Motor-Forum

Select Forum

Is je motor veilig met motorsloten?

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Nee zeker niet, }) sommige gaan net zo snel open als met een sleutel :Y ,bekijk de filmpjes
van deze man maar eens.Gewoon schokkend hoe snel hij ze open heeft. :?
https://www.youtube.com/channel/UCm9K6rby98W8JigLoZOh6FQ
RG-gamma wijzigde dit bericht op woensdag 17 januari 2018 22:01 (12%)
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
En nu?
Offerings to the God of Speed

The Raycist

Reg. datum:
20 nov. 2003
quote:

Je motor niet meer op slot zetten, heeft toch geen nut. Scheelt je zo een paar honderd € aan sloten ook
I hate it when people get simple sayings wrong. I mean it's not rocket surgery....

Reg. datum:
14 aug. 2007
Niet alle dieven over één kam scheren. Een slot (of twee), in combinatie met een goede plaatsing (druk punt) zal in ieder geval de joyriders afschrikken. Als een professional jouw type motor wilt hebben dan wordt het een heel ander spelletje. Maar het idee dat ze braaf minutenlang met een wringijzer en haarspeld aan de gang gaan kun je uit je hoofd zetten.

Aprilia Tuono 2007 Yamaha R5

Reg. datum:
26 jun. 2002
Hoezo slot...

Jaren terug een Vf1000R gehad die opeens was verdwenen, (stuurslot + kryptonite beugel) bij de aangifte vertelde de politie, ach meneer een slot is nutteloos als ze je motor willen.

2 skatebords onder de wielen en weg is je motor, en op mijn opmerking , dat valt toch nogal op, was het antwoord; nee hoor staat 1 gast bij met een motorjack en een helm in de hand en de rest zijn vrienden die komen helpen omdat hij zijn sleutel kwijt is.

dat was 1993, er zullen nog wel wat manieren zijn denk ik zo.
Live and Let live, don't judge anyone before you have taken a good look at YOURSELF.

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Wat je wel kan leren door de filmpjes van die man te bekijken is welke sloten heel moeilijk
open te krijgen zijn en daar je voordeel mee doen als je op sloten kopen jacht gaat.
Al blijft de beste diefstal preventie een hond,het liefst een pitbull }) :Y ;)
RG-gamma wijzigde dit bericht op woensdag 17 januari 2018 23:17 (18%)

Reg. datum:
13 jun. 2014
quote:
RG-gamma schreef op 17 januari 2018 @ 23:13:
Wat je wel kan leren door de filmpjes van die man te bekijken is welke sloten heel moeilijk
open te krijgen zijn en daar je voordeel mee doen als je op sloten kopen jacht gaat.
Al blijft de beste diefstal preventie een hond,het liefst een pitbull }) :Y ;)

Vind ik wel sneu voor dat beestje, hem vast binden als waakhond, en als je gaat rijden, moet 'ie zeker mee rennen, tot je weer ergens anders parkeert :? :?

Reg. datum:
19 mei. 2017
Ik gebruik die big boss schijfremslot op mijn voorwiel.
Achterwiel een dikke kettingslot aan de paal vastgemaakt en standaard stuurslot erbij. Als finishing touch een motorhoes over mijn motor heen. Denk dat dit het wel aardig lastig zal maken en die persoon dab voor een nakkelijkere motor zal kiezen

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
quote:
martin117 schreef op 17 januari 2018 @ 23:39:Vind ik wel sneu voor dat beestje, hem vast binden als waakhond, en als je gaat rijden, moet 'ie zeker mee rennen, tot je weer ergens anders parkeert :? :?

Och, is alleen maar goed voor zijn conditie. Alleen een beetje oppassen op de snelweg dat 'ie niet per ongeluk onder een vrachtwagen rent of zo.
Reality is that which doesn't go away when you stop believing in it.

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:
martin117 schreef op 17 januari 2018 @ 23:39:

[...]

Vind ik wel sneu voor dat beestje, hem vast binden als waakhond, en als je gaat rijden, moet 'ie zeker mee rennen, tot je weer ergens anders parkeert :? :?

Nee gewoon mee laten rijden. :Y :] ;)
http://image.santacruzsentinel.com/storyimage/NE/20170316/NEWS/170319796/AR/0/AR-170319796.jpg&maxh=400&maxw=667

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:
nuri schreef op 18 januari 2018 @ 06:00:
Ik gebruik die big boss schijfremslot op mijn voorwiel.
Achterwiel een dikke kettingslot aan de paal vastgemaakt en standaard stuurslot erbij. Als finishing touch een motorhoes over mijn motor heen. Denk dat dit het wel aardig lastig zal maken en die persoon dab voor een nakkelijkere motor zal kiezen

Reken daar maar niet te veel op,leest de gestolen motoren sectie maar eens door,zelfs motoren met 4 sloten worden gestolen.
Bij mij is er vroeger ook een motor gestolen,afgesloten garage met een grote bus voor die deur,2 stevige Abus kettingsloten,bus opengebroken een stuk verplaatst,garage deur geforceerd en weg motor,en dat alles terwijl ik lag te slapen :(
RG-gamma wijzigde dit bericht op donderdag 18 januari 2018 09:27 (17%)

Reg. datum:
12 mei. 2008
quote:
RG-gamma schreef op 17 januari 2018 @ 22:00:
Nee zeker niet, }) sommige gaan net zo snel open als met een sleutel :Y ,bekijk de filmpjes
van deze man maar eens.Gewoon schokkend hoe snel hij ze open heeft. :?
https://www.youtube.com/channel/UCm9K6rby98W8JigLoZOh6FQ

Betonschaar gaat toch sneller....

In the end is alles te stelen. Goed verzekeren is denk ik belangrijker dan een goed slot (los van het feit dat de verzekeraar dat eist)
turboO wijzigde dit bericht op donderdag 18 januari 2018 10:12 (16%)

Reg. datum:
12 mei. 2008
quote:
martin117 schreef op 17 januari 2018 @ 23:39:

[...]

Veel honden vinden rennen heerlijk...

Hi! My name is

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Er zijn wel snellere en minder inspannende methodes. Zoals gezegd een goede verzekering met goede sloten en een kusje geven.

quote:
turboO schreef op 18 januari 2018 @ 10:11:
“Don’t worry about what people think. They don’t do it very often.”..........._ _

Reg. datum:
12 okt. 2015
verzekeren. slot erop. nooit schoonmaken en altijd naast duurdere fietsen parkeren :)

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
turboO schreef op 18 januari 2018 @ 10:11:

[...]

Dat was mijn eerste gedachte ook. Ik zie geen dief minutenlang zitten prutsen met een mooi tooltje. Van de moerensplitter had ik meer verwacht maar zonder bankschroef sta je op straat ook te prutsen. Ik denk dat het dievengilde het toch bij betonscharen, slijptollen en Transit busjes zal houden.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Mooi Weer Rijdend

Reg. datum:
20 sep. 2013
Ardennen (B), Scheveningen (NL), Walcheren (NL)
quote:
Top Du Grond schreef op 18 januari 2018 @ 11:07:
verzekeren. slot erop. nooit schoonmaken en altijd naast duurdere fietsen parkeren :)

Eensch.
Mooie Samenvatting.
Suzie: Bandit 600N
Beauty(-case): F800ST
Beauty(case) v2.0: F800GT
Work to live; Live to Ride; Ride to work... (tegenwoordig zelfs met gele regenjas)

Back to my Roots

Reg. datum:
17 nov. 2002
quote:
Top Du Grond schreef op 18 januari 2018 @ 11:07:

En dan pakken ze uitegerekend die van jou.
minder sloten, is toch al smerig, en dure fietsen betekend alarm + dure sloten betekend
mee moeite.

Kom je aan, staan de dure fietsen er nog, en die van jou is pleittes :X
:+
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij verstaat

Aprilia Tuono 2007 Yamaha R5

Reg. datum:
26 jun. 2002
Ach zoals we deze week weer hebben gezien gewoon een slotenmaker bellen die regelt alles geen vragen alleen betalen :)
Live and Let live, don't judge anyone before you have taken a good look at YOURSELF.

Reg. datum:
12 okt. 2015
quote:
Tcat schreef op 18 januari 2018 @ 12:19:

[...]

En dan pakken ze uitegerekend die van jou.
minder sloten, is toch al smerig, en dure fietsen betekend alarm + dure sloten betekend
mee moeite.

Kom je aan, staan de dure fietsen er nog, en die van jou is pleittes :X
:+

Voor luxe sloten, alarmen en gps etc hebben ze ook een trukendoos

Maar vandaar dus dat er dikke fietsen in de buurt parkeren.

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Helaas is diefstal van motoren al een eeuwigheid een probleem ondanks alle verbeterde sloten en alarmsystemen worden er nog steeds motoren gestolen,het enigste wat je als eigenaar kan doen is het ze zo moeilijk mogelijk maken en hopen dat ze jouw overslaan.
En een merk kopen wat niet populair is bij het dievengilde,maar ja dat zijn meestal ook motoren
waar je zelf ook niet op wil rijden.

Reg. datum:
12 mei. 2008
Het is ook niets nieuws.

De laatste keer dat ik het voorbij zag komen waren de Lexus hybride modellen de meest gestolen (nieuwe) auto's.

Slot, alarm, startonderbreking en de hele meuk. Vervolgens komt zo'n vent gewoon aankakken met een valse sleutel. Drukt op de knop, bliep bliep, stapt in, start de auto en rijdt weg.

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Het scheelt al enorm als je niet in Valkenburg of Nijmegen gaat parkeren. Met uitzondering van scooters, die kan je beter niet in 020 parkeren.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

als het maar altijdt rijd.

Reg. datum:
12 sep. 2004
en als het elektronisch wordt doen ze het net zo makkelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=EQEpaZoYWJk
en spelfouten mach je houden mijn toetsenbordt is dislectisch

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
Heb geen illusies met een slot.

Vorig jaar heb ik een dik motor-slot in een paar tellen door geslepen met een accu-slijptol. (een lulhannes had ook mijn fiets vastgezet met zijn slot. :( Eikel!) Fluitje van een cent. Nee, ik slijp niet om te stelen!

Ergste was nog dat er veel volk voorbij liep en iedereen het maar liet gebeuren. *O*
Met zo'n slijptol heb je in een paar minuten 10 motoren van het slot ontdaan. En NIEMAND die iets doet......
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.