TomTom Rider 550

Er zit een FW update aan te komen waarmee, vermoedelijk, dat wegvallen van de verbinding opgelost wordt.

Als ik dat dan goed begrijp is een gekend probleem bij TomTom ??
Want de support van TT geeft geen info over dit probleem, wel sturen ze na 14 dagen een link door die niet handelt over de rider 550 [info van TOMTOM TRAFFIC]
 
Voor degene met een Iphone heb ik vandaag het volgende gedaan. Hotspot aanzetten op je telefoon. Op de TT550 op het WIFI symbool drukken en dan je telefoon zoeken. Verbinding maken dmv het wachtwoord van de Hotspot. Je moet natuurlijk wel Mydrive open hebben staan op je telefoon en bluetooth verbinding hebben. Ik kreeg vandaag geen kruisje door het wolkje en geen kruisje door het autotje.
 
Dus en met WiFi en met Bluetooth koppelen ?
Klinkt onlogisch, maar als het werkt, werkt het.
 
Jammer dat dat weer batterij vreet, bluetooth is idd nog steeds waardeloos, valt heel geregeld weg.
 
Laatst bewerkt:
Deze ellende met de bluetooth (weliswaar bij de Rider 400) heeft mij doen besluiten om dit jaar een smartphone te gebruiken met TomTom Go. 90% van de mogelijkheden van een Rider en geen problemen met data en Bluetooth.
 
Controleer ook of je wel bent aangemeld in je mydrive account.

Geef anders wellicht even je toestel een reset. Als ook dat niet helpt: even bellen met TomTom. Mogelijk dat er iets niet in orde is in de database.


Na contact met TomTom bleek er idd wat fout te zijn aan hun kant. Na wat veranderingen van TomTom en een reset van mijn kant werkt het nu wel.
 
Na contact met TomTom bleek er idd wat fout te zijn aan hun kant. Na wat veranderingen van TomTom en een reset van mijn kant werkt het nu wel.

Kan je dit nader uitleggen?

Is dat individueel? Dus als ik zelf een belletje geef dat ze bij mij ook het eea kunnen aanpassen waardoor ik wel een stabiele bluetooth verbinding krijg?


Thx
 
Ook ik heb sinds kort een Tom Tom Rider 550. Ik ben er, over het algemeen, erg tevreden over, maar de BlueTooth verbinding met mijn (Android) telefoon is om te huilen. Er is geen pijl op te trekken wanneer deze wel/niet werkt.

Het is me (dan ook) nog niet gelukt om b.v. berichten via de telefoon te zien binnenkomen op de Tom Tom (niet dat ik dat mis trouwens).

Op de TT zie ik het BT icoontje de hele tijd knipperen. Ik heb meermalen opnieuw gekoppeld, de TT als 'Trusted Device' op mijn Android phone ingesteld etc. Soms lijkt de TT dan een goede BT verbinding te hebben (knipperen stopt), maar op de telefoon kan ik (via MyDrive) nog steeds geen verbinding krijgen met de TT.

Als ik beide apparaten in mijn hand hou, geeft de MyDrive app op de telefoon bijna altijd “Device is not in range” aan (als je klikt op device-verbindings-icoontje naast het zoekveld)...

Let wel: het lijkt soms wel te lukken. Eerder was ik in staat b.v. een route van de telefoon's MyDrive te sturen naar de TT.
 
Schakel op zo'n moment je Rider eens helemaal uit (dus niet standby) en laat 'm opnieuw opstarten. Ik verwacht dat dat helpt.
Overigens is de verwachting dat TT binnenkort komt met een updatedie de BT stabiliteit moet verbeteren
 
Kan je dit nader uitleggen?

Is dat individueel? Dus als ik zelf een belletje geef dat ze bij mij ook het eea kunnen aanpassen waardoor ik wel een stabiele bluetooth verbinding krijg?


Thx


Dit zijn individuele dingen ja. Blijkbaar was mijn serienummer niet "gekoppeld/had niet de rechten" om wereld kaarten te mogen downloaden. Ik had ook geen lifetime verkeer/flitser updates. Ze hebben mijn serienummer dus andere rechten gegeven.

Ik verwacht niet dat ze voor jou enkel iets kunnen doen aan de bluetooth kwaliteit. Of er moet hardware matig een probleem zijn in je apparaat.
 
Schakel op zo'n moment je Rider eens helemaal uit (dus niet standby) en laat 'm opnieuw opstarten. Ik verwacht dat dat helpt.
Overigens is de verwachting dat TT binnenkort komt met een updatedie de BT stabiliteit moet verbeteren

Aan/uitzetten van de TT ofwel de App lijkt (soms/tijdelijk) wel te helpen. Hopelijk komt men snel met een BT verbeter patch.
 
Ik had inderdaad ook geen Life-Time Verkeer en Flitser updates. Na contact met de Helpdesk het volgende antwoord:

Volgens ons systeem zijn de TomTom services op uw Motornavigatie niet goed geactiveerd. Ik adviseer u de onderstaande instructies uit te voeren, om de services te activeren.

- Reset het toestel middels: Hoofdmenu > Instellingen > Systeem > Reset
- Reset het ingeschakelde toestel door de aan en uit knop ingedrukt te houden totdat u tromgeroffel hoort. Laat het dan meteen los. Let op: het kan soms 15 tot 25 seconden duren voor u de trommels hoort.
- Zodra het toestel opnieuw start (en u ook het land en taal selecteert), dient u op Activeer nu te tikken, zodat u kunt inloggen met uw account gegevens.
- Zodra dit is ingesteld, mag u de TomTom verbinden met MyDrive Connect. Hier wordt het serienummer nogmaals gekoppeld aan uw account en zal ook de TomTom services geactiveerd worden.

Dit had niets geholpen. Vandaag toevallig weer aangezet en was alles wél geactiveerd. Vermoed dat ze dus gewoon iets met mijn serienummer hebben rechtgezet ook. Contact opnemen met TomTom zelf is dus wel aanbevolen.
 
Zie jullie in Mydrive trouwen ook staan dat de flits en traffic service voor een duur van 5 jaar is?
 
En ik heb deze melding erin staan (zie foto)

Terwijl ik met sommige ritten perfecte bluetoothverbinding heb, en sommige ritten helemaal geen verbinding. Vreemd vreemd vreemd...
full
 
Dat doet TomTom al vanaf het begin van Lifetime gebeuren. Hun platform vereist blijkbaar een einddatum maar deze einddatum is geen harde datum
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort ook een TomTom 550 en ik vraag mij af hoe ik bij een voorgedefinieerde route (dus door iemand anders gemaakt) het start en eindpunt kan aanpassen. Dit bijvoorbeeld voor routes die vlak langs mijn woonplaats komen. Anders zou ik eerst helemaal naar de andere kant van de route moeten rijden om deze te starten. Dat is uiteraard zonde van de tijd!

Ik had al even in dit topic gezocht maar heb niets kunnen vinden omtrent deze vraag. Ik kan wel een extra punt etc toevoegen maar hiermee pas ik de hele route aan terwijl ik alleen het start punt wil wijzigen.

Of kan ik naar het dichtstbijzijnde deel van de route rijden en word dan alles automatisch opgepakt?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort ook een TomTom 550 en ik vraag mij af hoe ik bij een voorgedefinieerde route (dus door iemand anders gemaakt) het start en eindpunt kan aanpassen. Dit bijvoorbeeld voor routes die vlak langs mijn woonplaats komen. Anders zou ik eerst helemaal naar de andere kant van de route moeten rijden om deze te starten. Dat is uiteraard zonde van de tijd!

Ik had al even in dit topic gezocht maar heb niets kunnen vinden omtrent deze vraag. Ik kan wel een extra punt etc toevoegen maar hiermee pas ik de hele route aan terwijl ik alleen het start punt wil wijzigen.

Of kan ik naar het dichtstbijzijnde deel van de route rijden en word dan alles automatisch opgepakt?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Wat gebruik je om je route te bekijken/bewerken ? Tyre mra of my drive?
Misschien bied Mr gps via youtube uitkomst voor jou.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik daarvoor MyDrive, ken Tyre en MRA niet. Is dat dan wellicht de oplossing?

Niet perse als je my drive op de pc opent en op een van de puntjes op de route klikt en dan op het cirkel met 3 puntjes klikt dan staat daar ook gebruik als begin punt tevens kun je de route ook gewoon bewerken
 
Niet perse als je my drive op de pc opent en op een van de puntjes op de route klikt en dan op het cirkel met 3 puntjes klikt dan staat daar ook gebruik als begin punt tevens kun je de route ook gewoon bewerken

Heb onderstaande link gevonden (zelfde vraag gesteld op tomtom forum) maar helaas heb ik die optie start route vanaf hier niet... Beetje raar. Lijkt wel alsof mijn tomtom dit niet als een volledige route ziet maar meer als een "normale" route :?
 
Heb onderstaande link gevonden (zelfde vraag gesteld op tomtom forum) maar helaas heb ik die optie start route vanaf hier niet... Beetje raar. Lijkt wel alsof mijn tomtom dit niet als een volledige route ziet maar meer als een "normale" route :?

Vreemd je bent wel ingelogd neem ik aan? Je moet routes kunnen bewerken in my drive.De geïmporteerde route kleurt dan van donker naar licht blauw.
 
download myrouteapp en open daar je route,verander wat je wilt of versleep de puntjes en sla de route op en kies daarbij voor opslaan en dan helemaal onderin de functie mydrive (beta-versie) in gpx en hij staat in je tt...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan