Motor-Forum

Select Forum

glasparel op mijn krukas GS550

Reg. datum:
05 mrt. 2018
Beste mensen,

Ik heb mijn motorblok van mij Suzuki GS550 gestraald met glasparel. Tot mijn spijt is er glasparel in het blok gekomen :( Ik ben het hele blok nu aan het demonteren, maar mijn krukas is vast gelopen door het parel dat tussen mijn zuigerstang en de krukas zit.
De zuigerstang kan niet zomaar van de krukas verwijderd worden omdat de zuigerstang uit een geheel materiaal bestaat, hiervoor moet de krukas uit elkaar.

Mijn vraag aan jullie is hoe kan ik het beste glasparel tussen mijn krukas en zuigerstang verwijderen?

Ik zat zelf te denken aan reinigen in ultrasoon bad of kan ik ook gewoon met carburateur reiniger ertussenuit spuiten?

Alvast bedankt :}
bas

Houston, we have a problem

Reg. datum:
06 apr. 2003
Zuigerstang=drijfstang

Bij een GS550 zijn de big end lagers als rollenlagers uitgevoerd. Die glasparel zal daar uit moeten. Maar wrs is dat lager gaar als het blok daar echt op vastgelopen is.
tisniedevalmaardelanding

Captain Crunch

rustig aan en rap een beetje

Reg. datum:
28 okt. 2004
Functie:
Captain Crunch
welkom op motor-forum :]
www.veenbrinkmotorparts.nl Like veenbrinkmotorparts.nl

if it runs, you can race it !

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
bassiey schreef op 05 maart 2018 @ 23:44:

Ik zat zelf te denken aan reinigen in ultrasoon bad of kan ik ook gewoon met carburateur reiniger ertussenuit spuiten?

je hebt 2 produktjes nodig :

eerst dit :

https://www.google.be/sea...31k1j0i13k1.0.JQj6w0Ya9Fc

daarna dit :

https://www.google.be/sea...i13i10i30k1.0.Z4Dq5WlCCg8
Bicylindricus Parrallelus Bitacticus

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
quote:

:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 :9 *D *D *D *D *D *D *D *D
www.rgtuning.nl

Reg. datum:
31 mei. 2008
Even voor de duidelijkheid. Heb je het blok gestraald en ben je daarna gaan rijden en is toen de krukas vast gelopen of heb je het blok vol gestraald met glasparel waardoor nu de krukas vast staat?

Reg. datum:
18 jan. 2011
mijn ervaringen met glasparel is: je bent de zak. Het moet helemaal uit elkaar om dit ooit weer goed te krijgen, dus ook die krukas.
Aprilia RSV Mille '01 - BMW K75 S '91 - XJ900

Reg. datum:
05 mrt. 2018
quote:
daddyphilipsen schreef op 06 maart 2018 @ 17:54:
Even voor de duidelijkheid. Heb je het blok gestraald en ben je daarna gaan rijden en is toen de krukas vast gelopen of heb je het blok vol gestraald met glasparel waardoor nu de krukas vast staat?

ik had het blok afgedekt met tape waardoor die goed afgesloten was. na het stralen heb ik de tape er afgehaald, maar er zat nog wat glasparel op het tape. doordat mijn cilinderblok eraf was is het glasparel gelijk op de krukas gevallen.

ik zag dat het tussen me zuigerstang en de krukwang was gevallen en toen ik hem heen en weer bewoog hoorde ik al gekraak van het glasparel.

ik ben er maar gelijk afgebleven voordat er serieuze schade ontstaat.

ik heb er dus nog niet mee gereden. ik probeer het blok te restaureren.
bas

Reg. datum:
04 feb. 2005
krukas uiteen of andere zoeken.

2 CILINDER!

Reg. datum:
20 jul. 2004
Je kunt dan toch de krukas in de onderdelenspoeler schoon spoelen en opnieuw in de olie zetten en plaatsen als er nog niet mee gereden is?

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
F2ride2001 schreef op 08 maart 2018 @ 12:00:
Je kunt dan toch de krukas in de onderdelenspoeler schoon spoelen en opnieuw in de olie zetten en plaatsen als er nog niet mee gereden is?

Indien geen schade: ja.
Samen met de rest van het onderblok.

De vraag is wat meer werk is, en wat t kost. Dit geheel reinigen, of iets anders kopen.
Yellow Snakes MC

Boxing Ride

Reg. datum:
03 dec. 2002
Gehard staal is sterker dan glas. Dus als uit elkaar halen te kostbaar wordt kan je de gok nemen.

parttime ratbiker

Reg. datum:
25 jul. 2002
quote:
Hanzzzz schreef op 08 maart 2018 @ 15:57:
Gehard staal is sterker dan glas. Dus als uit elkaar halen te kostbaar wordt kan je de gok nemen.

Dat is wel heel dom advies. Geen idee in wat voor lagers bij deze motor de krukas of drijstangen lopen, maar als het glijlagers zijn zijn die iig NIET harder dan glas.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep. But if I spin and start to slide, please dear god, protect my ride

www.motormount.nl

Reg. datum:
20 jul. 2007
Ik ben ook maar een domme boeer maar als het er in is gevallen... kan je niet het blok op de kop hangen en het er uit spoelen met... iets.
Camera, telefoon of navigatie op de motor bevestigen? Koop je RAM mounts via MOTORMOUNT.NL -> MF kortingcode = MF2017

Het kan altijd sneller!

Reg. datum:
12 dec. 2001
Volgens mij heb ik op zolder nog ergens een doorgelaste krukas liggen voor zo'n ding..., was destijds gemaakt om mee te racen, zal wel wat aangeroest zijn door de jaren heen op de zolder...
Never argue with a fool, he takes you down to his level, and beats you with experience

Reg. datum:
23 jul. 2015
quote:
P.H.C. Ritzen schreef op 08 maart 2018 @ 19:29:
Volgens mij heb ik op zolder nog ergens een doorgelaste krukas liggen voor zo'n ding..., was destijds gemaakt om mee te racen, zal wel wat aangeroest zijn door de jaren heen op de zolder...

Eventjes blank stralen met glasparel en hij ziet er weer als nieuw uit!

O-)

Reg. datum:
04 feb. 2005
quote:
magnamaniac schreef op 08 maart 2018 @ 18:16:

[...]

Dat is wel heel dom advies. Geen idee in wat voor lagers bij deze motor de krukas of drijstangen lopen, maar als het glijlagers zijn zijn die iig NIET harder dan glas.

iedereen hier weet al dat er geen glijlagers inzitten, TS ook. nu jij nog ... ;)

Het kan altijd sneller!

Reg. datum:
12 dec. 2001
quote:
Hollender schreef op 08 maart 2018 @ 19:34:

[...]

Eventjes blank stralen met glasparel en hij ziet er weer als nieuw uit!

O-)

_O- _O- _O- _O-
Never argue with a fool, he takes you down to his level, and beats you with experience

aka >boomhauwer<

Reg. datum:
05 dec. 2006
quote:
Hanzzzz schreef op 08 maart 2018 @ 15:57:

:? :N

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.