Honda Hornet Start niet, blok stuk

beaux

MF'er
19 mei 2016
152
2
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was, die heb ik opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.
 
Laatst bewerkt:
Zal er aan liggen wat de oorzaak is en hoe Honda daar op reageerd,ja heb ie nee kan je krijgen,en dan kan je eventueel alsnog dat blok van Zot overnemen.
Dat laatste zal wel de goedkoopste oplossing zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bij de auto van m'n ex help hielp het om met een hamer op de startmotor te tikken. Maar ik heb geen verstand van dit soort dingen en weet niet of dat jou ook helpt. Schijnt bij auto's i.i.g. wel vaker te helpen.

Edit:

Startmotor eruit, draait als een zonnetje.
Blok in versnelling 6 krijg ik het achterwiel niet rond gedraaid.
Iemand een idee om de krukas een slag te geven?


Laat maar :9
 
Laatst bewerkt:
Ben tijdens het draaien van de krukas, met een endoscope gaan kijken of de cylinders wel heen en weer gaan, die gaan heen en weer, echter kwam
ik in cylinder vier wat vreemds tegen... en vraag mij niet hoe dat daar komt want heb geen flauw idee. Misschien weet iemand van jullie het.

Bekijk het filmpje maar:
https://youtu.be/G72gYargvhc
 
Ben tijdens het draaien van de krukas, met een endoscope gaan kijken of de cylinders wel heen en weer gaan, die gaan heen en weer, echter kwam
ik in cylinder vier wat vreemds tegen... en vraag mij niet hoe dat daar komt want heb geen flauw idee. Misschien weet iemand van jullie het.

Bekijk het filmpje maar:
https://youtu.be/G72gYargvhc

Vertel eerst maar eens wat dat is dan kunnen we daarna kijken hoe et er komt.
 
Ben tijdens het draaien van de krukas, met een endoscope gaan kijken of de cylinders wel heen en weer gaan, die gaan heen en weer, echter kwam
ik in cylinder vier wat vreemds tegen... en vraag mij niet hoe dat daar komt want heb geen flauw idee. Misschien weet iemand van jullie het.

Bekijk het filmpje maar:
https://youtu.be/G72gYargvhc

Vertel eerst maar eens wat dat is dan kunnen we daarna kijken hoe et er komt.
Vertel eerst maar eens wat dat is dan kunnen we daarna kijken hoe et er komt.

Een moer..... bizar
 
Ah, nou zie ik het pas.
Dacht dat het een gat was oid.

Maar misschien is die er in gevallen nadat je de bougie eruit had.

Kan je hem door het bougiegat eruit halen?
Is die dan beschadigd en hoe ziet de zuiger er dan uit?

Wel handig zo`n endoscoop.
 
Ben tijdens het draaien van de krukas, met een endoscope gaan kijken of de cylinders wel heen en weer gaan, die gaan heen en weer, echter kwam
ik in cylinder vier wat vreemds tegen... en vraag mij niet hoe dat daar komt want heb geen flauw idee. Misschien weet iemand van jullie het.

Bekijk het filmpje maar:
https://youtu.be/G72gYargvhc

Zot in "Honda Hornet Start niet, blok vast?"




Maar misschien is die er in gevallen nadat je de bougie eruit had.

Die bougie werd er juist uit gehaald omdat het probleem er al was.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij toch echt dat ik links een gat in de zuigerbodem zie, dat er vanaf onderuit een drijfstangmoer doorheen is geknald. En die moer ligt nu op de zuiger.

En ik heb nog niks gezopen. Vandaag dan.
 
Ben tijdens het draaien van de krukas, met een endoscope gaan kijken of de cylinders wel heen en weer gaan, die gaan heen en weer, echter kwam
ik in cylinder vier wat vreemds tegen... en vraag mij niet hoe dat daar komt want heb geen flauw idee. Misschien weet iemand van jullie het.

Bekijk het filmpje maar:
https://youtu.be/G72gYargvhc
Dat is echt balen man! :(

Ipv rotte accu of slechte starter, is je blok gewoon naar z'n grootje :/

Enig idee hoe en wanneer dit is gebeurd? Bij de eerste keer weer starten na die rit van een paar weken terug?

Dit hoor je namelijk. En voel je.
 
Dat is echt balen man! :(

Ipv rotte accu of slechte starter, is je blok gewoon naar z'n grootje :/

Enig idee hoe en wanneer dit is gebeurd? Bij de eerste keer weer starten na die rit van een paar weken terug?

Dit hoor je namelijk. En voel je.


Gelukkig werkt de accu, relais en start motor wel ;)

Snap het gewoon niet, als een moer in je cylinder zit hoor je het wel.
6 januari gereden en de motor reed gewoon fantastisch, als nieuw, trekt goed niks aan het handje. Netjes weggezet. Een week later wou ik weer rijden en toen startte die niet, toen dacht ik een lege of kapotte accu tot het moment wat ik nu heb ondervonden |(

Ga nu proberen om de cilinder kop eraf te halen, en kijken wat het is... Na wat ik vandaag heb geleerd (dankzij dit forum, bedankt) wordt dit een heel ander klusje. Als blijkt dat het blok na 5ooo km kapot is zou ik wel een ander blok erin moeten laten zetten. Janke '(
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig werkt de accu, relais en start motor wel ;)

Snap het gewoon niet, als een moer in je cylinder zit hoor je het wel.
6 januari gereden en de motor reed gewoon fantastisch, als nieuw, trekt goed niks aan het handje. Netjes weggezet. Een week later wou ik weer rijden en toen startte die niet, toen dacht ik een lege of kapotte accu tot het moment wat ik nu heb ondervonden |(

Ga nu proberen om de cilinder kop eraf te halen, en kijken wat het is... Na wat ik vandaag heb geleerd (dankzij dit forum, bedankt) wordt dit een heel ander klusje. Als blijkt dat het blok na 5ooo km kapot is zou ik wel een ander blok erin moeten laten zetten. Janke '(
Je hebt iig nog humor :t

Ik gok op een nummertje 6, die van onderaf door de zuiger is geduwd (gezien het gat in de zuiger).

Het is dan wel een gevolg van iets anders, maar even goed erg stuk.

Apart dat je er niks van hebt gemerkt.
honda-cb600f-hornet-2003-3-france-crankshaftpiston_bigecbz2i1e__1400_2e42.gif
 
Vaute aanname.
Dat moertje zou niets met het probleem te maken kunnen hebben.
Of een gevolg van een ander probleem.

Vaute aanname :? Oke, leg maar uit dan :)


Hij draait een bougie eruit omdat z'n blok niet rondgaat.
Steekt endoscoop in de cilinder en ziet een moer liggen.

Voor mij is dan de kans dat het moertje er al lag voordat de bougie gedementeerd werd dan toch 99% hoor :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan