Motor-Forum

Select Forum

Tips tegen diefstal motor

Master of sirvival

Reg. datum:
28 okt. 2012
https://www.nieuwsmotor.n...rfietsen-in-2017-gestegen
http://stavc.nl/
Dit vind ik wel een goede:
Monteer bij voorkeur een gecertificeerd alarm- of track & trace systeem. Alarmsystemen die pas na diefstal electronisch worden geactiveerd blijken het meest effectief te zijn omdat ze voor dieven tijdens de diefstal niet electronisch traceerbaar zijn. Informeer hiernaar bij uw verzekeraar.
cmk wijzigde dit bericht op zaterdag 03 maart 2018 21:00 (61%)
Reden: toevoeging

1 dinosaurus per 12 kilometer

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Nevermind.
Maximus Braaapus wijzigde dit bericht op zaterdag 03 maart 2018 21:00 (79%)
In the mix. - “Don’t worry about what people think. They don’t do it very often.”..........._ _

Reg. datum:
25 jan. 2015
Tips tegen diefstal als titel maar dan een reactief systeem promoten :?

Reg. datum:
03 sep. 2016
De meeste ‘tips’ zijn lachwekkend. “Laat uw sleutel niet in de motor zitten” Ja doh, zover waren we ook al, we leven niet meer in 1930.
Of “Leg uw sleutels niet in de slaapkamer” maar de gang is wel goed? Of gaan ze er vanuit dat motorrijders zo veel one-night stands hebben met totale vreemden dat de sleutels in de slaapkamer risicoverhogend is?

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
Er is maar 1 echt werkend goed alarm,koop een hond,geen dief waagt zich in een huis als er een
hond aanwezig is.
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

Reg. datum:
11 mei. 2017
Apart dat er in A’dam en R’dam de meeste fietsen worden gestolen terwijl er volgens dit artikel (https://nos.nl/l/2218329) er naar verhouding juist weinig mensen zijn met een A’tje of een motor in deze twee steden.
Honda CBR 600F2

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
RG-gamma schreef op 03 maart 2018 @ 21:44:
Er is maar 1 echt werkend goed alarm,koop een hond,geen dief waagt zich in een huis als er een
hond aanwezig is.

Zoiets

https://www.mupload.nl/img/qezblwnlkcv83.jpg

Of werkt deze beter :+

https://www.mupload.nl/img/b4ee5zfgymoe.jpg

Nu met 2 cilinders!

Reg. datum:
11 jul. 2001
quote:
Motor-Timothy schreef op 03 maart 2018 @ 21:39:
De meeste ‘tips’ zijn lachwekkend. “Laat uw sleutel niet in de motor zitten” Ja doh, zover waren we ook al, we leven niet meer in 1930.
Of “Leg uw sleutels niet in de slaapkamer” maar de gang is wel goed? Of gaan ze er vanuit dat motorrijders zo veel one-night stands hebben met totale vreemden dat de sleutels in de slaapkamer risicoverhogend is?

Als ze in de slaapkamer komen, heb je meer kans op letsel (de inbreker trouwens ook!) dan dat je 'm op de eettafel legt met een papiertje erbij dat de sleutel van de motor is. :)
Startersmotor.nl - 11kW-35kW | 35kW Motorverzekering | YouTube

Reg. datum:
14 nov. 2014
Dit werkt het beste: Verkoop je motor, dan zal hij nooit gestolen worden :W :W :W

1 dinosaurus per 12 kilometer

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Zal je net zien dat ze hem jatten met de verkoop.

quote:
superrobke schreef op 03 maart 2018 @ 23:52:
Dit werkt het beste: Verkoop je motor, dan zal hij nooit gestolen worden :W :W :W
In the mix. - “Don’t worry about what people think. They don’t do it very often.”..........._ _

THE BLUE HAZE

Reg. datum:
29 nov. 2009
quote:
Maximus Braaapus schreef op 04 maart 2018 @ 00:04:
Zal je net zien dat ze hem jatten met de verkoop.

[...]

Of net voor de verkoop,dat is mij overkomen,op Donderdag gebeld ivm te koop advertentie,
afspraak gemaakt voor Zaterdag,Vrijdag nacht opgehaald zonder te betalen :(
Deurdonderen met de Ducati pussy fighter.

Spreik Je Moeâhs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
Naar het schijnt werkt een Gans nóg beter dan een hond.
Suzuki SV650SA K8

FZ6 Fazer S2 ABS

Reg. datum:
07 nov. 2015
Toen ik begon met motorrijden was ik panisch dat mijn motor gestolen zou worden. Na een jaar word je wat minder bang. Ik zet mijn motor als ik even wil winkelen nooit vast. Even erbij genomen dat er veel publiek langs loopt in een winkelstraat, dus dat ze dan niet het stuurslot willen forceren. Als hij langer staat dan een schijfremslot. Als het een buurt is wat ik niet vertrouw dan schijfremslot voor en achter. Dat betekend dat ze niet een stang onder je balhoofd kunnen plaatsen en op zie manier kunnen tillen om er zo mee weg te kunnen "rijden". Als de motor thuis staat ook een ART 5 slot aan een hek. Maar ik ben nu inmiddels 2 jaar verder en heb mezelf er bij neergelegd. Stel hij word gejat. Pech. Verzeker hem gewoon goed. Daar komt het op neer als je een leuke motor hebt en dit je passie en leven is. Ik woon in het centrum van Den Haag en hij is dus, buiten staand, in die twee jaar niet gejat. Ik wil wel denken dat dat komt omdat hij "goed" op slot staat. (4 sloten inclusief stuurslot), Maar als ze hem echt willen hebben is hij gewoon weg. Met andere woorden. Verzeker jezelf dus goed. Enige remedie. Ik slaap inmiddels prima en als hij in de ochtend weg is dan is het pech. Tijd voor een verse motor.

Waailappe

Reg. datum:
23 jan. 2018
De mijne staat in een berging achter het huis : gaat s'nachts altijd op slot net als de schuttingdeur..
Verder hangt er boven die deur een lamp die aan springt als er iemand langs loopt s'nachts..
En een hond werkt best goed...hoeft geen mechelse herder te zijn zoals ik hier heb rondlopen...een keffer doet het ook : dieven hebben een hekel aan herrie , als een k*tkeffer zijn bek opendoet dan zijn ze al gevlogen..
We were born to be real, not to be perfect

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
Disaster-Master schreef op 04 maart 2018 @ 01:11:
Naar het schijnt werkt een Gans nóg beter dan een hond.

Of je schoonmoeder :+

Reg. datum:
19 nov. 2011
quote:
Rene-B schreef op 04 maart 2018 @ 09:52:
De mijne staat in een berging achter het huis : gaat s'nachts altijd op slot net als de schuttingdeur..
Verder hangt er boven die deur een lamp die aan springt als er iemand langs loopt s'nachts..
En een hond werkt best goed...hoeft geen mechelse herder te zijn zoals ik hier heb rondlopen...een keffer doet het ook : dieven hebben een hekel aan herrie , als een k*tkeffer zijn bek opendoet dan zijn ze al gevlogen..

:^

Dat, en vooral oost Europeanen en gekleurde Nederlanders zijn doodsbang voor honden...

Reg. datum:
17 apr. 2015
quote:

Als je die vastlegt aan je motor wil niemand hem meer _O-

Hier binnenkort een bewegingsmelder met een extra lamp aan de buitenkant van de garage, naast alles op slot, een vloeranker en een art4 slot en een alarm op de motor.

Laatste redding? All risk verzekerd...
Honda CBX750f | yamaha XV920 | Kawasaki z650 | BMW K1100rs | Ducati 900ss | Ducati 959 + Ducati 848 trackbike

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
Red Force schreef op 04 maart 2018 @ 10:20:

[...]

Dat, en vooral oost Europeanen en gekleurde Nederlanders zijn doodsbang voor honden...

Nou , ik ben in de zomer als ik bruiner ben , ook niet banger voor een hond ?
WillemVonGrumble wijzigde dit bericht op zondag 04 maart 2018 11:02 (1%)

Reg. datum:
11 mei. 2017
quote:
Red Force schreef op 04 maart 2018 @ 10:20:

[...]

Ik als Koreaan zijnde steel gewoon je hond :9
Honda CBR 600F2

Tax Free

Reg. datum:
31 okt. 2005
_O-
Kzieditnoupas.

De Roze techneut ;-)

Reg. datum:
22 aug. 2010
quote:
Valentijn de Rode schreef op 04 maart 2018 @ 10:57:

[...]

Ik als Koreaan zijnde steel gewoon je hond :9

Dan jat ik zijn motor wel en kom zijn hond dan bij je opvreten })

....ik hier?......

Reg. datum:
15 mrt. 2005
Die lamp met bewegingsmelder heeft bij mij weinig zin. Die springt 6 keer per nacht aan als de k*tkat van een paar huizen verderop weer langsloopt.

Wat misschien wel een idee is om te zorgen dat je buurman een mooiere en duurdere motor heeft dan jij. En dan hem voor zijn verjaardag zo'n bord geven waarop staat "Ducati parking only" wat hij dan op zijn garage moet schroeven.

Zelf heb ik wel een elektrische garagepoort. Die forceer je niet zonder de halve garage te slopen.
alles wat ik zeg kan tegen je gebruikt worden

Reg. datum:
11 mei. 2017
quote:
WillemVonGrumble schreef op 04 maart 2018 @ 11:03:

[...]

Dan jat ik zijn motor wel en kom zijn hond dan bij je opvreten })

Koreaanse happy meal:

Geroosterde hond met een stuk speelgoed erbij als kado! *D
Honda CBR 600F2

Reg. datum:
19 nov. 2011
_O-

Reg. datum:
08 dec. 2010
hond als bewaking prima maar ook daar hebben die klootzaken middelen voor, waar een
hond niets aan kan doen,
ik stuur mijn kinderen niet op een inbreker af zo mijn hond ook niet,

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.