Fazerrijders - Hangplek - deel 15

Gefeliciteerd!
2e is een stuk makkelijker....
Totdat ze 3 jaar oud zijn _O-

Hahaha, makkelijker tot ze drie jaar oud zijn? Dat zegt iedereen tegen ons, wij zijn daar blijkbaar een uitzondering op. De eerste was een huilbaby tot 4,5 maand en deze lijkt precies dezelfde weg op te gaan 🤐
 
Ff snelle vraag, ik ben mijn voorvork keeringen aan het vervangen en ik dacht dan zet ik er direct hyperpro veren in. Maar ik haal nu de vork uit elkaar en zie dit:

7QlfALe.jpg


Dit zijn al progressieve veren zeker? Ik heb de Hyperpro veren nog niet in huis die zijn nog onderweg dus ik kan het niet direct vergelijken.
 
Ff snelle vraag, ik ben mijn voorvork keeringen aan het vervangen en ik dacht dan zet ik er direct hyperpro veren in. Maar ik haal nu de vork uit elkaar en zie dit:

[afbeelding]

Dit zijn al progressieve veren zeker? Ik heb de Hyperpro veren nog niet in huis die zijn nog onderweg dus ik kan het niet direct vergelijken.
Dit zijn naar mijn weten progressieve veren
 
Ff snelle vraag, ik ben mijn voorvork keeringen aan het vervangen en ik dacht dan zet ik er direct hyperpro veren in. Maar ik haal nu de vork uit elkaar en zie dit:

[afbeelding]

Dit zijn al progressieve veren zeker? Ik heb de Hyperpro veren nog niet in huis die zijn nog onderweg dus ik kan het niet direct vergelijken.

Linearvsprogressivespringrate3.jpg
 
Nee niet echt progressief. Eerder een zacht en stug gedeelte. Met een progressieve veer verschillen de de afstanden per winding.

Jazeker, ik volg je nog. Maar zijn vraag was of dit progressieve veren waren. Deze vraag is eenvoudig met een ja te beantwoorden naar mijn weten :Y
 
Al die verandering dat hoeft van mij niet, doe mij maar gewone veren. (Conservatieve veren) :P

Even zonder grappen: gebruiken jullie valdoppen? Lijkt me wel handig, zeker straks in Duitsland. Maar ook weer 100 euro.

Ik ga zometeen langs iemand die me gaat helpen met die EXUP storing en heb toch maar een nieuw setje inlaatrubbers besteld, dan is die helemaal goed.

Blijft een leuke, maar dure hobby, het motorrijden. Steeds denk ik: Nu is hij echt klaar en dan bedenk ik weer wat nieuws. :P
 
Laatst bewerkt:
Al die verandering dat hoeft van mij niet, doe mij maar gewone veren. (Conservatieve veren) :P

Even zonder grappen: gebruiken jullie valdoppen? Lijkt me wel handig, zeker straks in Duitsland. Maar ook weer 100 euro.

Ik ga zometeen langs iemand die me gaat helpen met die EXUP storing en heb toch maar een nieuw setje inlaatrubbers besteld, dan is die helemaal goed.

Blijft een leuke, maar dure hobby, het motorrijden. Steeds denk ik: Nu is hij echt klaar en dan bedenk ik weer wat nieuws. :P
Ik heb ze niet. Als je ze hebt scheelt t wel weer kosten bij een schuiver. Denk dat als ik een schuiver zou maken en mn kappen zijn beschadigd dna maak ik er een naked van. Dit kuipje is precies verkeerd voor mij waardoor ik heel veel wind op mn helm ervaar
 
Al die verandering dat hoeft van mij niet, doe mij maar gewone veren. (Conservatieve veren) :P

Even zonder grappen: gebruiken jullie valdoppen? Lijkt me wel handig, zeker straks in Duitsland. Maar ook weer 100 euro.

Ik ga zometeen langs iemand die me gaat helpen met die EXUP storing en heb toch maar een nieuw setje inlaatrubbers besteld, dan is die helemaal goed.

Blijft een leuke, maar dure hobby, het motorrijden. Steeds denk ik: Nu is hij echt klaar en dan bedenk ik weer wat nieuws. :P

Dat zeg ik ook altijd tegen m'n vriendin, in de wetenschap dat ik toch nog niet klaar ben :+ Ookal weet ik op dat moment niks, ik weet wel dat er na verloop van tijd weer iets aan zit te komen wat er nog op moet komen :9

Ik heb valdoppen, en ze hebben mijn motor al eens gered (omgevallen bij stilstand) :t
 
Al weer vanaf 2005 rij ik een Fazer 1000. En nu stiekem aan het kijken naar wat anders, maar zelfs na 13 jaar zijn er niet heel veel alternatieven die echt vergelijkbaar zijn.

De Tracer 900? De MT10? OF vreemdgaan naar een kawa Z 1000 SX?
Of toch maar gewoon de Fazer door blijven rijden. _O-
 
Hallo Allemaal, ik wil me even voorstellen. Peter is de naam, 50 jaar en kom uit Amersfoort. Nog maar kort lid. Sinds 2017 in het bezit van een FZ6. Ben deze Fazerrijders 'hangplek' aan het volgen en kom leuke maar ook interessante onderwerpen tegen. Hoop dat ik nog veel plezier hier mag hebben.

Groet,
Peter

full
 
Laatst bewerkt:
Welkom Peter, nette fiets!


Ik heb sinds twee maand FZ6N. Maar ik gebruik mijn stuurslot eigenlijk nooit, omdat ik hem er dan bijna niet meer afkrijg. Hij gaat er wel erg makkelijk. Hoe werkt het loskrijgen van het stuurslot precies?
 
Laatst bewerkt:
Welkom Peter, nette fiets!


Ik heb sinds twee maand FZ6N. Maar ik gebruik mijn stuurslot eigenlijk nooit, omdat ik hem er dan bijna niet meer afkrijg. Hij gaat er wel erg makkelijk. Hoe werkt het loskrijgen van het stuurslot precies?

In het algemeen is het sleutel indrukken en met je stuur een beetje wiebelen en tegelijk je sleutel draaien. Dit geld voor op slot zetten en voor van het slot halen. Als het slot erg moeilijk gaat kan het zo zijn dat het mechanisme vervuild is.
 
Welkom Peter, nette fiets!


Ik heb sinds twee maand FZ6N. Maar ik gebruik mijn stuurslot eigenlijk nooit, omdat ik hem er dan bijna niet meer afkrijg. Hij gaat er wel erg makkelijk. Hoe werkt het loskrijgen van het stuurslot precies?

Beetje brakke contactsloten is helaas echt een Yamaha dingetje :')
"Handigheidje" wat op mijn Fazer goed werkt is een beetje extra druk op de sleutel zetten (duw de sleutel met mijn duim een beetje naar voren richting cockpit) terwijl ik hem omdraai..
En idd tegelijkertijd iets met je stuur wiebelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Al weer vanaf 2005 rij ik een Fazer 1000. En nu stiekem aan het kijken naar wat anders, maar zelfs na 13 jaar zijn er niet heel veel alternatieven die echt vergelijkbaar zijn.

De Tracer 900? De MT10? OF vreemdgaan naar een kawa Z 1000 SX?
Of toch maar gewoon de Fazer door blijven rijden. _O-

De Tracer 900 dan :t

Hallo Allemaal, ik wil me even voorstellen. Peter is de naam, 50 jaar en kom uit Amersfoort. Nog maar kort lid. Sinds 2017 in het bezit van een FZ6. Ben deze Fazerrijders 'hangplek' aan het volgen en kom leuke maar ook interessante onderwerpen tegen. Hoop dat ik nog veel plezier hier mag hebben.

Groet,
Peter

full

Hoi Peter, welkom
Hele mooie fiets heb je daar!
 
Beetje brakke contactsloten is helaas echt een Yamaha dingetje :')
"Handigheidje" wat op mijn Fazer goed werkt is een beetje extra druk op de sleutel zetten (duw de sleutel met mijn duim een beetje naar voren richting cockpit) terwijl ik hem omdraai..
En idd tegelijkertijd iets met je stuur wiebelen ;)

Dat was toch alleen met die oude sloten (dus zonder gecodeerde sleutel).
 
Dat was toch alleen met die oude sloten (dus zonder gecodeerde sleutel).

In principe hoef je alleen de sleutel in te drukken en naar rechts te draaien. Je stuur moet dan wel volledig naar links staan.

Maar Yamaha staat niet echt bekend om de goede contactsloten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan