Motor-Forum

Select Forum

Remdruk valt weg

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: de remdruk van mijn voorrem valt weg. Als ik een keer de remhendel inknijp en direct daarna nog een keer heb ik prima druk, maar een paar seconden later is de druk weer weg en knijp ik de remhendel tegen het stuur.

Wat heb ik gedaan? Ik heb de beide remschijven vervangen, samen met de blokken. Omdat de rem vervolgens bleef hangen, heb ik beide remklauwen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe rubbers, weer terug geplaatst en alles ontlucht. Het remvloeistof niveau is prima.

Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor jullie reactie! Oh ja, het gaat om een Suzuki gsx650fa uit 2009 met een ruime ton op de teller.
I'm not crazy, my mother had me tested!

Duke 690 R & GSX-R750

Reg. datum:
06 aug. 2007
lekt er ergens vloeistof?

zeker weten goed ontlucht??
Ride it like you stole it

motorloos.

Reg. datum:
28 jan. 2002
lek ?
The one thing that unites all human beings, regardless of age, gender, religion, economic status or ethnic background, is that, deep down inside, we ALL believe that we are above average drivers.

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
Ik zie zo nergens iets lekken, alles blijft keurig droog en het vloeistofniveau daalt ook niet. Bij het ontluchten heb ik zo'n vier keer het reservoir gevuld, iedere keer het ontluchtingsnippeltje los gedraaid, remhendel ingeknepen, nippel vast gedraaid, remhendel los, enzovoort. Vooral in het begin kwam er hoorbaar lucht uit, maar later niet meer.

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
als je na twee keer knijpen wel druk hebt, en je houdt hem vast, blijf je dan druk houden of zakt hij langzaam weg?
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

RSV4 nr3===>Tuono V4 Factor

Reg. datum:
19 nov. 2001
quote:
Eric1977 schreef op 04 maart 2018 @ 17:04:
Ik zie zo nergens iets lekken, alles blijft keurig droog en het vloeistofniveau daalt ook niet. Bij het ontluchten heb ik zo'n vier keer het reservoir gevuld, iedere keer het ontluchtingsnippeltje los gedraaid,remhendel ingeknepen, nippel vast gedraaid, remhendel los, enzovoort. Vooral in het begin kwam er hoorbaar lucht uit, maar later niet meer.

Beter/goed ontluchten dus. Voordat je je nippel opent éérst zaakje op druk pompen en houden, dan pas opendraaien.
Evt ook bij je banjo/aansluiting op rempomp zorgen dat de lucht weg kan. Beetje losdraaien dus met druk er op en NIET knoeien met je remvloeistof. O-)
Spa is vééél mooier. ;)

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Eric1977 schreef op 04 maart 2018 @ 16:57:
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende probleem: de remdruk van mijn voorrem valt weg. Als ik een keer de remhendel inknijp en direct daarna nog een keer heb ik prima druk, maar een paar seconden later is de druk weer weg en knijp ik de remhendel tegen het stuur.

Wat heb ik gedaan? Ik heb de beide remschijven vervangen, samen met de blokken. Omdat de rem vervolgens bleef hangen, heb ik beide remklauwen helemaal schoongemaakt en voorzien van nieuwe rubbers, weer terug geplaatst en alles ontlucht. Het remvloeistof niveau is prima.

Zie ik iets over het hoofd? Alvast bedankt voor jullie reactie! Oh ja, het gaat om een Suzuki gsx650fa uit 2009 met een ruime ton op de teller.

In welke volgorde is dit gedaan? Had je eerder ook wegvallen van druk, en toen schijven vervangen, of is dat er na gekomen?

Heb je originele remhevel? En zit daar een instelboutje op die tegen de stift van de rempomp drukt?

En heb je het systeem al eens een nacht onder druk laten staan?
Yellow Snakes MC

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Mar1tin schreef op 04 maart 2018 @ 17:10:

[...]

Beter/goed ontluchten dus. Voordat je je nippel opent éérst zaakje op druk pompen en houden, dan pas opendraaien.
Evt ook bij je banjo/aansluiting op rempomp zorgen dat de lucht weg kan. Beetje losdraaien dus met druk er op en NIET knoeien met je remvloeistof. O-)

Idd niet de goede manier.

Eerst op druk, dan nippel lossen, en weer vast voordat de hevel einde vd slag haalt. Altijd zo doen, dat er op geen mogelijkheid een beetje lucht terug kan via een nippel die open staat.
Yellow Snakes MC

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
Dan blijft de druk er wel. Pas als ik los laat moet ik na enkele seconden weer twee keer knijpen om goede druk te krijgen.

RSV4 nr3===>Tuono V4 Factor

Reg. datum:
19 nov. 2001
quote:
Eric1977 schreef op 04 maart 2018 @ 17:12:
Dan blijft de druk er wel. Pas als ik los laat moet ik na enkele seconden weer twee keer knijpen om goede druk te krijgen.

Hoe dan ook, zoals je het omschrijft heb je ergens nog lucht in je systeem, kan niet missen.
Alles nog eens overdoen dus op de "juiste" manier.

En goede druk kun je dan ook niet hebben, zal een iets of wat sponzig gevoel zijn. :z
Mar1tin wijzigde dit bericht op zondag 04 maart 2018 17:15 (10%)
Spa is vééél mooier. ;)

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
quote:
Mar1tin schreef op 04 maart 2018 @ 17:10:

[...]

Ah! Dan ga ik het op die manier nogmaals proberen. En inderdaad, die vloeistof is smerig!

quote:
Martell schreef op 04 maart 2018 @ 17:10:
quote:

In welke volgorde is dit gedaan? Had je eerder ook wegvallen van druk, en toen schijven vervangen, of is dat er na gekomen?

Heb je originele remhevel? En zit daar een instelboutje op die tegen de stift van de rempomp drukt?

En heb je het systeem al eens een nacht onder druk laten staan?

Ik vond de druk al niet denderend, maar gaf de versleten schijf daar de schuld van. De remhevel is origineel, ik weet zo niet of daar een instelbout op zit, zal ik even nakijken. Ik heb het systeem net onder druk gezet.

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
quote:
Mar1tin schreef op 04 maart 2018 @ 17:14:

Hoe dan ook, zoals je het omschrijft heb je ergens nog lucht in je systeem, kan niet missen.
Alles nog eens overdoen dus op de "juiste" manier.

En goede druk kun je dan ook niet hebben, zal een iets of wat sponzig gevoel zijn. :z

Dank! Ik ga het nogmaals proberen. Goede druk is lastig in te schatten, de remmen zijn nou niet echt de beste stoppers op mijn Suzuki :N

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Eric1977 schreef op 04 maart 2018 @ 17:21:

[...]

Ah! Dan ga ik het op die manier nogmaals proberen. En inderdaad, die vloeistof is smerig!

[...]

Ik vond de druk al niet denderend, maar gaf de versleten schijf daar de schuld van. De remhevel is origineel, ik weet zo niet of daar een instelbout op zit, zal ik even nakijken. Ik heb het systeem net onder druk gezet.

Zit er niet op, ik heb al gespiekt ;)

Een versleten schijf zorgt niet voor minder druk.
Yellow Snakes MC

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
quote:
Martell schreef op 04 maart 2018 @ 17:48:

[...]

Zit er niet op, ik heb al gespiekt ;)

Een versleten schijf zorgt niet voor minder druk.

Ah, fijn. Dank je wel voor het spieken :)

motorloos.

Reg. datum:
28 jan. 2002
quote:
Eric1977 schreef op 04 maart 2018 @ 17:29:

[...]

Dank! Ik ga het nogmaals proberen. Goede druk is lastig in te schatten, de remmen zijn nou niet echt de beste stoppers op mijn Suzuki :N

Slechte remdruk voel je ook zonder remmen.. aan je hendeltje...
Of ie nu snelle stoppers heeft of niet.
The one thing that unites all human beings, regardless of age, gender, religion, economic status or ethnic background, is that, deep down inside, we ALL believe that we are above average drivers.

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
quote:
Boefje schreef op 04 maart 2018 @ 18:36:

[...]

Slechte remdruk voel je ook zonder remmen.. aan je hendeltje...
Of ie nu snelle stoppers heeft of niet.

Klopt, maar het hendeltje voelt vanaf dag 1 al soft aan. Al hoor je de hendel natuurlijk niet tegen het stuur aan te trekken en voelt het nu erg zompig.

motorloos.

Reg. datum:
28 jan. 2002
quote:
Eric1977 schreef op 04 maart 2018 @ 18:49:

[...]

Klopt, maar het hendeltje voelt vanaf dag 1 al soft aan. Al hoor je de hendel natuurlijk niet tegen het stuur aan te trekken en voelt het nu erg zompig.

Behalve je (oude ?) remleidingen,. is er niks in een remsysteem wat meegeeft...
Dus zal het wl. toen al bagger zijn geweest..

gsx650f

Reg. datum:
16 mei. 2010
Na opnieuw ontlucht te hebben en een nacht druk op het systeem met een tie wrap werkt alles weer. Iedereen heel erg bedankt met het meedenken!

Wat mij betreft mag hier een slotje op.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Eric1977 schreef op 05 maart 2018 @ 20:55:
Na opnieuw ontlucht te hebben en een nacht druk op het systeem met een tie wrap werkt alles weer. Iedereen heel erg bedankt met het meedenken!

Wat mij betreft mag hier een slotje op.

:t
Yellow Snakes MC

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.