Honda Hornet Start niet, blok stuk

beaux

MF'er
19 mei 2016
152
2
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was, die heb ik opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel vreemd een 4 cilinder zou je toch vrij gemakkelijk aan moeten kunnen duwen,
vraag mij af of er niet iets veel ergers aan de hand is dan alleen de startmotor.
Dat van de benzine in de cilinders zat ik ook aan te denken,bougies er uit en kijken of hij dan wel rond gaat.Doe dat voorzichtig,en met het contact uit want mocht het benzine zijn dan is een vonk genoeg om de boel in de fik te steken.
Welke vonk, de bougies zijn eruit :+
 
Dan is dit de volgende logische stap. Een Hornet blokkeert niet bij aanduwen in 2+.

Bougies eruit draaien, starten. Start natuurlijk niet, maar goede kans dat ie dan wel draait en wat rondspettert. Als ie dan wel draait: je carbs zijn lek en er was een cilinder volgelopen. Als ie het dan nog niet doet, is er iets mechanisch mis en da’s minder makkelijk te fixen.

Dat zou ik ook proberen, als er zoveel brandstof op de zuiger staat is de kans aanwezig dat je met aan proberen te duwen een drijfstang vernaggelt.
Bij een boot komt het ook wel eens voor, daar noemen ze het "waterlock".
 
Welke vonk, de bougies zijn eruit :+

Wie weet schiet er een vonk vanuit de kap naar massa,of is er een bougiekabel niet helemaal fris meer en vonkt die naar massa.
Blijf voorzichtig met het starten,ik heb meegemaakt dat iemand een motor startte met benzine op de zuigers dat gaf een flinke fontijn,1vonkje daarbij en je heb een brandbom.
Bij mijn buurman is zo de hele garage en auto uitgebrand omdat hij oude benzine uit de tank aan het aftappen was.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ik ook proberen, als er zoveel brandstof op de zuiger staat is de kans aanwezig dat je met aan proberen te duwen een drijfstang vernaggelt.
Bij een boot komt het ook wel eens voor, daar noemen ze het "waterlock".
Ook bij offroaders die een iets te flinke 'ford' willen aanvallen. Echt krom slaan gebeurt volgens mij alleen als de draaiende motor een vloeistof (ipv mengsel) aanzuigt, niet zomaar als je vanuit stilstand duwt. Zal niet geweldig zijn, maar ik denk dat je overschat hoeveel kracht je kunt zetten :P

Hoe dan ook, eerst bougies eruit.
 
Ook bij offroaders die een iets te flinke 'ford' willen aanvallen. Echt krom slaan gebeurt volgens mij alleen als de draaiende motor een vloeistof (ipv mengsel) aanzuigt, niet zomaar als je vanuit stilstand duwt. Zal niet geweldig zijn, maar ik denk dat je overschat hoeveel kracht je kunt zetten :P

Hoe dan ook, eerst bougies eruit.

Hier op de haven heeft iemand zijn drijfstang flink krom geduwd door waterlock , dan zal dat met aanduwen ook kunnen gebeuren.
Een vaste vloeistof valt niet te comprimeren, en al helemaal niet als er meer in staat als in de compressieruimte past.
En als je nog meer pech hebt is je krukas nog getordeerd ook
 
Laatst bewerkt:
Net de tank eraf gehaald, bougies eruit.
Cilinders zijn droog 0 benzine erin.
Volgende stap, luchtfilter eraf en startmotor verwijderen.
In het blok is trouwens geen beweging in te krijgen hoop niet op een vastloper... -O-
 
Net de tank eraf gehaald, bougies eruit.
Cilinders zijn droog 0 benzine erin.
Volgende stap, luchtfilter eraf en startmotor verwijderen.
In het blok is trouwens geen beweging in te krijgen hoop niet op een vastloper... -O-
Hoe weet je dat? Al met sleutel aan de moer van uiteinde krukas gedraaid?
 
Laatst bewerkt:
Startmotor eruit, draait als een zonnetje.
Blok in versnelling 6 krijg ik het achterwiel niet rond gedraaid.
Iemand een idee om de krukas een slag te geven?
 
Dat ligt er aan gezien de erg lage km stand en het is misschien een fabricage fout dan valt er
misschien wat te regelen met Honda onder Coulance want een blok mag bij zo,n lage stand niet kapot gaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan