Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Ik ben 's avonds ff langs geweest met m'n broertje... Ik was er snel klaar mee. Allemaal van die posers en patser.. Wheelies trekken in de straat waar alle mensen lopen en de motoren aan beide kanten geparkeerd staan.

Wat een hoop idioten zijn er dan zeg.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Hayabusa’s met verlengde achterbrug waren ook vertegenwoordigd :+
Wheelies echter niet gezien, waarschijnlijk trok de avond nóg meer posers.
 
Ik zit er stiekem aan te denken om mijn fzs weer in de verkoop te doen, ondanks dat ik hem nog maar pas heb en hij heerlijk rijdt, omdat ik stiekem zwaarder wil rijden.

Kan iemand met een fzs1000 mij vertellen op hoeveel toeren hij bij 120 km/u hij in z'n 6 draait?

Zonde! Maar mocht je hem echt willen verkopen dan heb ik wellicht interesse in je kleine tanktasje met quick-lock :)

*hoopt dat die niet op de FZS1000 past* :+
 
Zonde! Maar mocht je hem echt willen verkopen dan heb ik wellicht interesse in je kleine tanktasje met quick-lock :)

*hoopt dat die niet op de FZS1000 past* :+

Haha, die gaat gewoon mee naar de volgende motor. Past op vrijwel elke Yamaha en met een andere tankring ook op andere merken (heb hem hiervoor op een Honda gehad).
 
Hey iedereen

Ik ben sinds kort eigenaar van een FZ6 uit 2007.
Gekocht met 7700 km op de teller, echter omdat het geluid natuurlijk beroerd is zoals vele mensen opzoek naar een uitlaat. Heeft iemand nog een contact die het boren van de uitlaten nog doet, of weet waar je een goedkope uitlaat kan scoren hoor ik het graag



Foto van mn schatje ;) bijgevoegd
full
 
Ik zit er stiekem aan te denken om mijn fzs weer in de verkoop te doen, ondanks dat ik hem nog maar pas heb en hij heerlijk rijdt, omdat ik stiekem zwaarder wil rijden.

Kan iemand met een fzs1000 mij vertellen op hoeveel toeren hij bij 120 km/u hij in z'n 6 draait?

Bij mijn 2005 model alles standaard is dat rond de 5000 rpm.
 
Zojuist mn standaard uitlaat vervangen voor een carbon laser oval. Lekker hoor :9~ . Zit geen db killer in maar t geluid is nog vrij redelijk.
Begin lekker dof en wordt heerlijk fel als je t gas goed open trekt.
 
Zaterdag het bewuste pijpje afgedopt en het pijpje aan de onderkant van het luchtfilterhuis!!!

Helemaal super!!! Kan gewoon rondrijden zonder knallen en roffel!!
tot dat je goed aan het gas ga hangen af en toe een keurige plof bij overschakelen en een klein plofje bij gas dicht.

Helemaal perfect zo!!!
Nogmaals Bedankt heren
 
Haha, die gaat gewoon mee naar de volgende motor. Past op vrijwel elke Yamaha en met een andere tankring ook op andere merken (heb hem hiervoor op een Honda gehad).

Helaas hahah, maar het is je gegund ;)

Je had ff bij Hans van Wijk moeten kijken zaterdag. Dan had je nog extra korting gehad waarschijnlijk.

Hoef niet per se een nieuwe hoor, krengen zijn zo duur, zelfs met korting. Heb vandaag een bon voor HvW gekregen dus wie weet gebruik ik die wel voor zoiets :)
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen

Ik ben sinds kort eigenaar van een FZ6 uit 2007.
Gekocht met 7700 km op de teller, echter omdat het geluid natuurlijk beroerd is zoals vele mensen opzoek naar een uitlaat. Heeft iemand nog een contact die het boren van de uitlaten nog doet, of weet waar je een goedkope uitlaat kan scoren hoor ik het graag



Foto van mn schatje ;) bijgevoegd[afbeelding]

Welkom Morenoo,
Mooie fiets en net ingereden! :)
 
Dames en heren,
Ik zal mezelf kort even voorstellen; mijn naam is Raymond en rij sinds 2009 op een FZ1Fazer. Prima fiets, niks mis mee. Maar sinds ik h’m uit de winterstalking heb gehaald heb ik last van hoogfrequentie trillingen. Het is zelfs zo erg dat ik na tien minuten mijn stuur amper kan vasthouden. Ik heb alle blokbouten gecontroleerd en die staan nog op het goede moment. Er zit een nieuwe ketting en kettingwielen op. (Staan goed en op juiste spanning)Remblokken zijn nieuw, remschijven zijn goed en recht. Nu staat er 30.000 km op de teller (ik weet het; het is niet veel. Heb een tijdje niet gereden ivm herseninfarct), maar ik heb altijd alle vloeistoffen en filters ieder jaar vervangen. Vering is vorig jaar vervangen voor Hyperpro veren (voor en achter). foam grips ook al geprobeerd, hielp niet. Nu kunnen het volgens mij nog maar twee dingen zijn;
1. Banden. Er liggen Michelins PR3 onder uit 2011, maar ze zijn niet tot minimaal gecupt.
2. Kleppen/ throttle bodies/ nokkenaskettingspanner.
Wat denken jullie?
Eerst banden vervangen, kijken wat het doet? En welke banden adviseren jullie? (Wil heel het jaar doorrijden, afwisselend snelweg en stad, redelijke sportieve rijstijl)
Of alles gelijk aanpakken en ook de kleppen ed laten controleren?
Heb geen zin om er 1000/1200 euro “zomaar” tegenaan te knallen.
Wat is jullie advies?

Ps. Afspraak met de fysio is ook al gemaakt. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 's avonds ff langs geweest met m'n broertje... Ik was er snel klaar mee. Allemaal van die posers en patser.. Wheelies trekken in de straat waar alle mensen lopen en de motoren aan beide kanten geparkeerd staan.

Wat een hoop idioten zijn er dan zeg.


Goh... Zo dachten mij vrouw en ik er ook over. Zijn snel weggegaan
 
Dames en heren,
Ik zal mezelf kort even voorstellen; mijn naam is Raymond en rij sinds 2009 op een FZ1Fazer. Prima fiets, niks mis mee. Maar sinds ik h’m uit de winterstalking heb gehaald heb ik last van hoogfrequentie trillingen. Het is zelfs zo erg dat ik na tien minuten mijn stuur amper kan vasthouden. Ik heb alle blokbouten gecontroleerd en die staan nog op het goede moment. Er zit een nieuwe ketting en kettingwielen op. (Staan goed en op juiste spanning)Remblokken zijn nieuw, remschijven zijn goed en recht. Nu staat er 30.000 km op de teller (ik weet het; het is niet veel. Heb een tijdje niet gereden ivm herseninfarct), maar ik heb altijd alle vloeistoffen en filters ieder jaar vervangen. Vering is vorig jaar vervangen voor Hyperpro veren (voor en achter). foam grips ook al geprobeerd, hielp niet. Nu kunnen het volgens mij nog maar twee dingen zijn;
1. Banden. Er liggen Michelins PR3 onder uit 2011, maar ze zijn niet tot minimaal gecupt.
2. Kleppen/ throttle bodies/ nokkenaskettingspanner.
Wat denken jullie?
Eerst banden vervangen, kijken wat het doet? En welke banden adviseren jullie? (Wil heel het jaar doorrijden, afwisselend snelweg en stad, redelijke sportieve rijstijl)
Of alles gelijk aanpakken en ook de kleppen ed laten controleren?
Heb geen zin om er 1000/1200 euro “zomaar” tegenaan te knallen.
Wat is jullie advies?

Ps. Afspraak met de fysio is ook al gemaakt. :)

Niet de veiligste methode maar wat gebeurt er met je stuur als je bij 70 ongeveer twee handen los laat?

Ik had een gecupte voorband en mn stuur ging helemaal klapperen. Frequentie was vrij laag.
Bij hoogfrequent denk ik eerder aan de trillingen van een schuurmachine. Hoor je m ook meer trillen (in de kappen) of voel je t alleen?
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, had eigenlijk lager verwacht. Vrienden van mij rijden een kawa 1000 en bmw 1200 en wil ook lekker op koppel rijden.

Max koppel van mijn fzs600 zit op 11k.
Gewoon lekker hoog in de toeren zitten dan rijd je ook op koppel
 
Zaterdag het bewuste pijpje afgedopt en het pijpje aan de onderkant van het luchtfilterhuis!!!

Helemaal super!!! Kan gewoon rondrijden zonder knallen en roffel!!
tot dat je goed aan het gas ga hangen af en toe een keurige plof bij overschakelen en een klein plofje bij gas dicht.

Helemaal perfect zo!!!
Nogmaals Bedankt heren

:t
 
Max koppel van mijn fzs600 zit op 11k.
Gewoon lekker hoog in de toeren zitten dan rijd je ook op koppel

Ja klopt maar ik vind het juist lekker om dat koppel al bij lage toeren te hebben. De 600 heeft power zat als je hem flink doortrekt maar ik wil juist lekker relaxed op lage toeren rijden. Ik heb de FZS600 gekozen omdat hij tov andere 600cctjes het beste middengebied heeft.
 
Dames en heren,
Ik zal mezelf kort even voorstellen; mijn naam is Raymond en rij sinds 2009 op een FZ1Fazer. Prima fiets, niks mis mee. Maar sinds ik h’m uit de winterstalking heb gehaald heb ik last van hoogfrequentie trillingen. Het is zelfs zo erg dat ik na tien minuten mijn stuur amper kan vasthouden. Ik heb alle blokbouten gecontroleerd en die staan nog op het goede moment. Er zit een nieuwe ketting en kettingwielen op. (Staan goed en op juiste spanning)Remblokken zijn nieuw, remschijven zijn goed en recht. Nu staat er 30.000 km op de teller (ik weet het; het is niet veel. Heb een tijdje niet gereden ivm herseninfarct), maar ik heb altijd alle vloeistoffen en filters ieder jaar vervangen. Vering is vorig jaar vervangen voor Hyperpro veren (voor en achter). foam grips ook al geprobeerd, hielp niet. Nu kunnen het volgens mij nog maar twee dingen zijn;
1. Banden. Er liggen Michelins PR3 onder uit 2011, maar ze zijn niet tot minimaal gecupt.
2. Kleppen/ throttle bodies/ nokkenaskettingspanner.
Wat denken jullie?
Eerst banden vervangen, kijken wat het doet? En welke banden adviseren jullie? (Wil heel het jaar doorrijden, afwisselend snelweg en stad, redelijke sportieve rijstijl)
Of alles gelijk aanpakken en ook de kleppen ed laten controleren?
Heb geen zin om er 1000/1200 euro “zomaar” tegenaan te knallen.
Wat is jullie advies?

Ps. Afspraak met de fysio is ook al gemaakt. :)
Optie 2 lijkt me uitgesloten, die gaan niet die trillingen veroorzaken...
Hoe heeft de motorfiets in stalling gestaan? Met de voetjes van de vloer of op de zijstandaard? Het zou een vlakke kant op je banden kunnen zijn.
Laat eens iemand anders een rondje rijden op je motor, ervaart diegene hetzelfde?
Als het echt een flinke trilling is zou ik zeker niet je handen van het stuur afhalen, voor je het weet kun je het niet meer corrigeren.
Heb je stuurgewichten aan je stuur?

En als laatste vraag, waar kom je vandaan? Als het in de buurt is wil ik wel een keertje met je meekijken.

Succes in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt maar ik vind het juist lekker om dat koppel al bij lage toeren te hebben. De 600 heeft power zat als je hem flink doortrekt maar ik wil juist lekker relaxed op lage toeren rijden. Ik heb de FZS600 gekozen omdat hij tov andere 600cctjes het beste middengebied heeft.
Koop een tuono ;)
 
Hey iedereen

Ik ben sinds kort eigenaar van een FZ6 uit 2007.
Gekocht met 7700 km op de teller, echter omdat het geluid natuurlijk beroerd is zoals vele mensen opzoek naar een uitlaat. Heeft iemand nog een contact die het boren van de uitlaten nog doet, of weet waar je een goedkope uitlaat kan scoren hoor ik het graag



Foto van mn schatje ;) bijgevoegd[afbeelding]
Mooie fiets en welkom!
Wat bedoel je met uitlaat boren?
 
Ja klopt maar ik vind het juist lekker om dat koppel al bij lage toeren te hebben. De 600 heeft power zat als je hem flink doortrekt maar ik wil juist lekker relaxed op lage toeren rijden. Ik heb de FZS600 gekozen omdat hij tov andere 600cctjes het beste middengebied heeft.
Vandaag een stukje op een vstrom1000 gereden. Fantastische motor ook. En lekker veel koppel laag. Goede zithouding.
 
Dames en heren,
Ik zal mezelf kort even voorstellen; mijn naam is Raymond en rij sinds 2009 op een FZ1Fazer. Prima fiets, niks mis mee. Maar sinds ik h’m uit de winterstalking heb gehaald heb ik last van hoogfrequentie trillingen. Het is zelfs zo erg dat ik na tien minuten mijn stuur amper kan vasthouden. Ik heb alle blokbouten gecontroleerd en die staan nog op het goede moment. Er zit een nieuwe ketting en kettingwielen op. (Staan goed en op juiste spanning)Remblokken zijn nieuw, remschijven zijn goed en recht. Nu staat er 30.000 km op de teller (ik weet het; het is niet veel. Heb een tijdje niet gereden ivm herseninfarct), maar ik heb altijd alle vloeistoffen en filters ieder jaar vervangen. Vering is vorig jaar vervangen voor Hyperpro veren (voor en achter). foam grips ook al geprobeerd, hielp niet. Nu kunnen het volgens mij nog maar twee dingen zijn;
1. Banden. Er liggen Michelins PR3 onder uit 2011, maar ze zijn niet tot minimaal gecupt.
2. Kleppen/ throttle bodies/ nokkenaskettingspanner.
Wat denken jullie?
Eerst banden vervangen, kijken wat het doet? En welke banden adviseren jullie? (Wil heel het jaar doorrijden, afwisselend snelweg en stad, redelijke sportieve rijstijl)
Of alles gelijk aanpakken en ook de kleppen ed laten controleren?
Heb geen zin om er 1000/1200 euro “zomaar” tegenaan te knallen.
Wat is jullie advies?

Ps. Afspraak met de fysio is ook al gemaakt. :)

Welkom Raymond!
Ik heb geen verstand van trillingen, maar wat NorthSider zegt klinkt wel plausibel aangezien die voor de winterstalling nog prima was. 7 jaar oude bandjes kan sowieso geen kwaad om te vervangen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan