Licht gaat uit bij gas geven

Paatse

MF'er
2 jul 2016
47
0
Bottelare
Wie weet wat hier het probleem zou kunnen zijn?
De Kawasaki Vulcan start direct en draait heel goed stationair, kortom die start en rijd goed om van 1985 te zijn. Nu bij het gas geven en hij staat op dimlicht(dus niet op groot licht) gaat het licht uit zowel achteraan als vooraan. Bij grootlicht blijft deze wel branden.
Ik denk dat het de kabelboom is die hier en daar wat verlies heeft want er is al aan geprutst van de vorige eigenaars.
Alvast ik begrijp het niet hoe dit komt, dat het licht feller gaat branden ja maar uitgaat nee dit heb ik nog niet meegemaakt.
Weet er iemand wat dit zou kunnen zijn?
 
Het zou mij niks verbazen.

Effe relais naar het startknopje leggen, als symptoom bestrijding voor versleten bougies ofzo. _O-
Wat heeft dat met de bougies te maken?
Je wilt gewoon zo min mogelijk verbruikers hebben tijdens het starten om de startcapaciteit zo hoog mogelijk te houden. Bij je auto gaat ook je licht uit tijdens starten en dat is niet voor niks.
 
Wat heeft dat met de bougies te maken?
Je wilt gewoon zo min mogelijk verbruikers hebben tijdens het starten om de startcapaciteit zo hoog mogelijk te houden. Bij je auto gaat ook je licht uit tijdens starten en dat is niet voor niks.

Omdat het een optel sommetje is van verschillende factoren. En uiteindelijk is de eindgebruiker vooral geïnteresseerd in een startende motor. Liefst ineens en niet haperend pas na een tijdje.

Het zou zo maar kunnen dat de fabrikant destijds redelijk goed heeft nagedacht over een en ander. En blijkbaar dachten ze dat het starten ook met licht aan zou lukken.


Met achterstallig onderhoud zoals een brakke accu, een ranzig luchtfilter en/of versleten bougies zou die mogelijk minder makkelijk aan gaan.
Wat je dus zou kunnen 'oplossen' met een relais bij je koplamp. 8-)
 
Wat heeft dat met de bougies te maken?
Je wilt gewoon zo min mogelijk verbruikers hebben tijdens het starten om de startcapaciteit zo hoog mogelijk te houden. Bij je auto gaat ook je licht uit tijdens starten en dat is niet voor niks.

Geld dit eigenlijk altijd?
Ik kan mij herinneren dat het bij vorst beter is om voor het starten even de lampen te laten branden.
 
Geld dit eigenlijk altijd?
Ik kan mij herinneren dat het bij vorst beter is om voor het starten even de lampen te laten branden.

Dat is een truukje om de accu een beetje op te warmen door het leveren van stroom.
Je wint door de extra warmte meer start capaciteit dan je verliest aan lading.
Maar tijdens starten zet je dan toch echt beter je lamp weer uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan