Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Net ruim 200 km door het Brabantse land gereden.
Ik heb niks gemerkt mbt gekookte bovenbenen.
Wat is dat voor klacht?

Niet alleen @rwin heeft er last van,Ik heb het ook met mijn GSA 2014.
Maar alleen op de snelweg vanaf ong.120km/u zeer veel warmte afgifte onder het rechter bovenbeen ik denk door de uitlaat
 
Inderdaad, zoals Eddy al zegt, op de snelweg. M.n. merkbaar bij hogere buitentemperatuur en met hogere snelheid, dan heb ik het idee dat er een luchtstroming ontstaat vanaf motorblok, uitlaat of (hoogstwaarschijnlijk) katalysator aan de rechterzijde omhoog tegen de onderzijde van het bovenbeen.

Ik heb het vorig weekeinde op de terugreis vanuit Limburg gemerkt. 25° C en motor op bedrijfstemperatuur. Het werd er erg onaangenaam warm, tot het pijnlijke af.
 
Is er hier toevallig iemand die nog een, toeratroep style, kofferrek voor een 1200gs in de hoek heeft liggen?
Gebruikt kom ik ze maar weinig tegen en nieuw vind ik dat spul echt belachelijk duur....
Ik ben op het moment niet in staat om het zellf te maken.
 
Inderdaad, zoals Eddy al zegt, op de snelweg. M.n. merkbaar bij hogere buitentemperatuur en met hogere snelheid, dan heb ik het idee dat er een luchtstroming ontstaat vanaf motorblok, uitlaat of (hoogstwaarschijnlijk) katalysator aan de rechterzijde omhoog tegen de onderzijde van het bovenbeen.

Ik heb het vorig weekeinde op de terugreis vanuit Limburg gemerkt. 25° C en motor op bedrijfstemperatuur. Het werd er erg onaangenaam warm, tot het pijnlijke af.

Aahhh. Zal er eens op gaan letten.
Maar het kan nooit zo erg zijn als bv een Duc 848. Ik mocht daar eens een ritje op rijden op een warme zomerdag. Resultaat was een stel gekookte noten.
 
full




=




https://cdn.edc-internet.nl/500/dxflsens6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was het niet zo dat je bij de nieuwe KTM's een gekookte reet over hield aan een rondje rijden? Als ik al jullie ellende zo door blader kom ik lekker weg met mijn Hondaatje. Een schakelaar vervangen onder garantie is wat anders dan in Beverwijk je motorhobby moeten onderbreken. :')

Ik heb overigens mijn eerste motor-kampeerweekend overleefd. Alles ging eigenlijk van een leien dakje, ware het niet dat ik constant alles kwijt was in die tent van me. Ik snap nu het nut van keukenkastjes. :Y

32567479_1920936527919156_3406614269293232128_o.jpg
 
Detox is inderdaad de ontroerende illustratie van de wijze woorden van Maniac op de vorige pagina... :+

Wat ik nog steeds hier waardeer is het feit dat ondanks dat je toch een soort merkgek bent, ook de gebreken onderkent en het leuke van weer een ander merk niet afzeikt
 
Laatst bewerkt:
Was het niet zo dat je bij de nieuwe KTM's een gekookte reet over hield aan een rondje rijden?


Na een testrit met de Tiger met zadelverwarming overgestapt op de KTM ADV 1090 en m'n vrouw dacht dat deze ook zadelverwarming had. :Y


Het wordt idd lekker warm op het zadel van zo'n KTM... wil niet weten wat dat geeft bij temperaturen van >25°
 
Daarvoor bestaan er hitteschilden op de optielijst (of goedkopere aftermarket)... die efficiënt zijn...

In Zuid-Frankrijk bij dik 30 graden ben ik alleszins nog nooit moeten stoppen omdat het onhoudbaar wordt aan de dijen of de cojones...

Waarom KTM die dingen niet standaard plaatst, is dan weer wel een raadsel...
 
Alle voedingsgroepen blijken toch aanwezig te zijn...

Moest jij vroeger van je moeder niet de korstjes opeten, verwend nest? Of vond je ook je kunstgebit niet terug in die bende in je tent ?

:P
_O-

De korstjes eet ik nooit, dat is mijn manier van minderen. De calorieën van het bier sloegen wel weer toe, dus ik ben er geen gram lichter van geworden.
 
De MacDonalds was niet op loopafstand en er zat al drank in, dus de bezorgpizza was een culinair hoogstandje naar omstandigheden. :Y
 
Ik vind het dapper hoor, dat kamperen. Ik weet tenslotte wat het is want ook ik ontkom er soms niet aan. Alleen dat aan- en uitkleden in zo'n mini tipi vind ik al een uitdaging, maar dat komt ook omdat mijn adonis look-a-like body niet echt meewerkt in de kleine ruimte.

Anyway, die pizza/bier combinatie lust ik ook wel.

Ben benieuwd of m'n RS ook last krijgt van die rechter-bovenbeen-hitte-verschijnselen of dat het alleen voorbehouden is aan de GS-A
 
Maya heeft airco en dus geen last van overmatige hitte..noch last van lcd schermen die uitvallen... geen schakelen met een kloink...geen cardan die het begeeft......suzuki wordt steeds leuker......
Poeh...straks wordt ook ik overloper.....

Neuhhhhhhh
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan