XT 660 X & r Deel 12 de opvolger van deel 11

Vandaag weer een ritje gemaakt met de motor.

Bij het wegrijden ging het waarschuwingslampje van de koelvloeistoftemperatuur knipperen telkens als ik gas gaf. Elke keer als het lampje aan ging hield de motor in.
Dit gebeurde in elke versnelling.
Na ongeveer 1 kilometer hield het op en toen heb ik de storing ook niet meer gekregen.

Even in het handboek gekeken en daar stond dit:
full


De motor kan niet oververhit zijn want ik had er meer dan een week niet op gereden.
Wat kan deze storing nog meer veroorzaken? Een slechte sensor?
 
Vandaag weer een ritje gemaakt met de motor.

Bij het wegrijden ging het waarschuwingslampje van de koelvloeistoftemperatuur knipperen telkens als ik gas gaf. Elke keer als het lampje aan ging hield de motor in.
Dit gebeurde in elke versnelling.
Na ongeveer 1 kilometer hield het op en toen heb ik de storing ook niet meer gekregen.


Even in het handboek gekeken en daar stond dit:
[afbeelding]

De motor kan niet oververhit zijn want ik had er meer dan een week niet op gereden.
Wat kan deze storing nog meer veroorzaken? Een slechte sensor?

Heb je al in je diag mode gekeken of er storingen zijn opgeslagen? Misschien dat daar een error code staat die wat verklaard?
 
Heb je al in je diag mode gekeken of er storingen zijn opgeslagen? Misschien dat daar een error code staat die wat verklaard?

Jup, gistermiddag gedaan. Error code 21. Error Number 21 : Coolant temperature sensor error - DIAG mode 06

Maarrrr...... ik ben veel te snel geweest met oordelen. Na het ritje dat ik de storing kreeg heb ik geen tijd gehad om de motor te controleren. Dus ik had hem in de garage gezet en later op de dag op internet wezen zoeken naar deze storing enz. en meteen een verhaal hier in dit topic gezet.
Gisteren even iets rustiger nagedacht en het koelvloeistof niveau even gecheckt. Deze bleek best wel laag te zijn.
Het niveau dus bijgevuld en nu maar hopen dat dit de oorzaak was, dit heb ik nog niet kunnen testen.

De gans van de dag award mag dus naar mij :+
 
[afbeelding]

Hier raakt de standaard bijna de grond. met ietsje meer hellingshoek raakt ie hem al!

gaat aardig plat alleen de XT kan gewoon meer, zal wel wat meer gascontrole bij te pas komen maar met deze hellingshoek waren de slides van de achterband goed op te vangen ( omdat de standaard niet veel meegeeft en dus grip wegneemt van de achterband begint ie af en toe licht te glijden ).


Volgens mij zag ik jou dit weekend in Veenendaal aan de pomp staan bij de Shell met nog een andere motorrijder? Of kan dat niet..
 
Volgens mij zag ik jou dit weekend in Veenendaal aan de pomp staan bij de Shell met nog een andere motorrijder? Of kan dat niet..
kan goed want we zijn van Veenendaal naar Deventer/zwolle gereden! dan was dat rond half 11?

ook een Veenendaler? :W
 
Het gaat eindelijk gebeuren. Ik ga 11 mei mijn blok naar de straler brengen. En dan de week der op naar de spuiterij.

Nice!
Ik heb net me compressor 50L bestels. Kan ik eindelijk wat beter sleutelen. Dingen schoonblazen en met luchttol dingen los krijgen. En wil ook een straal pistool ervoor halen zodat ik zelf dingen kan stralen.
 
Nice!
Ik heb net me compressor 50L bestels. Kan ik eindelijk wat beter sleutelen. Dingen schoonblazen en met luchttol dingen los krijgen. En wil ook een straal pistool ervoor halen zodat ik zelf dingen kan stralen.

Ik heb een straal kast an 110L staan. Echt super handig. Heb er glasparel in zitten. Hier onder zie je het resultaat

full
 
Hallo allemaal, ik heb vorige week de kappen overgespoten van de xt, ben er zelf tevreden over want ik houd wel van een strakke look zonder al te veel stickers. Ik zal ff een foto posten.

Ook ben ik aan het kijken om leovince pijpen te kopen, alleen heb ik geen andere luchtfilter of een pc5 ofzo. Mijn vraag is dan ook of dat verstandig is? Het gaat mij niet om het vermogen maar meer om het geluid.

Mvg johan
cxc2a74no3.jpeg~
[/img]
 
Hallo allemaal, ik heb vorige week de kappen overgespoten van de xt, ben er zelf tevreden over want ik houd wel van een strakke look zonder al te veel stickers. Ik zal ff een foto posten.

Ook ben ik aan het kijken om leovince pijpen te kopen, alleen heb ik geen andere luchtfilter of een pc5 ofzo. Mijn vraag is dan ook of dat verstandig is? Het gaat mij niet om het vermogen maar meer om het geluid.

Mvg johan[afbeelding]

Kan makkelijk. Gewoon lekker andere dempers kopen. Als ie wat minder loopt kun je de Co waarde nog wat bij stellen in je dashboard
 
Hallo allemaal, ik heb vorige week de kappen overgespoten van de xt, ben er zelf tevreden over want ik houd wel van een strakke look zonder al te veel stickers. Ik zal ff een foto posten.

Ook ben ik aan het kijken om leovince pijpen te kopen, alleen heb ik geen andere luchtfilter of een pc5 ofzo. Mijn vraag is dan ook of dat verstandig is? Het gaat mij niet om het vermogen maar meer om het geluid.

Mvg johan[afbeelding]

De uitlaten kan je makkelijk monteren dit heeft geen gevolgen behalve betete sound.
Kwa luchtfilter kan je de snorkel verwijderen zorgt voor meer aanzuig geluid (minimaal). Je kan ook dna stage 2 monteren hiermee krijg je echt een brom onder je zadel van aanzuig geluid. Echter hierbij moet je wel een fuel mod of powercommander monteren.

Ook raad ik zeer aan om de ais af te doppen zodra je aftermarket uitlaten erop zitten. Dit geef een positief effect op het motor gedrag. Een fuel mod is ook aan te raden maar is niet noodzakelijk met alleen andere uitlaten en/of snorkel verwijderen.

Gr, Mr.Semicolon
 
Heeft er iemand nog een zwart origineel voor spatbord liggen? En ik zoek ook een nieuw model koplamp kapje zwart.
En het 2004 zwarte achter kapje
En de 2004 zijkappen zwart
Iemand ?
 
Heeft er iemand nog een zwart origineel voor spatbord liggen? En ik zoek ook een nieuw model koplamp kapje zwart.
En het 2004 zwarte achter kapje
En de 2004 zijkappen zwart
Iemand ?
Heb niks liggen maar Acerbis heeft volgens mij een voorspatbord die best wel goedkoop is en goed staat voor de XT
 
Heeft er iemand nog een zwart origineel voor spatbord liggen? En ik zoek ook een nieuw model koplamp kapje zwart.
En het 2004 zwarte achter kapje
En de 2004 zijkappen zwart
Iemand ?

Ik heb een complete kappenset extra liggen. Maar deze zijn al belooft aan de koper van me motor die zaterdag komt. Mocht deze de kappenset niet erbij willen laat ik het weten. Misschien verkoopt hij ze wel los als hij me motor heeft gekocht.

Gr, Mr.Semicolon
 
Ik heb een complete kappenset extra liggen. Maar deze zijn al belooft aan de koper van me motor die zaterdag komt. Mocht deze de kappenset niet erbij willen laat ik het weten. Misschien verkoopt hij ze wel los als hij me motor heeft gekocht.

Gr, Mr.Semicolon


Is goed laat even wat weten!
 
31945975_10213504409422516_6463713488836493312_n.jpg


Gisteren meegedaan met de VTR Supermotodag op het Midland Circuit met de XT660X..

Toen ik aankwam slikte ik ff een paar keer.. Alleen maar supermoto's zonder kenteken, racekuipen, slicks en bandenwarmers, busjes met reclame etc :o _O-
En daar kwam ik aan met mn XT.. minstens 50kg zwaarder en 10-30pk minder..

Dus was aardig zenuwachtig toen we de baan opgingen..
Afijn bandjes warmgereden en wezen kijken hoe we die XT mee konden krijgen, veel mannen voorbij gelaten natuurlijk maar het ging echt wel aardig.
Vechten voor grip, stepjes en standaard over de grond slepend kon ik soms zelfs hele stukken meekomen met sommige gasten :+ waarnaar ik te gretig werd en vaak geen grondspeling meer had en grip begon te verliezen..

Ga de standaard proberen nog verder te modificeren zodat hij nog wat hoger komt en anders word het op zoek naar een andere standaard..
Over een week ook mn Mitas Sportforce+ binnen als achterband, dan hebben we weer wat meer grip achter en dan voorzichtig kijken of er wat maar hellingshoek gemaakt kan worden.. misschien rijd ik dan ooit op een dag met de XT tussen de KTM's, Husqies en Honda supermoto's mee op het circuit ( beginnersgroep natuurlijk )
 
Terug
Bovenaan Onderaan