Motor-Forum

Select Forum

Snelheidsmeter FZS600 werkt niet meer

Yamaha FZS 600 Fazer 2003

Reg. datum:
22 jun. 2017
quote:
PatrickSoler schreef op 05 maart 2018 @ 17:14:

[...]

Top, dan ga ik vanavond ff aan de slag als het lukt. Geen geduld om op de krik te wachten. Probeer het wel met een kratje bier ofzo :9

Op de bok zetten en dan kijken of je het achterwiel op de grond kan drukken. Dit is zou voldoende moeten zijn.
Het is geen Fase.... Het is een Fazer!

Fazerrijder

Reg. datum:
16 apr. 2015
Op de bok alleen lukte niet met een kratje. Kratje was te hoog. Twee plankjes onder de bok en hij kon met wat moeite wel omhoog. Was nog best eenvoudig om alles te demonteren. Rotor ziet er helaas goed uit, dus denk toch dat de sensor kaduuk is.. |(

https://i.imgur.com/yQONLgX.jpg

Rotor

https://i.imgur.com/GPXpqjP.jpg

Sensor

https://i.imgur.com/lGWVlwd.jpg

https://i.imgur.com/GpZWLdQ.jpg
Yamaha FZS600 Fazer '02

BMW R1200R

Reg. datum:
01 nov. 2002
Ik zou de boel eerst eens heel goed ontvetten, misschien zit er wel wat ijzervijlsel of restanten van de magneet op de verkeerde plek.

Kijk ook of de kabel nergens doorgesleten is (per abuis langs remschijf gelopen)

Sensor gaat niet zo snel stuk en als de magneet nog een magneet is, moet die het gewoon weer gaan doen.
Linkje naar mijn website BMW R1200R en Fazer 600 info.

Fazerrijder

Reg. datum:
16 apr. 2015
quote:
damted schreef op 05 maart 2018 @ 20:29:
Ik zou de boel eerst eens heel goed ontvetten, misschien zit er wel wat ijzervijlsel of restanten van de magneet op de verkeerde plek.

Kijk ook of de kabel nergens doorgesleten is (per abuis langs remschijf gelopen)

Sensor gaat niet zo snel stuk en als de magneet nog een magneet is, moet die het gewoon weer gaan doen.

Ga ik doen! Daarna weer een beetje invetten of hoort dit allemaal droog te zijn?
En heeft het zin om de magneet te magnetiseren als die niet meer magnetisch is?
Yamaha FZS600 Fazer '02

Yamaha FZS 600 Fazer 2003

Reg. datum:
22 jun. 2017
quote:
PatrickSoler schreef op 05 maart 2018 @ 20:34:

[...]

Ga ik doen! Daarna weer een beetje invetten of hoort dit allemaal droog te zijn?
En heeft het zin om de magneet te magnetiseren als die niet meer magnetisch is?

Inderdaad ff goed schoonmaken. Probeer anders de weerstand van de bedrading te meten.. Als die erg hoog is heb je waarschijnlijk een kabel breuk (als je tenminste aan 2 kanten kan meten).
Het is geen Fase.... Het is een Fazer!

Fazerrijder

Reg. datum:
16 apr. 2015
quote:
kalekat schreef op 05 maart 2018 @ 21:48:

[...]

Inderdaad ff goed schoonmaken. Probeer anders de weerstand van de bedrading te meten.. Als die erg hoog is heb je waarschijnlijk een kabel breuk (als je tenminste aan 2 kanten kan meten).

Heb het helemaal schoongemaakt, morgen ff testen of die het weer doet, is nu een beetje laat. Alles zit weer in elkaar. Heb de kabel nagelopen maar zag er goed uit. Mocht die het dan nog niet doen morgen dan koop ik wel een nieuwe. Ik hou jullie op de hoogte!
PatrickSoler wijzigde dit bericht op maandag 05 maart 2018 23:26 (0%)
Yamaha FZS600 Fazer '02

Fazerrijder

Reg. datum:
16 apr. 2015
Vanmorgen naar werk gereden ermee. Eerst deed de teller het niet. Later deed die het opeens wel. Bijna bij werk deed die het weer niet... Wellicht dat die 'm wel pakt bij hogere snelheden en niet bij lagere.
Yamaha FZS600 Fazer '02

BMW R1200R

Reg. datum:
01 nov. 2002
Er is ook nog een bepaalde procedure om je TPS sensor in te stellen.

Mogelijk heeft dat ook wel effect op je snelheidsmeter, maar ik weet het niet zeker.

Je moet dan eerst de stekker van de TPS sensor loshalen, het contact aanzetten en dan de stekker weer aansluiten.
(niet starten)

Dan moet de toerenteller op 5000 rpm staan, zo niet dan kun je de tps sensor verdraaien.

Mogelijk helpt dit je ook.
Kun je ook kijken of je triptellers het wel doen als je snelheidsmeter op nul staat ?
Linkje naar mijn website BMW R1200R en Fazer 600 info.

Fazerrijder

Reg. datum:
16 apr. 2015
Thanks, zal het binnenkort even proberen. Niet geschoten is altijd mis. De snelheidsmeter werkt nu echter wel iedere keer als ik rij, alleen pas na een korte afstand te hebben gereden, dus vermoed toch dat de sensor niet helemaal lekker meer werkt.
Yamaha FZS600 Fazer '02

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.