Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

De gustibus...

Ik heb mijn Daytona's Road Star GTX 14 dagen geleden uitentreuren kunnen testen : 3.000 km en 5 dagen in de plassende regen : geen druppel water binnengedrongen, geen blaren, geen zweetvoeten... uitstekend... voor mij geen andere motorlaarzen meer.

:Y
 
tevens verkoop ik ook mijn
Shoei Neotec 2 Silver met Sena SRL com.set
Maat M
in Maart aangeschaft, maar wegensaanschaf sportmotor toch
liever een integraal helm
schadevrij

aankoop bonnen aanwezig

set koste:
Shoei: 625.00
sena: 299.00
totaal: 924.00

mag weg voor 650.00

hoor het wel

Jan
 
Laatst bewerkt:
De GS heeft met de ex-fabriek stuurdemper er geen last van, maar de KTM 1290 SAS wél...
35650523_10216721268169616_2744223552247955456_n.jpg


_O-
 
Ff een update vanuit Gerlos

Gisteren was het weer iets minder fraai. Daarom deze dag verkozen tot wandeldag. Ook lekker...
Dus 500m naast ons hotel een gondel naar boven genomen... daar capu met uiteraard apfelstrudel.
En toen naar beneden gelopen...
Nou dat was een flinke wandeling.......
Onderweg nog wat regen en wij eigenwijze Ollanders natuurlijk daar niet op gekleed...
Bij een gesloten horecatent waar in de winter flink wordt ingenomen zagen wij een zielige terras parasol die graag met ons mee wilde..
Aldus verder droog naar beneden gestrompeld want ik had nog nooit met zo een grote parapluie gelopen...en zwaar dat dat ding werd.....pff
Toen verdwaalden wij nog een stukje zodat het onderhand ware sportprestatie werd om beneden te komen....
Nu eerst ontbijten en dan een half uur op de massagestoel in het welness hier.....

Maar....zonnetje schijnt dus straks de Gross Glockner bezoeken...
 

Vorige week bij de dealer geweest. Na het schoonmaken geen olie meer ondekt. Aldaar nog aantal malen fors in en uit bewogen......niks meer te zien.
Waarschijnlijk is er tijdens de modivicatie en de de- en montage tbv spuitwerk wat olie gemorst of uitgelopen.

Geen verdere actie ondernomen, we houden het in de gaten.
 
Weet iemand hier nog een leuk vakantiehuis voor een weekend in de Eifel voor 18 personen? Drie van ons gaan rijden ( 🤔 ) en de rest gaat wandelen, rondhangen etc ( hele bups kinderen).
Het gaat natuurlijk om het rijden maar om niet al te veel gezeur van de rest te hebben is een leuke omgeving voor andere activiteiten dan motorrijden wel gewenst.
 
Weet iemand hier nog een leuk vakantiehuis voor een weekend in de Eifel voor 18 personen? Drie van ons gaan rijden ( 🤔 ) en de rest gaat wandelen, rondhangen etc ( hele bups kinderen).
Het gaat natuurlijk om het rijden maar om niet al te veel gezeur van de rest te hebben is een leuke omgeving voor andere activiteiten dan motorrijden wel gewenst.

Stadtkyll: halverwege Koln-Luxembourg:
In Stadtkyll heb je "Gruppenhaus Eifel-Panorama". Daar kunnen wel 40 man in, diverse 2 en 4 persoons kamers. Zelf een paar keer geweest met een grote groep.
Ook kan je in Stadtkyll fraaie huisjes huren op Landal Wirfttal (mooi gelegen), daar zit oa een overdekt zwembad bij voor kids. Alles op loopafstand van het dorp en erg fraaie motorwegen !!.
 
Iedereen alles heel gehouden?

Nog steeds verliefd op de RS, TenCats ?

Of komt toch stilletjesaan enig heimwee naar de GS opzetten ?

We waren met een flink groepje 12 m/v dus al rijdend 2 x 6 m of m/v en dan ging prima zonder valpartijen. Wel had de hier meelezende en af en toe wat schrijvende GWK een probleem met z'n voorbandje (zo'n Pirelli) en had Ozner iets met een warme douche.

De RS is voorlopig een blijvertje ook al was er tijdens de tocht door Tjechië een lichte weemoed naar de GS, veroorzaakt door de Belgische staat van het wegdek. Maar wat een heerlijke fiets is dat zo'n RS. En aanrader en voorlopig ook een blijvertje. Alleen gaat de km-teller wat snel...




full
 
De RS is voorlopig een blijvertje ook al was er tijdens de tocht door Tjechië een lichte weemoed naar de GS, veroorzaakt door de Belgische staat van het wegdek.



[afbeelding]

Tja, échte motorrijders leven pas op bij een "Belgisch wegdek"... op biljart-effen asfalt kan ieder watje rijden...

En niemand houdt een pistool tegen je hoofd om dag en nacht op die brommer te kruipen, TenCats... normale mensen zitten af en toe ook wel eens in hun salon...

Straks sta je weer te grienen dat het ding al versleten is.... :+

BTW, gaat zo'n RS reeds op 5000 RPM in het rood ?... Gezapig motortje, blijkbaar.... :o
 
Laatst bewerkt:
BTW, gaat zo'n RS reeds op 5000 RPM in het rood ?... Gezapig motortje, blijkbaar.... :o


Neen meneer Blubberbike.

Bij een koude motor begint het rode gebied bij 4000 rpm. en naarmate men het blok warm rijdt, stijgt die lijn naar 9000 rpm. Het is tenslotte een motor ingedeeld in de categorie "Sport" dus op deze wijze wordt de eigenaar beschermd ten einde het vurig verlangen om te vlammen nog wat te beperken en zo de overmatige slijtage, die op kan treden bij de onbeschermde versies van dit blok, te voorkomen.

Zoiets.

8-)
 
Laatst bewerkt:
Neen meneer Blubberbike.

Bij een koude motor begint het rode gebied bij 4000 rpm. en naarmate men het blok warm rijdt, stijgt die lijn naar 9000 rpm. Het is tenslotte een motor ingedeeld in de categorie "Sport" dus op deze wijze wordt de eigenaar beschermd ten einde het vurig verlangen om te vlammen nog wat te beperken en zo de overmatige slijtage, die op kan treden bij de onbeschermde versies van dit blok, te voorkomen.

Zoiets.

8-)

Heb ik ook op mijn pseudo blubberbike. Heb er wel zo’n tft scherm voor moeten nemen. :+
 
Na anderhalf jaar K1600GT gereden te hebben weer een R1200GSA gekocht.
Van de week halen en weer eens een beetje schudden met optrekken *D
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan