Het grote GS-topic deel 33 – ... is het al zomer?

Nou, daar ben je goed van af gekomen!

Nog excuses gekregen? Dat is wel het minste wat je mag verwachten.
 
Gisteren dikke knuffel gekregen van echtgenote die achterop de GS zat : door een combinatie van geluk, ervaring en de uitstekende remmen van mijn Rode Rakker, heb ik een kop op kop aanrijding kunnen vermijden met een blinde Duitse idioot in een witte Audi Cabrio die de bocht van een bergweg verkeerd afsneed... En vervolgens hardnekkig op zijn linkerhelft bleef rijden.... Recht naar ons toe.

Knalrode motor, knalgele helm, VIER felle LED-lampen, mijn loeiende toeter.... niks hielp!

Uiteindelijk op 20 cm naast de linkerzijde ter hoogte van zijn voorruit tot stilstand gekomen....

Motor niet eens stilgevallen en de boel keurig rechtgehouden.... zodat ik hem in kleurrijk Duits heb kunnen uitschijten....

Brave, vertrouwde GS, met dank aan zijn laag zwaartepunt en bijtgrage remmen 👌!


Tjonge dan zit je hart ook in je keel ,,, wat een ontzettende koekwous.....
Gelukkig geen schade en nog belangrijker jullie zijn ongeschonden eruit gekomen..

er zijn mensen die een motoragent met zwaailicht en sirene en fel gekleurd pak en helm over het hoofd zien ...... die moeten eigenlijk maar met de bus gaan reizen ....
 
Nope, geen excuses gekregen... Enkel de debiele blik van een koe die een trein ziet passeren.

Tja, zoals voor ons allen geldt... Onze ervaring helpt ons om instinctief onmiddellijk het juiste te doen...

De grote vertrouwdheid met mijn 8ste GS op rij heeft hier zeker geen kwaad aan gedaan.

Qua folie : een vuile koplamp reduceert de luminositeit reeds met 25 %... Stel je voor wat zo'n folie dan wegneemt... Enkel voor de looks ???? 🙄
 
Laatst bewerkt:
je kon nog op de toeter drukken dus viel allemaal nog wel mee ;)

of heb je de toeter op je remlichtschakelaar aangesloten? :+
 
Vanaf de hoogte van een GS kun je ook prima je eerder genoten maaltijd in de cabrio deponeren })
 
heb de 850 ook weer voor elkaar, de lagers waar de klok scharniert op de brug waren kapot mm en de ingaande as keerring ook, dus die ook maar vervangen ,, de 850 stuurt gelijk een stuk strakker , wel fijn dat ik hem terug heb na 2 weken op een 1150RT
 
@Ilmar,
Ik zie dat je je vraag hebt verwijderd. Maar toch een antwoord ;) : je koplamp draagt voor een groot deel bij aan zien en gezien worden. Een donkere folie doet dat voor een groot deel teniet. Om die reden zou je dat dus niet moeten willen. Ik heb zelf een tijdje een gele folie gehad om meer op te vallen in het verkeer. De kleur was dan wel afwijkend, maar door de verminderde lichtopbrengst deed je dat effect weer teniet. Netto dus geen verbetering.

Overigens vind ik, als ik de foto's vergelijk, het effect van de folie minimaal. Als je het niet zou zeggen zou het me niet opvallen. Sowieso is de LED-koplamp al mooi donker van zichzelf.
 
@Ilmar,
Ik zie dat je je vraag hebt verwijderd. Maar toch een antwoord ;) : je koplamp draagt voor een groot deel bij aan zien en gezien worden. Een donkere folie doet dat voor een groot deel teniet. Om die reden zou je dat dus niet moeten willen. Ik heb zelf een tijdje een gele folie gehad om meer op te vallen in het verkeer. De kleur was dan wel afwijkend, maar door de verminderde lichtopbrengst deed je dat effect weer teniet. Netto dus geen verbetering.

Overigens vind ik, als ik de foto's vergelijk, het effect van de folie minimaal. Als je het niet zou zeggen zou het me niet opvallen. Sowieso is de LED-koplamp al mooi donker van zichzelf.

Ja niet zo’n zin discussie :) de folie tint 20-30%, maakt
De voorkant net ff iets donkerder maar mensen zien je er echt niet slechter door. Als dat het doorslaggevende moet zijn dan vraag ik me af hoe onveilig alle andere motoren zijn met halogeen verlichting, terwijl wij met volledige led feestverlichting rondrijden

lsntx2xcejaf.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Erwin bedoelt, m.i. terecht, dat de lichtopbrengst van je lamp (dwz. de nuttige lichtsterkte waarmee je zelf de door je koplamp verlichte omgeving ziet) gevoelig verminderd wordt wanneer je er donkere folie op kleeft...


Maar als jij er gelukkig door wordt, moet je het vooral niet laten, dunkt me...form over function, noemt men dat...
 
:W

Ik heb vandaag proefgereden op de F750GS.
Dat is geen update van de 700, da's hele andere koek. Zeg maar gerust een upgrade.
Echt een hele fijne motor. Ik had ook echt het gevoel dat ik van de brommer ineens op een motor was gestapt. De zit is hetzelfde, maar het blok is heel anders. Hij lijkt ook wel krachtiger. Ik kreeg ook erg de neiging om hem flink door te trekken, hoog in de toeren, zoals op een supersport. Echt een tof ding.

Nu de offerte afwachten en dan gaan we eens serieus nadenken of ik het 5 jaar oude 700tje misschien toch maar ga inruilen ;)

Ik had een poosje geleden ook al gereden op de *kuch* Yamaha Tracer 900 *kuch*
Was een kort, niet representatief rondje, want de hemelsluizen gingen helemaal open toen ik net was weggereden. Dat ga ik dus nog een keertje over doen en dan ook de 700 Tracer proberen.

Maar ik moet bekennen dat ik héél erg prettig verrast was door de 750GS en tja, ik rij nu al 8 jaar heel fijn op de GS, dus ik neig nu eigenlijk erg naar de upgrade en minder naar de Tracer.
Maar je weet het nooit he...niets veranderlijker dan een mens en dan ben ik ook nog eens vrouw _O-
 
Mijn vrouw heeft de nieuwe F750GS niet afgewacht, en een Tiger 800XRt aangeschaft als vervanging van haar F700GS. (de R1200R die ze tussentijds reed zijn we al vergeten... zo goed klikte het met die motor :/ )



Ze had de F750GS op het salon al gezien, maar vond het tegenvallen dat deze alweer qua pk's moet onderdoen op de F850GS...


Dat ze bij BMW nu gewoon eens doen zoals bij Triumph en geef die F750GS gewoon hetzelfde vermogen dan de F850GS. Het is tenslotte hetzelfde blok. Zijn ze meteen af van het feit dat de F750GS de opstapper/vrouwenversie van de twee is.


Zelf vind ik die nieuwe F-GS modellen wel geslaagd, enkel jammer van dat kleine tankje.
Benieuwd of er volgend jaar een Adventure versie van gaat komen waar je wel verder dan 300km mee zal geraken.


Ben benieuwd wanneer we de eerste hier mogen tegenkomen.
 
zo'n F750GS lijkt me een interessante machine,, had ruim een 1,5 jaar geleden bijna eentje gekocht ,, de dealer liet het kapot lopen op € 300,-

maar goed ben nu ook wel tevreden met de R850R ( en hou een hoop geld op zak )
 
Terug
Bovenaan Onderaan