TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Geen idee, maar t'is gewoon een website. Te benaderen met een browser.
 
Het werkt super op een Chromebook en op een Chromebox eveneens. Ik was daarom ook blij dat MRA de upload via MyDrive mogelijk heeft gemaakt.
Ik gebruik bijna geen Windows computer meer.
 
Wellicht dat het al eerder besproken Is, maar daar ik nu aan het rijden ben in Duitsland heb ik geen zin om te zoeken.

Het beeld van mijn TomTom Rider 450 kanteld tijdens het rijden. Het ene moment heb ik liggend beeld, dan weer staand, of zelfs op zijn kop.

De tom staat vrij verticaal gepositioneerd.

Ideeën?
 
vraag aan de kenners.
mijn motordock van de 400 heeft het begeven.
volstaat het om een nieuw dock te kopen de 400 erop en go of moet het dock op de één of andere manier gelinkt worden aan het toestel of visa versa?
 
nee,.....gewoon even TT bellen.......wellicht nog onder garantie of coulance.......nee heb je, ja kun je krijgen.....020-753 5818
Anders kun je alsnog een nieuwe kopen.....voor de 4xx serie zijn ze universeel.....

Suc7
Dikkiedik
 
nee,.....gewoon even TT bellen.......wellicht nog onder garantie of coulance.......nee heb je, ja kun je krijgen.....020-753 5818
Anders kun je alsnog een nieuwe kopen.....voor de 4xx serie zijn ze universeel.....

Suc7
Dikkiedik

garantie betwijfel ik.
toestel is van januari 2016 het rechter lipje waar je de 400 overschuift is afgebroken waardoor het toestel zeer los op het dock zit en dikwijls geen contact meer maakt.
 
best zo snel mogelijk vervangen chris46R1 voordat je TT ergens tijdens het rijden op het asfalt ligt want dan heb je nog meer kosten
 
vraag aan de kenners.
mijn motordock van de 400 heeft het begeven.
volstaat het om een nieuw dock te kopen de 400 erop en go of moet het dock op de één of andere manier gelinkt worden aan het toestel of visa versa?


moeten niet gelinkt worden , jouw TT kan je onmiddelijk op een andere dock plaatsen en werkt metteen
 
Na 10 jaar Garmin Zumo 550 is tomtom rider 550 wel even wennen .....
Vraag: als je je zelf op punt A bevindt en je wilt een route plannen (op je tomtom Rider 550) van punt B naar punt C .... gaat dat überhaupt? En zo ja, hoe dan?

Het wil me niet lukken ......
 
O ja, Hans bedankt voor de tip van de "weergavevergrendeling", ik reed vandaag de hele dag door het Schwarzwald en de tomtom rider 550 viel wel 40 keer weg (op zwart) voor een 5 tal seconden, ik dacht al dat'ie last had van een bug!
Ga morgen gelijk het scherm vergrendelen.

Overigens: het "verschuiven" van de functieknoppen is helaas alleen bij het hoofdmenu mogelijk zag ik.

Ben er ook nog niet achter hoe je een locatie waar je je op een bepaald moment bevind, kunt ingeven in "Mijn plaatsen" waar je tevens zelf een naam aan kunt toekennen (weer zo'n typisch Garmin tik?).
 
Na 10 jaar Garmin Zumo 550 is tomtom rider 550 wel even wennen .....
Vraag: als je je zelf op punt A bevindt en je wilt een route plannen (op je tomtom Rider 550) van punt B naar punt C .... gaat dat überhaupt? En zo ja, hoe dan?

Het wil me niet lukken ......

Gewoon een simpele route of wil je een kronkelroute plannen?
 
...
Ben er ook nog niet achter hoe je een locatie waar je je op een bepaald moment bevind, kunt ingeven in "Mijn plaatsen" waar je tevens zelf een naam aan kunt toekennen (weer zo'n typisch Garmin tik?).

- Schakel over naar kaartweergave. (brede kompaspijl)
- Zoom zover mogelijk in.
- Druk 2 seconden lang op de kaart op de plek die je wilt opslaan.
- Druk op de menu toets met de drie stippen :
- Kies "Voeg plaats toe" en geef de plek een naam.
- De plek staat nu in mijn plaatsen op je TomTom en in MyDrive.
 
Laatst bewerkt:
Na 10 jaar Garmin Zumo 550 is tomtom rider 550 wel even wennen .....
Vraag: als je je zelf op punt A bevindt en je wilt een route plannen (op je tomtom Rider 550) van punt B naar punt C .... gaat dat überhaupt? En zo ja, hoe dan?

Het wil me niet lukken ......
  • Kies je punt B op de kaart (2 seconden drukken), uit "zoek", "mijn plaatsen" of "recente bestemmingen".
  • Kies de menu toets : in de pop-up.
  • Kies "Gebruik als beginpunt".
  • Kies je bestemming uit het menu "Zoek", uit "Mijn plaatsen" of klik een punt (2 sec drukken) op de kaart.
  • Druk op "Rijd".
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een normale route ....
Ik heb de tip om "B" op te slaan onder mijn plaatsen, en deze vervolgens als startpunt te kiezen voir een route uitgeprobeerd: prima, mijn dank heren!

Overigens vind ik wel dat de weg die je berijdt (indien het niet een geprogrammeerde route is) niet heel erg contrasterend van kleur.
 
Dat laatste is correct. Fletse layout. Zo ook de Garmin Zumo 590/595.
Feedback is in beide gevallen aan dovemansoren. Het is zo als het is.
 
Dit had ik nog niet gemerkt. Huurmotor met een 12v aansluiting, dus ff snel de Rammount op het stuur en een 12V steker met usb aansluiting en rijden maar, 10min werk.

Helaas is het beeld dan veel donkerder en erg lastig te zien.
 
Ja en toch was het zo. en goed merkbaar als de stroom weg viel door dat de adapter er uit trilde. Dan op accu verder met wel helder beeld
 
Ah! Dat is dus een instelling die niet in de TT Go zit.Je kan inderdaad locaties toevoegen aan 'My places', maar er komt (in de TT go) dan geen label aan te hangen dus je weet eigenlijk niet wat er toe doen onder je opgeslagen punt. Je zou er eerst op moeten klikken alvorens een label te kunnen zien. Ook zijn die opgeslagen locaties altijd te zien, in alle routes die je start.Hmm, helaas ben ik dat van Garmin wel gewent. Helaas is dat dus gemeengoed in het navi wereldje...

Bedankt voor je reactie iig!
Het gaat een moeilijke keus worden voor mij. :/
Ik heb de knoop doorgehakt. Ik blijf bij Garmin en heb gister bij Waypoint een 396LMT aangeschaft.

Ondanks dat TT gewoon een veel betere en modernere interface heeft verwacht niet dat er dusdanig snel ontwikkeld zal worden dat er betere en geavanceerdere route mogelijkheden komen. Ik denk ook niet dat het rijden van tracks en het niet kunnen uitschakelen van herberekenen bij mijn navigatie stijl past. Ik blijf de TT Go app nog wel gebruiken; want voor A naar B is het een geweldige app.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan