Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er stond een auto dwars geparkeerd op de trambaan, linkerwielen een halve meter van de grond, met de tram er tegenaan. Trambestuurder en radicale moslima stonden formulieren in te vullen. Ik vind dat altijd wel sneu, die vrouwen geheel in het zwart, met een klein rondje vrij bij het gezicht. Misschien kon ze daardoor niet zo goed opzij kijken.
Toch zijn trams en treinen de enige voertuigen waarvan je met enige zekerheid kunt voorspellen in welke richting ze gaan rijden.
 
Er stond een auto dwars geparkeerd op de trambaan, linkerwielen een halve meter van de grond, met de tram er tegenaan. Trambestuurder en radicale moslima stonden formulieren in te vullen. Ik vind dat altijd wel sneu, die vrouwen geheel in het zwart, met een klein rondje vrij bij het gezicht. Misschien kon ze daardoor niet zo goed opzij kijken.
Dat lijkt mij ook lastig voor een agent als er politie bij wordt gehaald. Als haar gezicht is bedekt, hoe stel je dan vast dat ze niet het rijbewijs van haar zus laat zien?

In dit geval zijn er gelukkig geen slachtoffers gevallen, aangezien zowel de trambestuurder als automobiliste het schadeformulier stonden in te vullen.
 
ze komen enkel zo sniekie aanschuiven, geen luidruchtig gegrom van een verbrandingsmotor. :P
Als mijn auto of motor zou klinken als een tram die de bocht om komt knarsen, zou ik mij toch wel wat zorgen gaan maken.

@RR. Bij een enkelspoor trein traject weet je het maar nooit.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend rond 08:15, knooppunt Amstel. Ik kom van A10 Oost (auto) en net na de bocht in de A2 zie ik BMW motorrijder, type 'heel veel koffers' zijn motor uit het gras halen náást de vluchtstrook. Leek onder controle, maar wel een beetje raar. Geen goede mogelijkheid om te stoppen voor mij.

Totdat ik een minuut later een Duitse meneer in een Mercedes heel dicht op een motor voor hem zie rijden. Motor voor hem was volgens mij nog niet heel ervaren op de snelweg en vond dit niet fijn. Logisch ook gezien de grote L op de motor en het gele hesje met L. Ik heb onze buur gesignaleerd dat hij wat meer ruimte moest nemen, maar hij nam daar geen aanstalte aan en nam de afslag achter de lesser aan.

Al met al een bijzonder scenario.
 
Ik kwam er ook langs de gestrande GS rijder maar kon ook niet stoppen, het leek er op dat hij/zij aan het duwen was alsof de voor rem vast zat(mijn professionele mening na 1 seconde er naar gekeken te hebben -O- )


Wel een vermoeiend stukje weg daar, bijna elke ochtend wel mensen die in paniek raken bij de invoegstrook en vanochtend, 200 na de bocht/invoegstrook een dame die niet spiegelde maar wel naar rechts van baan wilde wisselen.. om mij vervolgens boos aan te kijken met een blik van "waarom rij jij hier" :W
 
Ik zat gisteren in de auto op de a12 richting Arnhem bij Grijsoord. Komt een BMW rijder op zijn brommer vanaf de invoeg op de 3e strook(ik op strook1) Er moet daar geritst worden dus ik zet de knipper aan en ga de vrije strook 2 op. Terwijl ik halverwege ben gaat de BMW redelijk kort voor mij en met een lagere snelheid ook ineens naar strook 2.
Ik weer terug naar strook 1 om hem de ruimte te geven steekt meneer doodleuk in 1 beweging zonder te kijken door naar strook 1 waar ik dus weer reed. Zat hij ineens naast me omdat ik maar wat opgeschoven ben. Wel lekker knus maar niet helemaal de bedoeling volgens mij... Ik heb hem maar een klein toetertje gegeven om te laten weten dat ik er ook zat. Hij keek nogal verbaasd.

Ik ben maar naar strook 3 gegaan en hij is mij pas weer in de file bij Arnhem gepasseerd. Beetje vreemde keuzes maakt hij...zal wel niet bekend zijn.

Helaas heeft mijn dashcam kuren...anders was het op beeld.
 
Laatst bewerkt:
Als ik kritisch ben zou ik hier elke dag wel iets kunnen posten. Mijn woon-werk route loopt op dit moment A20 -> A16 -> A15 en weer terug. 's Morgens en 's middags druk met ook veel vrachtverkeer.
Op dit traject zijn veel weefvakken en ff serieus hoe veel mensen komen met hun auto invoegen en snel doorsteken naar de middelste baan om snel weer een vrachtwagen in te halen. Maar kijken ho maar.

Gisteren toch wel echt de neiging om bij iemand zn linker spiegel een klap te geven.
Ik rijd op de middelste baan om twee vrachtwagens voorbij te komen, zodat ik halverwege het vak kan uitvoegen (daar was ruimte). Gelijk aan het begin meerdere auto's die gaan invoegen, waarbij er één doodleuk direct vlak voor mij de middelste baan opschiet. Het enige wat ik kon doen was remmen om te voorkomen dat er iets zou gebeuren.
Echt, waarom zitten er nog spiegels op je auto, als je ze toch niet gebruikt :?
 
Toch zijn trams en treinen de enige voertuigen waarvan je met enige zekerheid kunt voorspellen in welke richting ze gaan rijden.

Het is een vrije trambaan, de tram rijdt daar aardig door. Je kunt de trambaan oversteken met de auto, maar je moet wel stekeblind zijn om niet te zien dat je een trambaan oversteekt. Maar ja, ik denk dat ze helemaal niet heeft gekeken. Ik zie bij mij in de buurt vaak auto's rare dingen doen, zoals tegen het verkeer in rijden of van links zomaar de weg oversteken, en als ik dan naar binnen kijk is het altijd een radicale moslima. Die zullen wel geen rijbewijs hoeven hebben van Allah.
 
Als ik kritisch ben zou ik hier elke dag wel iets kunnen posten. Mijn woon-werk route loopt op dit moment A20 -> A16 -> A15 en weer terug. 's Morgens en 's middags druk met ook veel vrachtverkeer.
Op dit traject zijn veel weefvakken en ff serieus hoe veel mensen komen met hun auto invoegen en snel doorsteken naar de middelste baan om snel weer een vrachtwagen in te halen. Maar kijken ho maar.

Gisteren toch wel echt de neiging om bij iemand zn linker spiegel een klap te geven.
Ik rijd op de middelste baan om twee vrachtwagens voorbij te komen, zodat ik halverwege het vak kan uitvoegen (daar was ruimte). Gelijk aan het begin meerdere auto's die gaan invoegen, waarbij er één doodleuk direct vlak voor mij de middelste baan opschiet. Het enige wat ik kon doen was remmen om te voorkomen dat er iets zou gebeuren.
Echt, waarom zitten er nog spiegels op je auto, als je ze toch niet gebruikt :?
Hier A16 - A20 - A12 en zelfde ervaring met de weefvakken.
 
Er stond een auto dwars geparkeerd op de trambaan, linkerwielen een halve meter van de grond, met de tram er tegenaan. Trambestuurder en radicale moslima stonden formulieren in te vullen. Ik vind dat altijd wel sneu, die vrouwen geheel in het zwart, met een klein rondje vrij bij het gezicht. Misschien kon ze daardoor niet zo goed opzij kijken.

<knip>Ik zie bij mij in de buurt vaak auto's rare dingen doen, zoals tegen het verkeer in rijden of van links zomaar de weg oversteken, en als ik dan naar binnen kijk is het altijd een radicale moslima. Die zullen wel geen rijbewijs hoeven hebben van Allah.


Een radicale moslim is iemand die zich gerechtigd of zelfs verplicht voelt om ongelovigen met geweld te bestrijden.

Dat iemand een niqaab draagt maakt haar geenszins een radicale moslim.
Er kan correlatie zijn, maar geen oorzakelijk verband.

Ik ben niet geïnteresseerd in het opwekken van een discussie, maar je verkondigt nu twee keer een stemmingmakende onjuistheid. En iemand die zo intelligent is als jij, volgens eigen zeggen dan, (maar Dunning Kruger is real) zo daar ver boven moeten staan.
 
Laatst bewerkt:
Echt, waarom zitten er nog spiegels op je auto, als je ze toch niet gebruikt :?

Gisteren in de file eentje die ze wel gebruikte!

PC Hoofdtractor zag me in de file aankomen en zet snel ff zn auto vol tegen de middenstreep aan in een poging me te blokkeren (?) :N
Gelukkig was de auto naast hem wat sociale en ging opzij zodat ik er langs kon.
 
Die rijden geen Mercedes S. Dat is waarschijnlijk VIP vervoer. Maar die doen weer meestal geen rare dingen als ze echt een VIP vervoeren.

Arrestatieteams die heb ik wel in BMW 5 serie touring zien rijden. 4 Man met uitrusting gaat dan goed.

De anti terrorisme boys van de Mariniers hebben een 3 serie mee naar huis als ze opgeroepen kunnen worden. Boodschappen kunnen alleen niet mee want de achterbak is één grote wapen / uitrustingkluis.

Proberen op grond van de auto een link te leggen naar welke afdeling het om gaat is zo goed als onmogelijk. Niet geheel toevallig trouwens. En er is bewust wel wat variatie in de auto's. Zou raar zijn als een AT met 4 dezelfde X5'n achter elkaar zouden rijden... beetje te opvallend :P

Een beetje team rijdt met Mercedes, BMW, VW, Ford, Skoda, Volvo, enz.
 
Laatst bewerkt:
Geen zorgen over maken, dat kan die motor prima zelf :Y BMW S1000RR hier, met gecombineerd remsysteem.

Remmen in de bocht is een trucje dat ik mezelf heb aangeleerd op precies de manier die MBM beschreef, aan het einde van de oprit de snelweg op staat vaak file (A4 bij Hoofddorp).

S1000RR ... daar noem je dan ook iets, supermodern met allerlei elektronische systemen die meekijken en voorkomen dat je achterband grip kwijtraakt.

Zou je op een wat oudere motorfiets met gecombineerd remsysteem er net zo over denken ? O-) :X






@MBM, al wel eens geprobeerd inderdaad in de bocht remmen, het viel me op dat je het goed voelt hoe de motor omhoog probeert te komen.
Je schrijft dat je je achterrem niet mag gebruiken, hoe kijk je hier tegenaan met motoren waarbij de achterrem automatisch meedoet met de voorrem?
Goeie vraag.
Nu heb ik zelf 2 x een Honda CBR1100, beide met gecombineerde rem.
"gelukkig" is de werking daarvan niet dusdanig dat de achterrem echt super meedoet met alleen de voorrem, ik heb er nog niet echt last van gehad, maar als de achterrem echt fanatiek mee doet dan zou dat een probleem kunnen worden idd.
Hoe schuiner je hangt, hoe minder remwerking de achterband kan verwerken zonder onderuit te gaan.
 
A50 afrit naar Kennedylaan. Linkerbaan bocht naar links.
2 autos voor mij, kleine blauwe schuift naar rechts.
Ik laat motor uitrollen, ong 80 Km uur.
Blauw autotje komt weer naar links waar ik rij en snijd mij af.
Besloten overeind uit te wijken. (Remmen zou glijden zijn geweest of onder auto, glijden is in vangrail stuk net voorbij de onder vanger)
Ga te ver, uit de bocht....
Bocht wel grotendeels kunnen maken maar motor zit naast t asfalt en kan alleen maar rechtdoor begroeiing in.
Motor slaat weg, ik rol door.
Nu in ziekenhuis, links enkel gebroken rechts de grote teen.

Iig 1 getuigen, kenteken blauw autotje onbekend, is doorgereden.
Getuigen hadden al langer achter autotje gereden en nog veel meer raar rijgedrag gezien maar ook geen kenteken.
 
Tjonge okami! Het zit je niet mee! :( wat balen dat er geen kenteken bekend is. Ik wens je veel sterkte toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan