De vraag is, hoe zwaar is het originele blok? Zo'n GPZ400 is wel een 4 cilinder, in vergelijking met een paar andere uit het lijstje. Maar goed, ik zou het originele blok houden :9
 
De SZR660 maakt sowieso gebruik van een tweetakt racer frame, TZR125. :)

Ik zie het inderdaad. Da's interessant. Zo'n frame is misschien nog wel te vinden. Al is het maar omdat de tzr 50 - 125 - 250 schijnbaar allemaal hetzelfde frame hebben, en de szr 660 dus ook.

Als een TZR 250 motorblok nou binnen dat budget van 650 euro zou passen...... 8-)

En ja die gpz400 is ook wel leuk, maar ik wil juist geen viercilinder en geen viertakt :P
 
Laatst bewerkt:
Garage is vol, dus mag ik niet meer zoeken. Al komen hier soms hele leuke motoren voorbij (krijg dan last van het N + 1 virus)

Maar het is redelijk onder controle 😇
 
Garage is vol, dus mag ik niet meer zoeken. Al komen hier soms hele leuke motoren voorbij (krijg dan last van het N + 1 virus)

Maar het is redelijk onder controle 😇

Hier absoluut niet onder controle. CX weekend en hup heeft mijn andere dochter ook een CX. Gezinsteller staat nu op 11 of zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan