Wanneer kunnen we weer rijden en is de pekel weg?

Ik heb hem vanmiddag maar even uitgelaten, hij liep niet echt lekker vooral bij 1500-2000 toeren, denk aan iets met de brandstof ik had hem vol weggezet met shell v power
V-Power bevat gewoon ethanol (zoals bijna alle benzine) dus dat neemt langzaam maar zeker wat water op.

Als je 'm echt een winter laat staan, zou ik er Competition 102 in gooien. Die is volgens de info op het infobordje bij de pomp ethanolvrij! En hij ruikt opvallend genoeg veel lekkerder.

Maar hij kost wel 1,79 per liter dus da's niet portemonneevriendelijkvoor de dagelijkse ritjes. Moet zeggen dat 95 of 102 wel een merkbaar verschil is bij mijn eerste generatie SV650s.
 
V-Power bevat gewoon ethanol (zoals bijna alle benzine) dus dat neemt langzaam maar zeker wat water op.

Als je 'm echt een winter laat staan, zou ik er Competition 102 in gooien. Die is volgens de info op het infobordje bij de pomp ethanolvrij! En hij ruikt opvallend genoeg veel lekkerder.

Maar hij kost wel 1,79 per liter dus da's niet portemonneevriendelijkvoor de dagelijkse ritjes. Moet zeggen dat 95 of 102 wel een merkbaar verschil is bij mijn eerste generatie SV650s.


BP Ultimate is ook ethanolvrij
 
Jongens! Ik offer me op! Ik ga het vandaag proberen.

Als ik niet binnen een dag nogmaals post moeten jullie je eerste rit even uitstellen.

Wens mij succes.
 
+1

Als ik niet tijdig terugpost is de motor tijdens mijn rit weggeroest en hoop ik op hulptroepen die mij en de restanten naar huis kunnen brengen...

:P
 
full

ik ben voor de zekerheid niet over de weg gegaan :N
 
Ik ga zometeen nog even op pad, ik zal niet rapporteren of er pekel ligt of niet want daar let ik niet op 8-)
 
Jongens! Ik offer me op! Ik ga het vandaag proberen.

Als ik niet binnen een dag nogmaals post moeten jullie je eerste rit even uitstellen.

Wens mij succes.

Ik zou er nog even goed over nadenken.
Gisteren de motor binnen gezet, en alles wat ik vanochtend terug vond was een zielig hoopje roest!
Wees gewaarschuwd!
 
Op zulke buien zit ik wachten....dus ik laat hem vandaag nog staan, misschien morgen als het droog blijft want nat regenen vind ik niet fijn, ook de motor niet.
 
Rij elke dag 200km met auto naar werk van Rotterdam naar Ede en terug maar sinds er weer wat neerslag is dus natte wegen zit die auto onder de pekel,voorruit spierwit,zeker na afgelopen donderdag.De wegen liggen liggen behoorlijk vol,zo hard heeft het nog niet geregend.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 100km gereden. Redelijk wat motorrijders tegen gekomen. Gewoon na de rit de tijd nemen om te poetsen en dan moet het wel goed komen!
 
160KM gereden door brabant maar ik zie niks geen witte aanslag op mijn motor. Veel motorrijders tegen gekomen die het er ook op hebben gewaagd!
 
Ik heb afgelopen 35 jaar allerlei Japanse motoren gereden en dat het hele jaar door maar nog nooit als eindresultaat dat de motor aangetast was door de pekel.
Als ie echt wit ziet van de pekel na afkoelen afspuiten met de tuinslang. Verder in de winter tijdens weekenden meer poetsen dan in de zomer.
Nu rij ik alweer 3 jaar het hele jaar door met een Yamaha FZ8N (als 1e reactie zou je zeggen "niet echt een pekelfiets") maar nog nergens last van pekelperikelen.
Ik begrijp dus echt niet waarom zoveel mensen bang zijn voor pekel.Zal wel Japanse degelijkheid zijn en motoren die hier tegen bestand zijn.
Ik heb een collega die een "bling bling"Harley rijdt en die snapt van zijn kant niet waarom ik met pekel met de motor rij. Ik laat 'm dan af en toe mijn motor inspecteren als bewijs maar zelf durft ie er niet aan om nu te gaan rijden.
 
Paar keer Lekdijk Oost op en neer, alleen al omdat de "verboden voor motoren" nu geplaatst zijn...
 
Harley is net als de vriendschap van het Goede doel, een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Die roesten dus wel van pekel O-)
 
Vandaag heerlijk eind met de chroomloze Harley gereden; ik ben nog thuis gekomen ook.
Geen viezigheid tegengekomen, de motor is nog gewoon (leger-)groen..
Ik zou zeggen; rijden met die handel! :t
 
Rij elke dag 200km met auto naar werk van Rotterdam naar Ede en terug maar sinds er weer wat neerslag is dus natte wegen zit die auto onder de pekel,voorruit spierwit,zeker na afgelopen donderdag.De wegen liggen liggen behoorlijk vol,zo hard heeft het nog niet geregend.
Mijn nam is ook Hans, maar wel verschil dat ik aan de andere kant in Ede woon.
Ik ga ongeveer 1x per jaar naar 010. Rdam een keertje is op zich niks mis mee.
Maar daar heen rijden.......... :X en dat 200x per jaar........... ;(
Vroeger woonde ik ook in de randstad. 40jaar terug werd het al heel druk op de gracht.
Heb nu medelijden.............
 
Harley is net als de vriendschap van het Goede doel, een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Die roesten dus wel van pekel O-)
Heb een hekel aan chroom, als er iets is wat na enige tijd altijd gaat roesten is het chrome wel. Doe mij maar gewoon verf. :]
 
Mijn nam is ook Hans, maar wel verschil dat ik aan de andere kant in Ede woon.
Ik ga ongeveer 1x per jaar naar 010. Rdam een keertje is op zich niks mis mee.
Maar daar heen rijden.......... :X en dat 200x per jaar........... ;(
Vroeger woonde ik ook in de randstad. 40jaar terug werd het al heel druk op de gracht.
Heb nu medelijden.............

Maandje of 4 maar,dan weer omgeving Rotterdam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan