Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag rond 17:30 op de A1 richting Amsterdam reed ik uiterst links. Dat doe ik zo ongeveer vanaf de splitsing naar de A9 altijd. Vanwege al het in/uitvoegende verkeer is dat de rustigste strook. Ik rijd dan ook door naar de A10 dus moet sowieso een van de twee linker banen hebben.

Opeens schoot een Jaguar tussen mij en de auto achter mij, en kwam daarbij zo'n beetje tegen m'n achterwiel te rijden. Langzaam werd de afstand wat groter toen de Jaguar bestuurder het opeens nodig vond om 't gas in te trappen en weer op m'n achterwiel te gaan rijden! Vervolgens kwam er een grote zwarte pick-up van de baan rechts van ons die hem ertussen drukte en meteen een hele grote afstand creëerde tussen hem en mij. Die Jaguar heeft dus goed in de ankers gemoeten. _O-

Geen idee of het een opzettelijke actie was van de pick-up bestuurder maar het leek er wel een beetje op. Mocht 't iemand van hier zijn, dank!! :t
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst de Hawk even goed uitgelaten, niet veel bijzonders behalve dat ik nog 2 keer over het hoofd werd gezien, eerste keer door een Poolse trucker op een rotonde, daarna nog een keer bij een supermarkt uitrit door een automobilist. Dus nog wel extra goed opletten... :)
 
Vanmiddag rond 17:30 op de A1 richting Amsterdam reed ik uiterst links. Dat doe ik zo ongeveer vanaf de splitsing naar de A9 altijd. Vanwege al het in/uitvoegende verkeer is dat de rustigste strook. Ik rijd dan ook door naar de A10 dus moet sowieso een van de twee linker banen hebben.

Opeens schoot een Jaguar tussen mij en de auto achter mij, en kwam daarbij zo'n beetje tegen m'n achterwiel te rijden. Langzaam werd de afstand wat groter toen de Jaguar bestuurder het opeens nodig vond om 't gas in te trappen en weer op m'n achterwiel te gaan rijden! Vervolgens kwam er een grote zwarte pick-up van de baan rechts van ons die hem ertussen drukte en meteen een hele grote afstand creëerde tussen hem en mij. Die Jaguar heeft dus goed in de ankers gemoeten. _O-

Geen idee of het een opzettelijke actie was van de pick-up bestuurder maar het leek er wel een beetje op. Mocht 't iemand van hier zijn, dank!! :t
Heel irritant die banden plakkers, had vandaag ook nog een jochie in een 206 die het nodig vond om dicht achter me te hangen (ging al 80 op een 60). Kwamen wat bochtjes aan, versnellinkje lager, gas erop en ik was weg. :9

Kan natuurlijk niet altijd, met achterlicht knipperen kan ook en als dat niet begrepen word gewoon maar fluctueren qua snelheid. Meeste mensen vinden dat schijt irritant (me included) en nemen dan wel afstand of halen je in als dat kan.
 
Zoals je zegt, dat kan niet altijd. In een drukke spits probeer ik er in ieder geval nog voor te zorgen dat ikzelf voldoende afstand tot m'n voorligger heb maar meer ruimte was er niet. Uitwijken naar rechts ging ook niet want daar was geen plek tussen alle mafketels die een autolengte als voldoende afstand beschouwen. ;)
 
Vandaag op de A58 met verbazing naar wat filterende motorrijders gekeken. Ik dacht dat filteren maximaal met een snelheidsverschil van 10 km/u mocht. 10 km/u is weinig, kan me best voorstellen dat het soms wat meer is. Maar sommige van deze gasten kwamen met een snelheidsverschil van een goede 50km/u voorbij knallen. En vervolgens rij je ze 5 minuten later weer voorbij met een gangetje van 100 km/u waar je 120 mag... :?
 
Godsakke nog aan toe wat was t druk vandaag!!
A27 bij Bilthoven en dan nog een rondje A2 richting den Bosch.

Oh ja die motorrijder die ik volgens mij bijna de pas afsneed bij het banenwisselen ivm rijstrook afsluiting: sorry 😇😁👍
 
Net gezien: een politiemotor van de dijk gevallen bij Everdingen. Rijder ongedeerd. En iedereen maar denken dat die motoragenten zo goed kunnen rijden. _O-

Rossi is vaker op zijn bek gegaan als ik.
Conclusie: Ik rij beter dan Rossi.

Ik zal niet zeggen dat het door m'n geweldige rijopleidingen komt :+




Man heeft vast uitgeweken voor een overstekend konijn/haas.
Dus is hij de held van de dag in mijn optiek.
Van zulke zouden er veel meer moeten zijn.
Het gros van de weggebruiker doet niet eens moeite om gas te verminderen en/of uit te wijken.
Stelletje asholes.
Vr Gr

Ik heb iets te vaak (letsel)schade's gezien doordat men uitweek voor een konijn/haas, als zo'n beestje <30 meter voor me op de weg is...dan laat ik gas los om het wat extra tijd te geven maar verder is het toch jammer voor 'm.





En een stel groenwerkers die spontaan in cheerleaders veranderden bij het passeren :')

Volgende keer op 25 cm langs rijden ipv 4 :Y dan blijven ze vaak wat rustiger :+
 
Laatst bewerkt:
Opeens schoot een Jaguar tussen mij en de auto achter mij, en kwam daarbij zo'n beetje tegen m'n achterwiel te rijden. Langzaam werd de afstand wat groter toen de Jaguar bestuurder het opeens nodig vond om 't gas in te trappen en weer op m'n achterwiel te gaan rijden!

Schandalig !!

Zet je motor maar in de schuur en ga met het openbaar vervoer, als je als motorrijder al zo langzaam rijdt dat een auto kans heeft op je achterwiel te rijden !!











}) O-) :+
 
Schandalig !!

Zet je motor maar in de schuur en ga met het openbaar vervoer, als je als motorrijder al zo langzaam rijdt dat een auto kans heeft op je achterwiel te rijden !!











}) O-) :+
_O-

Je hebt gelijk, afstand houden is voor mietjes. Ik had gewoon met 150 moeten filteren.

Als ik dan staande gehouden wordt dan zeg ik dat het van jou mocht, goed? })
 
Ik had afgelopen weekend een verrassing van de motorbeurs dag. Ik was met mijn ford koekblik naar Rhenen en terug gereden en vanaf daar met trein naar beurs geweest. De terugweg reed ik langs een flitspaal met 83 km h niet wetende dat die weg nu 60 is. Dus fanmail uit Leeuwarden. Gaat weer 190 eu...
 
Ik had afgelopen weekend een verrassing van de motorbeurs dag. Ik was met mijn ford koekblik naar Rhenen en terug gereden en vanaf daar met trein naar beurs geweest. De terugweg reed ik langs een flitspaal met 83 km h niet wetende dat die weg nu 60 is. Dus fanmail uit Leeuwarden. Gaat weer 190 eu...
Ow ja! Ik ken die paal en het feit dat de max snelheid recent(!) is verlaagd naar 60 :( Balen man, had je goed kunnen gebruiken voor je AVD. Slikken...en weer vergeten.

Edit: ik ben er net langsgereden, maar er staat vlak ervoor een snelheidsmeter die :( aangeeft wanneer je > 60km/h rijdt. Had je die gemist?
 
Laatst bewerkt:
Ik had afgelopen weekend een verrassing van de motorbeurs dag. Ik was met mijn ford koekblik naar Rhenen en terug gereden en vanaf daar met trein naar beurs geweest. De terugweg reed ik langs een flitspaal met 83 km h niet wetende dat die weg nu 60 is. Dus fanmail uit Leeuwarden. Gaat weer 190 eu...

Ik had dat laatst ook bij de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Ik weet dat dat overdag 100 is, maar wist niet dat dat ook in het weekend gelde.
Heen én terug een print. Bij elkaar 229 euro. Damn... Sneu geld.
 
Als dat niet in het weekend zou gelden moest er nog meer tekst op dat onderbord en zou helemaal niemand er meer iets van begrijpen. :+
 
Vanmiddag rond 17:30 op de A1 richting Amsterdam reed ik uiterst links. Dat doe ik zo ongeveer vanaf de splitsing naar de A9 altijd. Vanwege al het in/uitvoegende verkeer is dat de rustigste strook. Ik rijd dan ook door naar de A10 dus moet sowieso een van de twee linker banen hebben.

Opeens schoot een Jaguar tussen mij en de auto achter mij, en kwam daarbij zo'n beetje tegen m'n achterwiel te rijden. Langzaam werd de afstand wat groter toen de Jaguar bestuurder het opeens nodig vond om 't gas in te trappen en weer op m'n achterwiel te gaan rijden! Vervolgens kwam er een grote zwarte pick-up van de baan rechts van ons die hem ertussen drukte en meteen een hele grote afstand creëerde tussen hem en mij. Die Jaguar heeft dus goed in de ankers gemoeten. _O-

Geen idee of het een opzettelijke actie was van de pick-up bestuurder maar het leek er wel een beetje op. Mocht 't iemand van hier zijn, dank!! :t
Hele volksstammen vinden voorsorteren zo moeilijk dat ze vast een week van tevoren op de linker baan gaan rijden. En dan vooral geen gas geven maar lekker voortsukkelen. Als ik een Jaguar zou hebben zou ik je ook even laten weten dat je razend irritant bent met dat links plakken.
 
Hele volksstammen vinden voorsorteren zo moeilijk dat ze vast een week van tevoren op de linker baan gaan rijden. En dan vooral geen gas geven maar lekker voortsukkelen. Als ik een Jaguar zou hebben zou ik je ook even laten weten dat je razend irritant bent met dat links plakken.
Wie heeft het over links plakken? :? Als er iemand is die naar rechts gaat zodra dat veilig kan, dan ben ik het...
Ik reed minstens 15km/u harder dan de baan rechts van me, alle banen lopen daar vol in de spits. Ik kon ook niet door de auto voor mij heen maar houd wel graag voldoende afstand voor het geval er opeens iets gebeurd voor m'n neus.

Dat op m'n achterwiel plakken zou ik hier normaal gesproken niet eens melden. Ik vond de actie van de pickup vervolgens erg grappig, en mocht 't iemand van hier zijn wil ik hem graag bedanken voor de rust die hij achter mij creëerde. :P
 
Hele volksstammen vinden voorsorteren zo moeilijk dat ze vast een week van tevoren op de linker baan gaan rijden. En dan vooral geen gas geven maar lekker voortsukkelen. Als ik een Jaguar zou hebben zou ik je ook even laten weten dat je razend irritant bent met dat links plakken.

Door lekker te gaan kleven. Goed bezig hoor! :N
 
Hele volksstammen vinden voorsorteren zo moeilijk dat ze vast een week van tevoren op de linker baan gaan rijden. En dan vooral geen gas geven maar lekker voortsukkelen. Als ik een Jaguar zou hebben zou ik je ook even laten weten dat je razend irritant bent met dat links plakken.
Geen persoonlijke aanval ofzo, maar over "razend irritant" gesproken, hoe hoog scoort een auto die aggressief gaat doen, flashen en bumperkleven, omdat die overduidelijk sneller wil rijden (los van de snelheidslimiet) dan de hele baan waarop die rijdt? Hoe duur je auto ook is, je gaat niet de hele file sneller laten rijden door duidelijk te maken dat je mensen te traag vindt, hoe graag je ook 170 wil rijden...
 
Gisteren 200km gereden naar België. Wat een kutrit met constant regen. In ieder geval mijn regenpak goed kunnen testen. Ik was echt moe toen ik aankwam na 2 uur scherp rijden. Werd nog bijna omver gekegeld door een gefrustreerde in een populaire VW die van de rechter rijstrook naar de rijstrook rechts van mij opschoof en gelijk zonder te kijken of knippers doorstootte naar mijn rijstrook met 120 ofzo waar ik dus hem met 140 voorbij aan het rijden was. Liet natuurlijk gelijk gas los en remmen, ging precies goed. Stak ie wel een verontschuldigend handje uit, maar daar heb je niet veel aan als je in de vangrail ligt. Maar goed. Even later zag ik hem nog bumperklevend achter een andere auto hangen....echt verstandig met zulke weersomstandigheden :r
Motor ook nog helemaal smerig geworden met pekel door de nattigheid :(

Terugrit vandaag was buiten de drukte op de wegen goed te doen. Lekker alhoewel zwak zonnetje, prima hoor. 200 kilometer zonder ook maar 1 vervelende ervaring, het is bijna ongelovelijk.
 
Deze morgen op de Brusselse ring, een dwaas op zijn GA Adventure die het avontuur opzocht door met 140 tussen de auto's door te slingeren terwijl iedereen toch 120 reed. Ook tussen mij en mijn buurman moest hij door om hem dan tussen mij en mijn voorganger te gooien. Na een discreet lichtseintje van mij om aan te geven dat ik van zo'n actie niet gediend ben kreeg ik drie keer over een braketest, je moet maar durven... Daarna nog eens demonstratief de armen omhoog als "Wat moet je nou?"
Dat soort randdebielen zou ik graag eens uitnodigen voor een verhelderend gesprek.
Ik was trouwens met de auto, dus hoe dwaas kun je zijn...
 
Deze morgen op de Brusselse ring, een dwaas op zijn GA Adventure die het avontuur opzocht door met 140 tussen de auto's door te slingeren terwijl iedereen toch 120 reed. Ook tussen mij en mijn buurman moest hij door om hem dan tussen mij en mijn voorganger te gooien. Na een discreet lichtseintje van mij om aan te geven dat ik van zo'n actie niet gediend ben kreeg ik drie keer over een braketest, je moet maar durven... Daarna nog eens demonstratief de armen omhoog als "Wat moet je nou?"
Dat soort randdebielen zou ik graag eens uitnodigen voor een verhelderend gesprek.
Ik was trouwens met de auto, dus hoe dwaas kun je zijn...

Bij dat soort lui vraag ik me altijd weer af: als je nou echt zo'n haast hebt, waarom verspil je dan tijd door te remmen :?
 
Omdat iemand een mening geeft die je niet kan hebben. En dat moet je als alfamannetje wel even laten zien.
 
Heel irritant die banden plakkers, had vandaag ook nog een jochie in een 206 die het nodig vond om dicht achter me te hangen (ging al 80 op een 60). Kwamen wat bochtjes aan, versnellinkje lager, gas erop en ik was weg. :9

Kan natuurlijk niet altijd, met achterlicht knipperen kan ook en als dat niet begrepen word gewoon maar fluctueren qua snelheid. Meeste mensen vinden dat schijt irritant (me included) en nemen dan wel afstand of halen je in als dat kan.


Gróóóte hekel aan, als ze letterlijk op m`n trekhaak kruipen... (en ja, ik heb een trekhaak op de motor :+ )

Heb ik wel iets op gevonden, kreeg die tip ooit van een andere motorrijder..

Remlichtje, werkt vaker niet dan wel. In de ankers doe ik niet, want met 2 wielen minder leg je dat gewoon af als het niet helemaal gaat zoals je hoopt.

Maar begin maar is aan je stuur te wiebelen, gecontroleerd, dat wel he :Y Als je motor begint te wiebelen c.q. slingeren als er zo`n r*nddebiel in koekblik op schoplengte achter je zit: 9 op de 10 laten dan héél vlug een gat vallen *O*
 
Gisteravond naar m'n vriendin toe gereden in Zwolle, lekker binnendoor. in Ommen kom ik bij de spoorovergang aangereden en staat een rij van 8 auto's al te wachten, geblokte middenstreep met veel ruimte tussen de twee middenstrepen, dus ga er rustig langsheen en ga vooraan staan. Hier is normaal geen ruimte voor een auto voor de bomen ivm. de in/uitrit aan de rechterkant van de weg voor het spoor.

Sta ik daar te wachten tot de bomen omhoog gaan, komt er een vrouwtje in een fiat 500 uit de rij zetten, 8 a 10 auto's voorbijsteken, om achter mij, midden voor het in/uitrit te gaan wachten.
Druk met de telefoon in de rechterhand bezig en deze half boven de passagiersstoel houdend.

Ik vind het soms al asociaal als ik met de motor voorkruip. Maar om dit met een auto te doen terwijl je ook nog eens druk met de mobiel bent?

Vervolgens moet ik afslaan bij de kruizing in het centrum, verkeer van rechts dus ik wacht netjes. wurmt ze de auto vlak langs mij heen om rechtdoor te kunnen gaan.

Sommige mensen...
 
Gróóóte hekel aan, als ze letterlijk op m`n trekhaak kruipen... (en ja, ik heb een trekhaak op de motor :+ )

Heb ik wel iets op gevonden, kreeg die tip ooit van een andere motorrijder..

Remlichtje, werkt vaker niet dan wel. In de ankers doe ik niet, want met 2 wielen minder leg je dat gewoon af als het niet helemaal gaat zoals je hoopt.

Maar begin maar is aan je stuur te wiebelen, gecontroleerd, dat wel he :Y Als je motor begint te wiebelen c.q. slingeren als er zo`n r*nddebiel in koekblik op schoplengte achter je zit: 9 op de 10 laten dan héél vlug een gat vallen *O*
Wat het beste werkt is even de middenbok naar beneden trappen zodat deze het asfalt raakt. Geeft een prachtige vonkenregen over zijn motorkap. Ik ben er nog geen tegengekomen die daarna geen afstand houdt..... _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan