Honda SH300i deel 5 'Het liefje van Italie'

Ik heb wel zin om er een akrapovic onder te zetten. Enige wat me nog tegen houd is de prijs. Als je er zo'n uitlaat onder zet, krijg je dan alleen een mooi geluid of is er ook nog zoiets als meer snelheid of sneller optrekken ? Als dat zo is dan heb ik het geld er sneller voor over.
 
Akra is zowiezo kwaliteit, hoewel ze ook stuk kunnen. Je wint er 0,4pk mee, dat merk je niet. En het geluid is stuk beter dan de originele, roest niet, en staat mooi. Dat win je er dus mee
 
Laatst bewerkt:
Oke, bedankt. Moet er nog even over slapen. 2e hands kost 390€. Is veel geld voor alleen mooier geluid en de looks.
 
@bulldozer ; mijn sh300 die ik had is verkocht sinds gisteren, (anders word het wat te duur om er 2 bij te houden)
ik heb nu een sh300 met 2300 km op de klok ;-) al bij al heeft me uiteindelijke amper 100 euro gekost
om de switch te maken, hij is ook van 2009 maar amper km gereden ;-)
ik zal proberen om wat foto's te plaatsen

en ondertussen ben ik alle delen van de sh300 hier aan het doornemen :-) al veel bijgeleerd ondertussen !

voor uitlaat , de leovince gran turismo, is die te vergelijken kwa sound met de leovince 4 road ?
ik had een 4 road voordien, ik rijd met db killer anders is het te luid voor mij
dus indien het geluid vergelijkbaar is zou ik voor de gran turismo gaan
dus het geluid moet wel wat feller zijn dan het standaard uitlaat anders heeft het weinig zin....
akarapovic is voor mij te duur, mooie demper wel !
en ook ik zoek eentje die een wat kortere demper heeft, sommige dempers zijn echt wel lang ( steken ver uit naar achteren) en dit vind ik niet mooi, maar dat is persoonlijke smaak)
 
Laatst bewerkt:
hier men vervanger voor de mijn sh300 ;-)

beetje bezig geweest met plasti dip, rekje achteraan zwarte gemaakt en nog 2 andere minder zichtbare onderdelen ;-) valt niet zo er op maar wou het proberen, is altijd makkelijk te verwijderen mocht het niet uitkomen

foto's :

voor ;

https://i62.servimg.com/u/f62/16/01/74/07/img_2010.jpg

na:

https://i62.servimg.com/u/f62/16/01/74/07/img_2012.jpg

https://i62.servimg.com/u/f62/16/01/74/07/img_2011.jpg


to do; uitlaat leovince granturismo, mhr vario ? , zilveren lampjes voor de richting aanwijzers
witte H4 lamp ipv die gele h4 die er nu inzit ;-)

groeten Nico
 
Laatst bewerkt:
@nibbler1963: Mooie ruil gedaan! Vwb de gran turismo de bouw kwaliteit vind ik wat minder dan de 4 road. Verder geeft hij beter geluid dan de originele. Maar iedere uitlaat heeft zijn eigen geluid. Kijk eens een youtube filmpje om te zien of het geluid je past in vergelijking met andere uitlaten. Je bent lekker aan het upgraden, maar ik zie geen foto’s in je post waar ik wel erg benieuwd naar ben. :)
 
@ bulldozer,

het lukte niet op een of andere manier om de foto direct zichtbaar te maken op het forum,
daarom is het nu met een linkje ;-)

ja die uitlaat , ik heb al gans ebay doorzocht om nog een 4 road te vinden, maar niks meer te vinden,
ik heb de 4 road gehad op de sh300 die ik nu verkocht heb, koper wou hem er zeker bij hebben, ( ik dacht dat ik hem nog nieuw zou kunnen kopen maar nee :-(

ik kan een gpr kopen carbon voor 200 euro, ovalen demper , complete uitlaat ,
maar ik vind geen enkel foto op het net met een sh300 met zo een uitlaat, en ik koop zo een uitlaat ook voor de looks , ik vind de meeste dempers zo ver naar achter steken, sommige komen zelfs verder dan het achterspat bord waar de nummerplaat zit....daarom ik die leo gran turismo zou nemen, redelijk korte demper, en kwa looks cava nog, maar ja als ze beginnen rammelen na een tijdje is ook minder natuurlijk.........

ook van mivv zo een city run of zo tegekomen met 2 db killer bij, gewoon en race db killer......
beetje standaard looks maar misschien met de race db killer toch nog aanvraadbaar geluid

ik heb al redelijk op youtube zitten zien en vergelijken, maar als de gran turismo kwa geluid aanleunt bij de 4 road is dat ok voor mij,


grt Nico
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog belangstelling voor een Givi windscreen (308A)? Ik heb er een over, inclusief nieuwe bevestigingsset(A307A) voor model 2007-2010 vriendenprijs: 40 euro. Kijk maar bij RAD wat de normale prijs is.
Het scherm is 5 cm ingekort, foto's van het gemonteerde scherm op verzoek te mailen.
Ik ben weer overgestapt op een airflowscherm.
PB als je iets wilt weten

Verkocht!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er toch een akra onder laten zetten. Rij nu zonder db killer. Wat een geluidje zeg , heerlijk. Maakt het rijden nog leuker. Ziet er ook veel mooier uit, al zeg ik het zelf. Het gewicht is ook veel lager. Origineel weegt wel 10 kilo lijkt het , en de akra weegt in vergelijk bijna niets. Mij is wel geadviseerd om de db killer altijd bij je te houden voor het geval je toch aangehouden wordt. Kun je er zo inzetten. Zit maar met 1 inbusboutje vast.

Hier wat foto's voor de liefhebbers.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
@nibbler1963: Rammelen gaan ze allemaal denk ik, de portomonee bepaald uiteindelijk.
Linkjes werken! Mooi geworden met plasti dip! Ook wel eens overwogen te doen.

@rhodi: Gefeliciteerd! Mooie uitlaat! Deze is korter dan de eerdere versie (zie mijn foto).
Heb je geen afdekpluggen gekregen bij de Akrapovic om je niet gebruikte boutgaten af te dekken tegen vuil?

Net na het schoonmaken vanuit de pekel twee weken terug... :


full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen plug gehad. Er is 1 boutgat leeg. Die links onder. Ik zag het eigenlijk pas toen ik thuis was. Ik ga op zoek en anders draai ik er een bout in.

Jouw akra is idd langer. Zoeen stond pas geleden te koop op marktplaats. Zie nu dat die een andere bevestiging heeft . Die ik nu heb is volgens de monteur voor het laatste SH300 model.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu zonder gereden. Vind het ook wel lawaaiig zeg maar. Ga de db killer er ook inzetten en dan eens kijken wat ik mooier vind. Zal van met- en zonder db killer een geluidsfilmpje proberen te maken.
 
Mooie uitlaten zeg.
Ik krijg straks ook een Akrapovic onder mijn Xmax400 en hoop dat het geluid net zo goed gaat klinken als die van jullie.
Optisch alleen al is zo'n Akra een flinke verbetering.
Vr gr
 
Ik heb de DB-killer er ookingezet. Is toch een wat beschaafder geluid.
Heb op youtube wat geluidsfilmpjes gezet om te vergelijken. Zonder DB is geluid wat doffer en als je rijdt een stuk harder.




p.s geluid is met een telefoon opgenomen
 
Duidelijk verschil in geluid, eerste (zonder dB killer) is mooier via youtube beluisterd. Werkelijk geluid hoor je niet goed op youtube.
 
Laatst bewerkt:
@nibbler1963: Rammelen gaan ze allemaal denk ik, de portomonee bepaald uiteindelijk.
Linkjes werken! Mooi geworden met plasti dip! Ook wel eens overwogen te doen.

@rhodi: Gefeliciteerd! Mooie uitlaat! Deze is korter dan de eerdere versie (zie mijn foto).
Heb je geen afdekpluggen gekregen bij de Akrapovic om je niet gebruikte boutgaten af te dekken tegen vuil?

Net na het schoonmaken vanuit de pekel twee weken terug... :

De mijne is onder die laag vuil nog helemaal schoon.
Even zonder gekheid: die van jou ziet er nog knap uit, na het afwassen van de beschermlaag.
Dat rode biesje op de velg maakt het geheel trouwens een stuk minder saai.

[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Ja, van een rode velgstripping wordt een SH300 minder saai. Ik vind mijne net lijken op een stoommachientje van Wilesco van vroeger, grijs/blauw met rode stripping.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de DB-killer er ookingezet. Is toch een wat beschaafder geluid.
Heb op youtube wat geluidsfilmpjes gezet om te vergelijken. Zonder DB is geluid wat doffer en als je rijdt een stuk harder.




p.s geluid is met een telefoon opgenomen


Ik ben niet helemaal onbevooroordeeld want ik rijd zelf een 2015 SH300i met Akrapovic zonder de db-killer maar als ik de filmpjes beluister blijf ik toch achter mijn besluit staan (rijden zonder db-killer). Op een of andere manier is het geluid met voor mij irritanter en zonder prettiger. Verkies de doffe dreun boven het wat schrillere geluid.

Maar gelukkig kunnen we allemaal onze eigen keuze maken :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan