Motor-Forum

Select Forum

Snorfiets en opvoeren, waar sta ik.

Reg. datum:
21 jun. 2010
quote:

:Y :Y

Reg. datum:
12 feb. 2018
Wettelijk gezien is het opvoeren van een snor- of bromfiets bij mijn weten niet verboden, je mag gewoon met een dergelijke bromfiets rijden op eigen terrein. Crossmotoren in een 50cc categorie bijvoorbeeld op een afgesloten baan is niks mis mee. Het is wl verboden om met die brom- of snorfiets op de openbare weg te rijden als het ding de maximale constructiesnelheid overschrijdt (tot 5 km/h wordt gedoogd).

In Nederland zijn de bestuurder en eigenaar er verantwoordelijk voor dat het ding aan de wettelijke eisen voldoet als ermee op de openbare weg gereden wordt. Aangezien jij noch bestuurder noch eigenaar bent, is dat niet jouw verantwoordelijkheid en kun je er niet aansprakelijk voor gesteld worden.

Als je je helemaal in wilt dekken kun je even schriftelijk bevestigen dat je het in zijn opdracht gedaan hebt en dat ie niet op de openbare weg mag rijden, maar da's redelijk overbodig lijkt mij.

Of je het moreel moet willen... Da's een ander verhaal :P

....ik hier?......

Reg. datum:
15 mrt. 2005
quote:
RG-gamma schreef op 13 februari 2018 @ 11:30:

[...]

Ok ,dus je rijd altijd harder dan de max toegestane snelheid,shame on you B| ;)

Niet altijd, het duurt altijd een paar seconden voor ik boven de 130 zit. })
alles wat ik zeg kan tegen je gebruikt worden

Moderator

Jeg elsker deg ogs

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:

:^ slot.
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.