Bougiegat schoonmaken

Guzzi-Tim

MF veteraan
3 sep 2016
1.743
514
Ik wil het bougiegat schoonmaken, dat is een beetje vettig, vooral het schroefdraad. Wat is de handigste manier om dit schoon te maken daar het natuurlijk direct uitkomt bij de zuiger? Is carburateur reiniger geschikt? Of alleen een bougieborsteltje?
 
Ik zeg daarna. En ja, als het zand los is zuigt die wel degelijk dingen op als je een goede stofzuiger hebt en hij goed afsluit. Of het genoeg is hangt af van wat je gedaan hebt en hoeveel risico je wilt lopen. Zou zelf nooit een bougiegat schoonmaken overigens zonder de kop eraf....
Stofzuiger wel handig mocht er klein spul ingekomen zijn bij het uithalen van de bougies.
 
Laatst bewerkt:
Dus als je een stofzuiger op je bougiegat zet gaat op magische wijze vuil uit je cilinder opstijgen om in de luchtstroom te komen. Ja, ik denk dat ik het snap.
Zou het niet handiger zijn om te starten zonder bougie?
 
Gewoon borsteltje.

En als je al voor een tap gaat (die je dus niet nodig hebt voor olie restjes), kopen bij een bedrijf dat het verschil tussen een opzuivertap en een snijtap weet.
 
Dus als je een stofzuiger op je bougiegat zet gaat op magische wijze vuil uit je cilinder opstijgen om in de luchtstroom te komen. Ja, ik denk dat ik het snap.
Zou het niet handiger zijn om te starten zonder bougie?
De lucht verdwijnt uit de cilinder in in de stofzuiger, en neemt mogelijk het vuil mee, ja.
Met de zuiger in tdp is er maar een hele kleine ruimte boven de zuiger.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil het bougiegat schoonmaken, dat is een beetje vettig, vooral het schroefdraad. Wat is de handigste manier om dit schoon te maken daar het natuurlijk direct uitkomt bij de zuiger? Is carburateur reiniger geschikt? Of alleen een bougieborsteltje?

Hooguit met een doekje de eerste windingen schoonmaken, verder niets aan doen en nieuwe bougie erin draaien en rijden.
 
prachtig dit,
wat wordt er moeilijk gedaan,gaat de bougie er zwaar uit of in?
zo nee , gewoon de nieuwe of oude er in, zo als al eerder gezegd en de boel buiten om
schoon maken.
gaat hij zwaar,draad verkloot?
 
Volgens Gordon is een vet gat beter dan een schraal gat. Maar ook hij zit waarschijnlijk niet te wachten op een draadtap in zijn gat.

Als de bougie er soepel ingaat, dan kun je beter iets nuttigers gaan doen dan het gat schoonmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan