Motor-Forum

Select Forum

Contactslot verwijderen VFR 750 RC24

Een blije SP2 en RC24 rijder

Reg. datum:
16 feb. 2005
Mijn contactslot is kapot en heb een nieuwe gekocht, maar ik weet niet hoe ik de oude moet losmaken.
aan de onderkant zouden twee boutjes/schroeven moeten zitten, maar ik zie niks waar ik een passende imbus of torx kan steken ?
Voor een goed humeur:Ga motorrijden!

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
quote:
Tom M schreef op 09 februari 2018 @ 06:55:
Mijn contactslot is kapot en heb een nieuwe gekocht, maar ik weet niet hoe ik de oude moet losmaken.
aan de onderkant zouden twee boutjes/schroeven moeten zitten, maar ik zie niks waar ik een passende imbus of torx kan steken ?

center in het midden zetten(slaan) en door boren (boor 6 ongeveer en dan 10mm b.v), zodra de kop er af is(kan het slot er af) en kan de je het draad stuk van de bout er vaak met een griptang uitdraaien, soms moet je het materiaal eerst goed warm maken met een brander pit om de locktide te breken.

Je kunt ook proberen een gleuf in de kop bouten te zagen en met een slagsleutel de bout er uit te (slaan) draaien.

daarna slot weer met gewone bouten vast zetten, of speciale bouten die alleen vast kunnen en niet meer los maar dat vind ik en beetje ver gaan.
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

VFR 1200X a.k.a. Crosstourer

Reg. datum:
22 feb. 2006
Een veeltandbit of een iets grotere torx bit erin tikken.
Zo had ik het ook bij mijn VTEC gedaan toen ik de boel uit elkaar heb gehaald om te spuiten.
Die veeltand werkt zo goed dat ik de bout er ook weer mee in terug gedraaid heb toen hij weer in elkaar kon.
Zoiets is dat:
https://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/m/smoos-veeltand-doppenset.jpg

Een blije SP2 en RC24 rijder

Reg. datum:
16 feb. 2005
Ik ga het proberen, maar als ik zo kijk van onderen dan zie ik twee vlakke kopjes van de boutjes.
Misschien haal ik de bevenste kroonplaat er wel vanaf, dan kan ik er ook beter bij misschien.
Bedankt in ieder geval voor de info boy's !
Voor een goed humeur:Ga motorrijden!

Boem is HO! Plons is Water!

Reg. datum:
07 feb. 2004
quote:
Tom M schreef op 09 februari 2018 @ 21:27:
Ik ga het proberen, maar als ik zo kijk van onderen dan zie ik twee vlakke kopjes van de boutjes.
Misschien haal ik de bevenste kroonplaat er wel vanaf, dan kan ik er ook beter bij misschien.
Bedankt in ieder geval voor de info boy's !

Kroonplaat idd verwijderen werkt veel makkelijker.
Hyperpro springs Martijns Motorkleding & Accessoires

Moderator

Jeg elsker deg også

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
Toermotoren > Techniek, vragen en antwoorden
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

VFR 1200X a.k.a. Crosstourer

Reg. datum:
22 feb. 2006
En, gelukt?

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.