Motor-Forum

Select Forum

Z1000j 1984 kogellagers versnellingsbak verankeren in carter

Zed.3.0

Reg. datum:
29 apr. 2004
Ik ben een Z1000j blok uit 1984 aan het opbouwen.
Nu zie ik in de passing van de versnellingsbaklagers sleepsporen wat er op duidt dat er speling is tussen het stilstaande buitenste deel van het lager en de passing in het carter.
Ik weet dat de methode "met een centerpons gaatjes in de passing tikken" wel wordt of werd toegepast, dat was namelijk in mijn oude blok zo, maar daar wil ik liever niet aan.
Is er een lijm of pasta waarmee ik de lagers kan verankeren?

Grt. Rob.
Rock & Roll !!!

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
http://www.loctite.nl/bevestiging-7768.htm
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

Zed.3.0

Reg. datum:
29 apr. 2004
quote:

De technische informatiebladen werken niet...
Heb jij hier ervaring mee?
Robberobbe wijzigde dit bericht op woensdag 07 februari 2018 00:11 (7%)
Rock & Roll !!!

Reg. datum:
04 mei. 2004
Ik zou de buitenschalen van de lagers niet zomaar vastlijmen in het carter. Zowel de assen als het blok warmen op en zetten op verschillende manier uit.

Ga je de buitenschalen vastlijmen dan kunnen er ongewenste krachten op de kogels komen te staan waardoor ze kapot kunnen gaan.

Meestal zitten die lagers geborgd met een pennetje/gaatje waardoor er wat bewegingsruimte is.

En dat je wat bewegingssporen hebt gezien wil dat nog niet zeggen dat het vervolgens altijd fout gaat. Met nieuwe lagers kan het zomaar weer tientallen jaren probleemloos functioneren. Ben dat soort sporen al zo vaak tegengekomen.

Alles went, behalve een Drent

Reg. datum:
25 feb. 2007
Die lagers kun je zeer waarschijnlijk nog wel bij de dealer bestellen.

Ik heb een aantal jaren geleden nieuwe lagers voor de versnellingsbak besteld voor mn GS1000.

Ik zou daar ook niet mee klooien, lagers waren niet eens echt duur als ik het me goed herinner.
Youth is wasted on the young

Reg. datum:
11 apr. 2002
Passing nameten, als deze niet meer klopt Loctite gebruiken.
Fairings are for homosexuals

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.