WSBK Slowchat seizoen 2018

Hoe kijk jij?

  • Live, midden in de nacht

    Stemmen: 11 33,3%
  • Later, maar zeker dit weekend

    Stemmen: 16 48,5%
  • Veel later, wanneer het me uitkomt

    Stemmen: 4 12,1%
  • Niet, ik lees het hier wel

    Stemmen: 2 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Mooi gedaan *O* *O* *O*

Om 16.45 wordt de race uitgezonden op Eurosport 1....als het wielrennen niet uitloopt of zo.
 
Yehhhh

full
 
Laatst bewerkt:
Cluzel pakt z'n 20e pole positie in de WSSP 600 klasse. Hartog valt mij als 17e toch iets tegen, en Wayne Tessels al helemaal dit seizoen nadat hij nog maar enkele jaren geleden op zijn Suzuki toch herhaaldelijk het podium wist te halen in de Stock 600 klasse. Ook van Sikkelerus lijkt niet helemaal te kunnen doorbreken nog en dat is jammer. Hopen op punten morgen.

Sandro Cortese komt wel met veel bravoure deze klasse binnen en rijdt gelijk voor de topposities op zijn Yamaha. Toch wel van een andere klasse, die 2012 Moto3 wereldkampioen. Super om te zien! :)

Prachtige race dag weer, wat is Donington toch een mooie baan! :}
 
Bradley Ray in de punten op een fiets zonder Tc. Geweldig kereltje is het. Suzuki moet echt terug in het Wsbk, liefst met Batta aan het roer en Corona als sponsor
 
Bradley Ray in de punten op een fiets zonder Tc. Geweldig kereltje is het. Suzuki moet echt terug in het Wsbk, liefst met Batta aan het roer en Corona als sponsor
Laat Suzuki maar het geld in de MotoGP pompen om daar net iets meer competitief te zijn. Ray was indrukwekkend vandaag, inderdaad! Ik hoop dat hij de overstap maken kan van strijdlustig naar BSB-kampioen. Daarna zien we wel weer...
 
Laat Suzuki maar het geld in de MotoGP pompen om daar net iets meer competitief te zijn. Ray was indrukwekkend vandaag, inderdaad! Ik hoop dat hij de overstap maken kan van strijdlustig naar BSB-kampioen. Daarna zien we wel weer...
Ben het met je eens hoor twonha, de knaken moeten naar de GP fiets. Maar Batta Corona Suzuki was zo'n gouden combinatie. En de Wsbk heeft echt nog een goed team nodig :]
 
WSSP 600 in een paar minuten, op naar meer Nederlands succes vandaag! Kom op mannen! :}
 
Tjaa, dat krijg je als je gruwelijk op stap gaat :+

Tijd om die kneeslider te gaan verzekeren ;)

:$
Laten dateren en inlijsten zou geen kwaad kunnen. Wie heeft nu een kneeslider van een kampioensrace? *D
 
WSSP 600 in een paar minuten, op naar meer Nederlands succes vandaag! Kom op mannen! :}
Geen goede race voor van Sikkelerus en Hartog, beide een crash en Tessels als 20e is ook maar matig helaas. Hopelijk kan van der Mark het goedmaken. *D
 
Wat ontzettend kicken dit! :} De dubbel! Dat is nog wel veel belangrijker dan een enkele winst. Super gaaf zeg, dit vertrouwen gaat mee in de wagen naar Brno!
 
Tijd dat die Kawa's en Ducati's wat hulp krijgen, oneerlijk kampioenschap ondertussen, Van der Mark wint alleen maar. :+

Ongelofelijk, supertoffe races! *O*
 
Carrasco! :} Super gedaan hoor! De Nederlanders lieten het hier toch wat afweten. Met de snelheid dat Deroue teruggehaald werd, zou je haast denken dat hij een probleem had met zijn motor. Ook Meuffels moest zich echt overrijden met die KTM van hem, als langzaamste motor van de groep.
 
Wat een geweldenaar! Weet ook zeker dat Brno hem goed ligt. Genieten hoor! *O*
 
Maar 16 starters in de Stock 1000 klasse. Die klasse is zodanig in verval, ben ik bang, dat het mij niet zou verbazen indien deze wordt afgeschaft per 2019, daar was eerder al sprake van. :/
 
Laatst bewerkt:
Maar 16 starters in de Stock 1000 klasse. Die klasse is dusdanig in verval ben ik bang dat het mij niet zou verbazen indien deze wordt afgeschaft per 2019, daar was eerder al sprake van. :/
Stock 1000 klasse was wederom de grote Reiterberger show en buitengewoon slaapverwekkend.

Voor dat racegekke volk dat de Britten toch wel zijn, zijn de bezoekersaantallen op Donington Park bedroevend laag (als gevonden op Twitter via MCN Sport):

Friday: 7,289
Saturday: 11,242
Sunday: 13,809

Weekend: 32,340

Ik weet nog niet hoe zich dit verhoudt tot voorgaande jaren of t.o.v. de BSB, en ook het weerbeeld was niet fantastisch dit weekeinde, maar nog geen 14.000 man door de hekken op de racedag is toch geen goed nieuws. Als dat zich een paar jaar zo doorzet, dan wordt er ondanks het Britse succes in die klasse gewoon een streep gezet door de Britse ronde en dat zou toch spijtig zijn. Nog maar enkele jaren geleden had het Verenigd Koninkrijk twee races per jaar.
 
Mooi gedaan van MvdM *O* *O* *O* *O* :} :} :}
Die kan niemand em meer afnemen. :Y

Die RazgatSuperglue mooi dat hij Rea nog effe heeft ingehaald :Y
 
Maar 16 starters in de Stock 1000 klasse. Die klasse is zodanig in verval, ben ik bang, dat het mij niet zou verbazen indien deze wordt afgeschaft per 2019, daar was eerder al sprake van. :/

Hopelijk komen ze met een supernaked klasse. Koop ik weer een KTM Superduke
 
Stock 1000 klasse was wederom de grote Reiterberger show en buitengewoon slaapverwekkend.

Voor dat racegekke volk dat de Britten toch wel zijn, zijn de bezoekersaantallen op Donington Park bedroevend laag (als gevonden op Twitter via MCN Sport):

Friday: 7,289
Saturday: 11,242
Sunday: 13,809

Weekend: 32,340

Ik weet nog niet hoe zich dit verhoudt tot voorgaande jaren of t.o.v. de BSB, en ook het weerbeeld was niet fantastisch dit weekeinde, maar nog geen 14.000 man door de hekken op de racedag is toch geen goed nieuws. Als dat zich een paar jaar zo doorzet, dan wordt er ondanks het Britse succes in die klasse gewoon een streep gezet door de Britse ronde en dat zou toch spijtig zijn. Nog maar enkele jaren geleden had het Verenigd Koninkrijk twee races per jaar.

De helft van Assen.

Volgens de commentator op Eurosport (vd Valk) accepteren de Britten niet dat er 2 dagen geracet wordt ipv alleen op zondag en omdat de trainingen voor Isle of Man zijn begonnen.

Wel jammer dat het land waar SBK altijd immens populair was, er nu blijkbaar niet meer voor warm loopt.
 
Geen goede race voor van Sikkelerus en Hartog, beide een crash en Tessels als 20e is ook maar matig helaas. Hopelijk kan van der Mark het goedmaken. *D


Hartog was dan misschien minder gestart dan gehoopt, etc. maar reed een goede race en was goed bezig naar voren te komen.
Jammer!
 
Wat heb ik genoten van het weekend van de races!

Vooral race 2 was erg gaaf! Vd Mark uiteraard, maar ook Toprak!

Ik vond het daarnaast mooi om te zien dat Rea aan het vechten was met zijn motor. Dat zie je bijna nooit.

Al met al een leuk weekend. Zonde van Hartog alleen, maar goed. Die vind ik over het algemeen keurig presteren.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig voor vd Mark!!

Niet om de prestatie van Michael in een schaduw te plaatsen, maar weet iemand in hoeverre de KRT machines op dit moment geknepen zijn? Hebben ze in de afgelopen races nog de rev-limit moeten verlagen?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan