Motorzaak marge op banden

Banden zijn belachelijk duur bij motorzaken - Bij Motoport een offerte gevraagd voor 2x Continental RoadAttack 3 of Metzeler Roadtec 01 incl montage.

Antwoord: 415 en 450 euro incl montage.

Moest lachen en zelf maar op internet voor 255 euro de RoadAttack 3 besteld (incl. verzenden) en toen voor 40 euro op losse velgen laten monteren+balanceren bij de locale motorboer.

In het geval van de Roadtec 01 zou het zelfs 150 euro schelen...
 
Laatst bewerkt:
Tja, wil je het goedkoopste:

zelf bandjes bestellen voor 260 euro.
Motor op bokjes en zelf je banden eraf halen, langsbrengen bij een beun die ze voor 15 euro per band om legt.
Terug gaan en voor 290 euro klaar zijn met wisselen ( zo doe ik het zelf ).

Als je geen zin hebt om een half uurtje te knutselen ( misschien wel een uur met al het gekloot erbij ) dan breng je hem weg naar de garage.. ben zelf gewend dat een setje 300 a 330 euro kost ( bij de motorzaak ) maarjah.. als het een dealer is dan had ik 400 wel verwacht.
 
Wie geen vieze handen wil zal betalen.
:^ het enige goede antwoord.

Zo zeg ik al jaren tegen mijn ouders, laat mij nou jullie beurtjes aan de auto uitvoeren. stelt geen klote voor en je bent voor 75 euro klaar.

Doen ze niet maar wel zeuren dat de dealer ze 225 rekent voor een kleine beurt :W
 
Dit! Dan gaat er toch iets structureel mis? Hoe kan dat dan?
Importeurs, vooral de oude, gevestigde namen, denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en passen hun model niet aan. Daar komen ook de smoezen en fabels vandaan dat internetbanden van een mindere kwaliteit zijn, ouder zijn, B-keus etc.
 
Importeurs, vooral de oude, gevestigde namen, denken dat het zo'n vaart niet zal lopen en passen hun model niet aan. Daar komen ook de smoezen en fabels vandaan dat internetbanden van een mindere kwaliteit zijn, ouder zijn, B-keus etc.

Dit zie ik in mijn handel helaas ook, waarbij het probleem pas aan het licht komt als er een artikel met bijv. een productiefout op de markt komt. Dan zijn de klanten die iets kopen via het NL dealer netwerk op eens enorm in het voordeel, terwijl de mensen die zelf iets via een Engelse of Duitse shop gekocht hebben óf 0 op het rekest krijgen, óf op kosten worden gejaagd om een verbeterd product in huis te krijgen.

Geldt dat in de bandenhandel ook?
 
Beter idee is om eens een banden importeur te bellen en daar eens vragen hoeveel marge een bedrijf heeft op de banden. Met die info ga je naar een bedrijf en dan ga jij bepalen wat een redelijke prijs is wat het geheel mag gaan kosten.
Dat bespaart hier weer een hoop geneuzel, dit doe ik trouwens ook bij de Albert Heijn.
Vervelend eh, zo'n vrije markt waarbinnen mensen zelf mogen bepalen of ze ergens wel of niet 100+ euro meer uitgeven aan hetzelfde.

Bij je aangehaalde supermarkt is het zelfs normaal om van hetzelfde product 2 a 3 verschillende merken te hebben op een apart prijsniveau (met bijbehorende verschillende marges). Misschien kun je je hersens eens kraken over het feitje waarom ze dat precies doen... Hmmmmmm
 
Laatst bewerkt:
Bij je aangehaalde supermarkt is het zelfs normaal om van hetzelfde product 2 a 3 verschillende merken te hebben op een apart prijsniveau (met bijbehorende verwchillende marges). Misschien kun je je hersens eens kraken over het feitje waarom ze dat precies doen... Hmmmmmm

Resultaat: Bijvoorbeeld de JUMBO roept "wij hebben het zelfde, voor nóg mindâh!" en de gretige / gulzige consument heeft niet door dat ze een fractie minder inhoud in de verpakking stoppen.
 
Ikzelf heb ook contact opgenomen met onze vriendelijke bandenboer. Kreeg een prijs waar ik me prima in kon vinden en heb een afspraak gemaakt om ze op zaterdag te laten wisselen. :t
Zo simpel is het uiteindelijk gewoon. Bellen, duidelijk vragen/aangeven wat je wilt. Bevalt de prijs je, afspraak maken en klaar.. en anders wens je elkaar en fijne dag en kijk je verder..

Toch gaat het, kennelijk, nog wel eens fout :)
 
Resultaat: Bijvoorbeeld de JUMBO roept "wij hebben het zelfde, voor nóg mindâh!" en de gretige / gulzige consument heeft niet door dat ze een fractie minder inhoud in de verpakking stoppen.
Over het algemeen zijn de budget varianten zelfs met iets meer inhoud. En veelal staat er een prijs/kg bij. Dus het wordt die consument wel heel makkelijk gemaakt om te vergelijken.
 
Dit! Dan gaat er toch iets structureel mis? Hoe kan dat dan?

Internet en globalisering is wat er mis gaat. Je kunt nu vanuit lage-lonenlanden je diensten en producten aanbieden in hoge-lonenlanden. Op korte termijn lijkt dat leuk voor de consument in die dure landen, op lange termijn is het de doodsteek voor de welvaartsstaat.
 
Internet en globalisering is wat er mis gaat. Je kunt nu vanuit lage-lonenlanden je diensten en producten aanbieden in hoge-lonenlanden. Op korte termijn lijkt dat leuk voor de consument in die dure landen, op lange termijn is het de doodsteek voor de welvaartsstaat.

Exact. Tot het serviceniveau rond het nulpunt komt, en dan klagen.
 
Geen duidelijke offerte vragen, niet doorvragen als er iets wordt gemompeld.........

En dan verbaasd zijn als het anders is dan verwacht.

ah de oude mompeltruuk... :t :W

Prijs is aan de dure kant, maar niet onredelijk.

Erger me ook wel eens aan de garage-prijzen de de FUD rondom banden.
Bij maken afspraak..."U zit al ruim onder het wettelijke profiel... "
Twee weken later, 2000km, .. en er is nog steeds een profieltje zichtbaar (goed kijken)

Maar het gemak van "bij de beurt mee" is ook wel wat waard.
 
Laatst bewerkt:
Ik reken altijd eenvoudig..

Verdien xx euro per uur..
Is het goedkoper om het uit te besteden terwijl ik zelf doorwerk ? ... Laten doen..

Tja, m'n uurtarief is niet zo hoog, dus tja.. Doe veel zelf :)
 
Internet en globalisering is wat er mis gaat. Je kunt nu vanuit lage-lonenlanden je diensten en producten aanbieden in hoge-lonenlanden. Op korte termijn lijkt dat leuk voor de consument in die dure landen, op lange termijn is het de doodsteek voor de welvaartsstaat.



Waarom kan een Duitse groothandel (geen lage lonen land) mij een setje aanbieden, voor 170 euries, terwijl de dealer voor de achterband alleen al 160 vraagt. Zelf omleggen en balanceren is met het eigen 3e hands omgebouwde wisselaartje zo gepiept. Als de Nederlandse importeur overvraagt, ga je toch naar een ander. Het was nog nooit zo makkelijk, om over de grens inkopen te doen. De EU doet veel fout, maar dit is redelijk goed geregeld.
 
Ik denk dat hier inmiddels alles wel gezegd is in relatie tot de vraag van TS. Ik vermoed dat er wel een slotje op kan.

keewnn

TS zal wel lekker aan het rijden zijn ;)

je kan ook een slot verzoeken op een topic he, als 40 mensen dat nou doen, net democratie ;)

Overigens was Castrol olie via internet bestellen goedkoper als inkoop bij de importeur in NL.
bij navraag zei men dat dit niet mocht... nou foei toch ... maar ik verkoop het niet meer :P
 
Waarom kan een Duitse groothandel (geen lage lonen land) mij een setje aanbieden, voor 170 euries, terwijl de dealer voor de achterband alleen al 160 vraagt. Zelf omleggen en balanceren is met het eigen 3e hands omgebouwde wisselaartje zo gepiept. Als de Nederlandse importeur overvraagt, ga je toch naar een ander. Het was nog nooit zo makkelijk, om over de grens inkopen te doen. De EU doet veel fout, maar dit is redelijk goed geregeld.

Omdat ze heel goed hun best doen om een Duits bedrijf te zijn, maar eigenlijk Pools zijn?
 
Moeten chauffeurs al jaren..
Kraait geen haan naar,

Zal ik me zeker druk gaan maken als een ander in de verdrukking komt..
*hahaha* nee..

"told you so..." ...

Pas je maar aan, moesten -wij- ook..
In de zeevaart gebeurde dat al voordat er chauffeurs bestonden.
 
Dit zie ik in mijn handel helaas ook, waarbij het probleem pas aan het licht komt als er een artikel met bijv. een productiefout op de markt komt. Dan zijn de klanten die iets kopen via het NL dealer netwerk op eens enorm in het voordeel, terwijl de mensen die zelf iets via een Engelse of Duitse shop gekocht hebben óf 0 op het rekest krijgen, óf op kosten worden gejaagd om een verbeterd product in huis te krijgen.

Geldt dat in de bandenhandel ook?
Je zal als consument zelf moeten reclameren bij de verkoper, als er iets is.
Als bedrijf zal je consumentengarantie moeten bieden. Dat is 1 factor waardoor de prijs bij een NL bedrijf al meteen hoger moet liggen, dan bij een DLD webshop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan