Motor forum mega meeting mei 2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

bo0tjeee

MF'er
24 feb 2018
32
0
Ede
Goedemorgen allemaal,

Ik vroeg mij af. Komt er nog een "openings" meeting in mei dit jaar?

De afsluiting vorig jaar was iet wat dramatisch, en ben er helaas getuige van geweest.

'Kat-en-muisspel tussen politie en motorrijders'

Er waren problemen met aan te vragen vergunningen.

Hoe gaat het dit jaar lopen?

Groetjes Bo
full
 
Ik ben niet degene geweest die het voorheen georganiseerd heeft. Weet dus de precieze stappen niet.

Maar absoluut interesse in helpen organiseren hoor!
 
Het oude mega meeting concept met het bekend maken van de locatie ruim van te voren kan niet meer in Nederland anno 2018.

Daarom regio afspreken en last-minute de locatie delen. Heb je ook geen gezeur :)
 
Maar dan zal je dus nooit zo'n opkomst hebben als voorheen. Er moet toch wel iéts mogelijk zijn?
 
Maar stel nou dat er geen organisatie is. Dat er gewoon iemand zegt: "Zullen we eens wat afspreken bij [plaats] op [datum]?" Waarom is er dan een vergunning nodig?
 
Omdat iedereen weet dat het niet zo gaat haha. En voor de aantallen die er kwamen is het blijkbaar nodig. Ik verzin het ook niet.
 
We hoeven geen vergunning aan te vragen om op een motor te rijden en elkaar tegen te komen!

Ik vraag tijdens TT Assen ook nooit vergunning aan ;)

Goed idee om elkaar inderdaad binnenkort eens tegen te komen..
 
Omdat iedereen weet dat het niet zo gaat haha. En voor de aantallen die er kwamen is het blijkbaar nodig.

Zo is het dus wel altijd gegaan :)

Er is geen organisatie voor de MF-MM. Dat is ook onmogelijk, als je al vergunningen zou gaan aanvragen dan komen daar zoveel dingen naar voor die je gewoon domweg niet voor elkaar kunt krijgen.

Het begint er al mee dat als er een echt iets georganiseerd word, met aanwijsbaar wie de initiatiefnemer is, er al heel snel bij schades/omgevallen ( een deel van ) de aansprakelijkheid richting organisatie gelegd kan worden. Zie je daar als 'organisator' maar eens tegen te verzekeren.
Daarnaast zou je dan ook aan tafel moeten gaan met wegbeheerders e.d. Ik denk niet dat die erg enthousiast worden om duizenden motorrijders, waaronder veel baasjes die niet weten om te gaan met teveel testosteron, op hun asfalt zich te laten uitleven.

Zoals de MM ooit geweest is...is tegenwoordig niet meer mogelijk :N '(
 
Ik heb geen Feces-boek, dus dan ook graag hier posten. 8-)
 
Zo is het dus wel altijd gegaan :)

Er is geen organisatie voor de MF-MM. Dat is ook onmogelijk, als je al vergunningen zou gaan aanvragen dan komen daar zoveel dingen naar voor die je gewoon domweg niet voor elkaar kunt krijgen.

Het begint er al mee dat als er een echt iets georganiseerd word, met aanwijsbaar wie de initiatiefnemer is, er al heel snel bij schades/omgevallen ( een deel van ) de aansprakelijkheid richting organisatie gelegd kan worden. Zie je daar als 'organisator' maar eens tegen te verzekeren.
Daarnaast zou je dan ook aan tafel moeten gaan met wegbeheerders e.d. Ik denk niet dat die erg enthousiast worden om duizenden motorrijders, waaronder veel baasjes die niet weten om te gaan met teveel testosteron, op hun asfalt zich te laten uitleven.

Zoals de MM ooit geweest is...is tegenwoordig niet meer mogelijk :N '(
Dat is wat politie en gemeenten juist graag zien, maar wat in feite niet zo is. Op het moment dat het officieel een evenement met vergunningen is zal de organisatie aansprakelijk zijn voor vanalles, wat lekker makkelijk is voor ze als er iets fout gaat. Op het moment dat er gewoon een plek/tijd wordt afgesproken waar iedereen op eigen initiatief naartoe kan gaan is iedereen gewoon een individuele verkeersdeelnemer en aansprakelijk voor zijn eigen acties. Dit communiceerde ik ook duidelijk bij de vorige meetings.

Op zich zou ik nog wel een poging willen wagen om nog een meeting op te zetten zoals ik voorgaande edities met plezier gedaan heb, maar ik denk dat dit niet meer gaat lukken zonder dit in overleg met een gemeente te doen. Ik heb zelf alleen geen zin om dit er ook nog bij te doen aangezien ik al genoeg politie en gemeentes op m'n dak heb gehad, dus als er iemand is die communicatief sterk is en mij hierbij wilt assisteren dan wil ik het wel weer proberen :)
 
Ik ben op zich niet direct van de mega-meetings, al ben ik wel een paar keer geweest, maar uit pure rebellie zou ik, zodra iemand een datum noemt, best ergens een hamburger willen gaan eten.
 
Dat is wat politie en gemeenten juist graag zien, maar wat in feite niet zo is. Op het moment dat het officieel een evenement met vergunningen is zal de organisatie aansprakelijk zijn voor vanalles, wat lekker makkelijk is voor ze als er iets fout gaat. Op het moment dat er gewoon een plek/tijd wordt afgesproken waar iedereen op eigen initiatief naartoe kan gaan is iedereen gewoon een individuele verkeersdeelnemer en aansprakelijk voor zijn eigen acties.

Je snapt dat we als Crew al die jaren al heel goed gekeken hebben hoe aansprakelijkheden en aansprakelijkheden lopen ?
Daarnaast zijn 'evenementen' begeleiden jarenlang een van de peilers van mijn werk geweest.

Het is dus niet wat gemeenten en politie graag zien, dat staat er helemaal los van, dat is helemaal geen vraag in deze.
Het belangrijkste is en blijft 'geen organisatie'.
Alleen beseft niet iedereen dat je civielrechtelijk al best snel als organisator aansprakelijk gesteld kunt worden, ook al er geen vergunningen in het spel zijn e.d.

Dat laatste is het enige waar ik nog 1 x op wijs. Als je denkt dat je je goed genoeg kunt indekken en gevrijwaard bent van welke manier van aansprakelijkheid... have fun !!
 
Maar als iedereen gewoon normaal doet, moet je toch overal kunnen gaan en staan waar je wilt op de openbare weg en/of een parkeerplaats?

Het zou bijvoorbeeld makkelijk kunnen bij de IKEA in Hengelo. Daar stikt het bijvoorbeeld op de zaterdag van de automobilisten. Er is al eens een oprit van de A1 afgesloten vanwege alle drukte. Die mensen hebben toch ook geen vergunning aangevraagd?

Even voor de goede orde, ik vraag niet naar de bekende weg. Ben serieus geïnteresseerd in een uitleg *waarom* het verboden / niet verstandig / onhandig zou zijn om ergens wat af te spreken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan