Motor-Forum

Select Forum

KTM 360 houd in en rookt

KTM360 SM in de maak.

Reg. datum:
11 feb. 2018
Hallo allemaal!

Even voorstellen,

Jeroen
26 jaar

honda cx500
indian scout
afrika twin
suzuki dr big
yamaha xt 660
bmw gs 1100
Aprilia dorsoduro 750

En jawel! nu een ktm 360 kunnen kopen, eindelijk een dikke twee takt!

Genoeg te doen aan het uiterlijk, het is een supermotard en heeft een poos stil gestaan.
Nu loopt hij prima alleen ''4takt'' houd hij in en komt slecht op toeren. Ook rookt hij behoorlijk en als hij warm is word dit niet minder.

nu lees je gelijk een boel over krukaskeringe e.d.

Maar kan het ook gewoon zijn dat hij teveel brandstof krijgt en mn uitlaat vol zit met olie?
als de brandstof toevoer geknepen word lijkt het beter en toen m,n tank bijna leeg was trok hij opeens als een beest en liep hij wel goed. (blijft wel roken)

Motor heeft dus een paar jaar stil gestaan. Zit nieuwe brandstof in en de carberateur is ultrasoon gereinigt.

Wat is wijsheid en kan ik eerst nog proberen voordat ik mn blok lospak om de boel te checken.

MVG jeroen :W
Jeroen

Reg. datum:
20 nov. 2012
Watvoor rook?

Blauwe rook is mengsmering die verbrand word.
witte rook is motorolie die verbrand word.

KTM360 SM in de maak.

Reg. datum:
11 feb. 2018
quote:
Klaas-Marten schreef op 11 februari 2018 @ 21:45:
Watvoor rook?

Het leek mij meer blauw grijs achtig, zal hem morgen nog eens starten,
vandaag goed warm laten draaien en zeker een kwariertje gereden maar hij blijft inhouden
Jeroen

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
Ik zou inderdaad beginnen met uitbranden/ ontkolen van de uitlaat. En even in de carburateur kijken of iemand zo leuk geweest is een grotere hoofdsproeier te plaatsen.
Maar stilstand bij een tweetakt is meestal moord voor de keerringen.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Waar wij gaan zijn geen wegen

Reg. datum:
26 apr. 2004
Controleer speling zuiger en zuigerveren ook maar meteen.
RD350YPVS,KLX250SF,KTM450,CB750F+CB750F

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
Hoe is je luchtfilter? Rij eens een stukje zonder luchtfilter en hoe rijdt hij dan?
Op zoek naar een baan in de motorbranche? Leuke job aangeboden.

als het maar altijdt rijd.

Reg. datum:
12 sep. 2004
als hij in eens feller gaat lopen als de tank zo goed als leeg is kan je er wel van uit gaan dat hij wat te rijk staat. een optimaal afgestelde 2-takt is lekker giftig in zijn toeren. maar nu met dat koude weer giftig afstellen en laten staan gaat je bij warm weer een vastloper bezorgen. om zo'n ding lekker giftig te laten lopen blijf je bezig met sproeiers vervangen. als het weer verandert dan kan je de sproeier ook vaak aanpassen. wil je op veilig gaan laat hem dan iets te rijk staan. ja hij zal meer roken en meer vervuilen en minder giftig zijn maar wel een stuk langer heel blijven.
en spelfouten mach je houden mijn toetsenbordt is dislectisch

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
Klaas-Marten schreef op 11 februari 2018 @ 21:45:
Watvoor rook?

ik ken geen olie die witte rook geeft als ze mee verbrand wordt.

@ TS : wordt het slechter als je de choke trekt ?
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

ik weet het zeker, denk ik.

Reg. datum:
04 jan. 2011
quote:
Janbros schreef op 12 februari 2018 @ 01:53:

[...]

ik ken geen olie die witte rook geeft als ze mee verbrand wordt.

@ TS : wordt het slechter als je de choke trekt ?

Koelvloeisolie. :+

XT550 XT600 XTZ750

Reg. datum:
01 mrt. 2003
Waarschijnlijk zit het in je carburateur. Ik zou hem eerst helemaal afstellen op fabrieks-settings (zie WPH), en van daaruit veranderen(waarschijnlijk kleinere sproeier). Als dat niks oplevert zou je een nieuwe carburateur kunnen bestellen (100 euro voor een replica op AliExpress). In het verleden ongeveer hetzelfde probleem gehad, en uiteindelijk was het gefixt met een nieuwe carb.

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
johanv schreef op 12 februari 2018 @ 09:29:
Als dat niks oplevert zou je een nieuwe carburateur kunnen bestellen (100 euro voor een replica op AliExpress).

een originele Keihin PWK gaan vervangen door China-namaak-brol ... en dat gaat beter zijn :? :N
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
In de brommer wereld gebruiken ze ook Chinese replica carbs,alleen word dan vaak het binnenwerk van de originele fabrikant gemonteerd en dan werken ze heel aardig.
Al blijft het origineel altijd beter.
RG-gamma wijzigde dit bericht op maandag 12 februari 2018 11:33 (14%)
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

aka >boomhauwer<

Reg. datum:
05 dec. 2006
quote:
RG-gamma schreef op 12 februari 2018 @ 11:31:
In de brommer wereld gebruiken ze ook Chinese replica carbs,alleen word dan vaak het binnenwerk van de originele fabrikant gemonteerd en dan werken ze heel aardig.

Wat versta je onder "binnenwerk"? Gasschuif, sproeiers en vlotter?

Ik zou eerst de carburateur laten reinigen voordat je ze zomaar vervangt... Als dat het probleem is tenminste...

XT550 XT600 XTZ750

Reg. datum:
01 mrt. 2003
quote:
Janbros schreef op 12 februari 2018 @ 11:16:

[...]

een originele Keihin PWK gaan vervangen door China-namaak-brol ... en dat gaat beter zijn :? :N

De huidige carburateur is 20 jaar oud, en zou versleten kunnen zijn. Uiteraard mag je ook een nieuwe originele PWK kopen, maar die zijn een stukje duurder. Het is aan de eigenaar van de motor wat hij het waard vind. Ik heb goede ervaringen met een replica van 100 euro, vandaar de tip.
johanv wijzigde dit bericht op maandag 12 februari 2018 12:03 (0%)

KTM360 SM in de maak.

Reg. datum:
11 feb. 2018
Thanks voor alle reacties!
even een update, heb vandaag even gekloot en heb het luchtfiter er af gehaald en de uitlaat demper om te kijken of deze vol zat en hij misschien zijn druk beter kwijt kon met alleen de voorpijp. Echter maakte niks verschil. Choke of geen lijkt ook niks te veranderen.

heb even een filmpje gemaakt van de rook, het maakt niet uit hoe warm deze is hij blijft roken.
Er zit nu trouwens aspen brandstof in dus 1:50 gewoon.

https://www.youtube.com/watch?v=L7MX0xtjrLY
Jeroen

gasss der op

Reg. datum:
03 okt. 2011
quote:
Jeroenktm360 schreef op 12 februari 2018 @ 19:51:
Thanks voor alle reacties!
even een update, heb vandaag even gekloot en heb het luchtfiter er af gehaald en de uitlaat demper om te kijken of deze vol zat en hij misschien zijn druk beter kwijt kon met alleen de voorpijp. Echter maakte niks verschil. Choke of geen lijkt ook niks te veranderen.

heb even een filmpje gemaakt van de rook, het maakt niet uit hoe warm deze is hij blijft roken.
Er zit nu trouwens aspen brandstof in dus 1:50 gewoon.

https://www.youtube.com/watch?v=L7MX0xtjrLY

Verkeerde hoofdsproeier , kun je de stationaar en hoofdsproeier niet hebben omgewisseld.
uitzoeken wat er in moet en de gasnaald in het mideen zetten.
zo nodig de gasnaald een stukj de hoger of lager zetten.
hou wel je smering met hoge toeren in de gaten.
beter een beetje te veel dan te weinig olie.
Dick BMW R1100 rt CZ 175cc type 450

KTM360 SM in de maak.

Reg. datum:
11 feb. 2018
quote:
rustige motorrijder schreef op 12 februari 2018 @ 20:01:

[...]

Verkeerde hoofdsproeier , kun je de stationaar en hoofdsproeier niet hebben omgewisseld.
uitzoeken wat er in moet en de gasnaald in het mideen zetten.
zo nodig de gasnaald een stukj de hoger of lager zetten.
hou wel je smering met hoge toeren in de gaten.
beter een beetje te veel dan te weinig olie.

Heb de gasnaald al op de laagste stand gezet. Aangezien de carburateur door de vorige eigenaar ultrasoon is gereinigd weet ik ook niet hoe de boel hoort te zitten. De stationair sproeier zit nu in een ''leiding''buisje'' waar je de schroevendraaier een stuk in moet steken voordat hij los te draaien is en de hoofdsproeir (175) zit gewoon onder de plek van de gasnaald dus volgens mij wel goed.
Jeroen

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Choke maakt geen verschil zeg je.. Het is een benzine-choke? oftwel sluit hij wellicht niet af?

KTM360 SM in de maak.

Reg. datum:
11 feb. 2018
quote:
sammie schreef op 12 februari 2018 @ 20:15:
Choke maakt geen verschil zeg je.. Het is een benzine-choke? oftwel sluit hij wellicht niet af?

het is gewoon een chocke die je uittrekt op je carburateur, heb deze los gehad en ziet er normaal uit, merk alleen verschil met starten. maar tijdens het rijden niet
Jeroen

toink toink..

Reg. datum:
10 nov. 2003
Vlotter is niet lek/vlotterbak lekt niet?

The wetter the better

Reg. datum:
08 feb. 2015
Zelfde als dit?
https://youtu.be/SSkfXOIHdiM
Dan ligt het aan de carb
Honda NX250 CRF450R 08 KTM 525EXC 2004 KTM 380 EXC 2002

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Zou de bougie er maar eens uithalen en kijken of daar geen witte aanslag op zit,zou mij
niet verbazen als de koppakking lek is.Of iemand is veel te enthousiast met de mengolie geweest,
dan alle benzine er uit en opnieuw mengen,ff opzoeken wat KTM opgeeft voor de mengverhouding.Kan je dat niet vinden even bellen naar Brouwer motoren en het aan hun vragen.
RG-gamma wijzigde dit bericht op maandag 12 februari 2018 20:40 (12%)

KTM360 SM in de maak.

Reg. datum:
11 feb. 2018
quote:
RG-gamma schreef op 12 februari 2018 @ 20:39:
Zou de bougie er maar eens uithalen en kijken of daar geen witte aanslag op zit,zou mij
niet verbazen als de koppakking lek is.Of iemand is veel te enthousiast met de mengolie geweest,
dan alle benzine er uit en opnieuw mengen,ff opzoeken wat KTM opgeeft voor de mengverhouding.Kan je dat niet vinden even bellen naar Brouwer motoren en het aan hun vragen.

geen witte aanslag, wel een zwarte bougie.
de oude brandstof is er al uit gehaald en heb er nieuwe in gedaan met de juiste meng verhouding. zelfs nog iets te schraal namelijk gewoon 1:50
Jeroen

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:

Haha wat een oof is die knakker _O-

KTM360 SM in de maak.

Reg. datum:
11 feb. 2018
quote:

Precies dat!
alleen is hij daar nog bezig om zijn keringen te checken en deze blijken te lekken?
Jeroen

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.