TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Dat “NEEN” is tweeledig: nee, er kunnen geen OSM-kaarten op, en nee, je kunt er niet mee off road (die dingen staan los van elkaar)
 
Ach TomTom toch. Austria en Australia zijn voor sommigen misschien moeilijk uit elkaar te houden. Maar door een producent van Navigatie apparatuur zou zo'n fout toch niet gemaakt mogen worden? Ik bedoel: sinds wanneer is er een GrossCLOCKner (nog verkeerd gespeld ook nog!) en een Nockalmstrasse in Down Under. En bevinden de Alpen zich in Australië?

Heeft TomTom de RoadTrips site soms door een college student uit de USA laten programmeren?

Ga je schamen TomTom.
full
 
Je zou ook TT even op de hoogte kunnen brengen ipv van ze hier openbaar belachelijk te maken.
Heeft ook niks met programmeren te maken, maar content plaatsen in de website.
En heeft ook niks met de Rider te maken. Dus misplaatst in dit draadje. ;)
 
Dat vind ik helemaal niet gek. En dat "gewoon bluetooth" kun je vergeten. Iedere fabrikant maakt er weer het zijne van. Vandaar het eindeloze gezeik met BT.

Oke, maar hoe weet ik dan welke headset wel is te verbinden met de tom tom?

Gewoon met de Tom Tom naar de Mediamart? :? :)
 
Dus eigenlijk alle headsets die gebruikelijk zijn om op een motor gebruikt te worden. De rest zou kunnen werken en gaat best vaak ook wel goed maar als het niet werkt zal je altijd naar de lijst met compatibel headsets verwezen worden. Wat vanuit de perspectief van de fabrikant ook geen rare reacties is.

Als jij E10 in je tankt gooit en motor loopt vervolgens beroerd, zal je dealer/fabrikant ook melden dat er in de handleiding of website ook niets vermeld staat dat E10 toegestaan is.
 
Je zou ook TT even op de hoogte kunnen brengen ipv van ze hier openbaar belachelijk te maken.
Heeft ook niks met programmeren te maken, maar content plaatsen in de website.
En heeft ook niks met de Rider te maken. Dus misplaatst in dit draadje. ;)

Betekent de smiley dat je niet meent wat je zegt? De vinger op de zere plek leggen is iets anders dan belachelijk maken, dat doet TT in dit geval helemaal zelf. Hoe TT contact houdt met de klanten mogen zij dan weer helemaal zelf weten. Als ze slim zijn kijken ze hier mee en doen ze daar wat nuttigs mee.
 
Dat het allemaal geen drama is. Mijn mening. Iedereen maakt fouten, ik zou dan TT rechtstreeks aanspreken/informeren, want om het via hier te doen is wel hele grote omweg he :)
 
Laatst bewerkt:
Daar wordt het trial and error. Ook dan heb je met de andere geijkte merken als Jabra de meeste kans
 
Alleen zijn dit ge-ijkte sets.
Ik wil eigenlijk een in-ear setje, zodat er ook niks aan je helm zit.
Officieel worden er geen in-ear setjes ondersteund door TT. (Zijn niet getest)
Kwestie van uitproberen. Er zijn wel meer mensen die er zo'n setje aan hebben kunnen koppelen.

Houdt er wel rekening mee dat in Frankrijk de in-ear setjes verboden zijn sinds een paar jaar.
Althans, er is een dergelijke wet doorgevoerd. Welke setjes daar exact onder vallen moet je even uitzoeken. Ik meen niet de Bluetooth/draadloze.

Edit: Even een uitspraak gecopieerd, met dank aan JaVaWa:
In Frankrijk zijn draadloze sets (mits ingebouwd in de helm) gewoon toegestaan. Losse dopjes die je in je oren prikt mogen niet. Hoe het zit met ingebouwde sets die met een draadje werken is niet duidelijk, in de regels wordt namelijk expliciet over draadloze apparaten gesproken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!!

Alleen zijn dit ge-ijkte sets.
Ik wil eigenlijk een in-ear setje, zodat er ook niks aan je helm zit.

Zonder je draadje helemaal door te spitten...
Ik heb voor de Sena 10R met veel plezier de Sony SBH20 gebruikt. Eenvoudig headsetje met in-ear dopjes.

Gr.
 
Heeft TomTom de RoadTrips site soms door een college student uit de USA laten programmeren?

Neu... ik denk dat er gewoon ergens een labeltje verkeerd staat. Opmerkelijk is dat ze wél gewoon gevonden worden via 'alpenroutes'. Heb de productmanager Mydrive even een seintje gegeven...

Heb daarnaast overigens ook in de gaten dat er sprake is van een uitbreiding in MyDrive, waardoor je nu ook je eigen routes aan de community toe kunt voegen. En die mogelijkheden zullen nog verder ontwikkelen.
 
Daar wordt het trial and error. Ook dan heb je met de andere geijkte merken als Jabra de meeste kans

Heb de jabra bt3030 al met succes gekoppeld aan de TomTom.

Maar deze kon volgens mij maar 1 bt device koppelen. Dus niet én de TomTom én ook nog een telefoon/mp3 voor de muziek
 
Neu... ik denk dat er gewoon ergens een labeltje verkeerd staat. Opmerkelijk is dat ze wél gewoon gevonden worden via 'alpenroutes'. Heb de productmanager Mydrive even een seintje gegeven...

Heb daarnaast overigens ook in de gaten dat er sprake is van een uitbreiding in MyDrive, waardoor je nu ook je eigen routes aan de community toe kunt voegen. En die mogelijkheden zullen nog verder ontwikkelen.

Austria en Australia verwisselen is wel erg toevallig. Het is gewoon een grappig foutje. En sinds wanneer mag er niet meer gelachen worden om dit soort fouten?

P.S. Parallel aan mijn post hier had ik al direct feedback gegeven op de RoadTrips site overigens.
 
Vandaag bij Bol.com een Rider 410 besteld voor €180,-
Hoef niet het nieuwste van het nieuwste, en voor zoveel "goeiekoper" kon ik hem niet laten liggen. Zal dit topic ook eens goed doornemen als ik weer terug ben van vakantie.
 
Vandaag bij Bol.com een Rider 410 besteld voor €180,-
Hoef niet het nieuwste van het nieuwste, en voor zoveel "goeiekoper" kon ik hem niet laten liggen. Zal dit topic ook eens goed doornemen als ik weer terug ben van vakantie.

Ai, dat is echt goedkoop. Ik was er overtuigd van navigeren met mijn smartphone, maar hier wordt ik wel hebberig van.
 
Ai, dat is echt goedkoop.

Absoluut. ik dacht even dat hetweer een databasefoutje bij BOL was (komt wel vaker voor) maar het zullen de laatste toestellen zijn; de 410 is bij TT al meer dan een jaar niet meer leverbaar. Bol geeft ook aan dat ze er nog slechts enkele hebben. Als je hiervan gebruik wil maken: snel schakelen!
 
En inmiddels hoef ik er niet meer over na te denken. Ze zijn op.

Nou ja, weer keuzestress minder. Terug naar mijn iPhone in waterdichte Catalyst case. Enige waar ik van baal is dat de TomTom Go app nog steeds geen routes aankan. Maar dat is voor in een ander topic.

Heb daarnaast nog een Rider v1, maar wel met kronkelroutes en kaarten van 2018 ;)
 
En inmiddels hoef ik er niet meer over na te denken. Ze zijn op.

Nou ja, weer keuzestress minder. Terug naar mijn iPhone in waterdichte Catalyst case. Enige waar ik van baal is dat de TomTom Go app nog steeds geen routes aankan. Maar dat is voor in een ander topic.

Heb daarnaast nog een Rider v1, maar wel met kronkelroutes en kaarten van 2018 ;)

Kan ie zeker wel via my drive
 
Terug
Bovenaan Onderaan