Wanneer kunnen we weer rijden en is de pekel weg?

Hier en daar nog wat zout op de weg, maar kon het toch niet laten met dat zonnetje. Vandaag voor het eerst dit jaar weer naar buiten geweest. Motor had er minder moeite mee dan ikzelf. Toch wel koud in een doorwaaipak op de snelweg _O-
 
Hier en daar nog wat zout op de weg, maar kon het toch niet laten met dat zonnetje. Vandaag voor het eerst dit jaar weer naar buiten geweest. Motor had er minder moeite mee dan ikzelf. Toch wel koud in een doorwaaipak op de snelweg _O-

Hier en daar? Lijkt wel alsof ze de hele voorraad zout gestrooid hebben het afgelopen weekend.
 
Hier en daar nog wat zout op de weg, maar kon het toch niet laten met dat zonnetje. Vandaag voor het eerst dit jaar weer naar buiten geweest. Motor had er minder moeite mee dan ikzelf. Toch wel koud in een doorwaaipak op de snelweg _O-


Een doorwaaipak nu :?
Gerbings vind ik geschikter deze dagen.... ;)
 
Het sneeuwt nu, dus er zal wel weer genoeg zout rondgestrooid worden vrees ik.
 
Vandaag leek alles goed te gaan. Van Ede naar Weesp geen vuiltje aan de lucht en een schone weg (nou ja, voor zover een snelweg schoon kan zijn natuurlijk). Van Weesp naar Zutphen ging het tot aan Apeldoorn ook goed, maar direct ten oosten van Apeldoorn ging het toch mis: grote druppels pekel op het vizier. Ik zou dus nog niet vertrouwen, hoor!
 
Vandaag leek alles goed te gaan. Van Ede naar Weesp geen vuiltje aan de lucht en een schone weg (nou ja, voor zover een snelweg schoon kan zijn natuurlijk). Van Weesp naar Zutphen ging het tot aan Apeldoorn ook goed, maar direct ten oosten van Apeldoorn ging het toch mis: grote druppels pekel op het vizier. Ik zou dus nog niet vertrouwen, hoor!
Ze hebben hier de opslagen ff leeg gemaakt voor de zomer :(
 
Gister ook vanaf Ede gereden.
De hele Veluwe over en terug via IJsseldijk-Bussloo-Hoenderloo.
Geen pekel op vizier. Weg was droog. Wel soms nog iets wit op wegdek.(zout!)
Enkele wegen door natuurgebied met bord: "Hier wordt bij gladheid NIET gestrooid". :t

Soms was wel iets fris. Pas bij de koffiestop kwam ik daar achter...... '(
Mijn doorwaai-ritsjes aan de achterkant stonden open. Fijn in de zomer, niet bij 5°C.
De handvat-verwarming deed wel goed werk! ;)
 
Tjonge, jullie rijden hier wel allemaal in de buurt rond zeg. Apeldoorn oost hier :)

Maar goed, de vooruitzichten zien er goed uit voor komend weekend dus zaterdag gaat die brommer echt wel de garage uit!
 
Laatst bewerkt:
Komende week weer vorst en sneeuw.... de motor kan alweer bijna in de winterstalling :S?
 
Ik denk dat ik morgen maar eens de motor ga uitlaten. :D Er wordt pas vanaf komende week weer vorst verwacht, dus ik ga ervan uit dat het morgen veilig is. :P
 
Vandaag zo'n 250 km snelweg gereden (A59, A50, A15) en thuis gekomen smaakte de buitenkant van de brommert toch zout. Ik had gehoopt dat het, na meer dan een week geen gestrooi en wel een paar dagen regen, wel weg zou zijn. Nog niet dus.

Vanavond de vriend toch maar even een frisse douche gegeven :-).
 
Vandaag zo'n 250 km snelweg gereden (A59, A50, A15) en thuis gekomen smaakte de buitenkant van de brommert toch zout. Ik had gehoopt dat het, na meer dan een week geen gestrooi en wel een paar dagen regen, wel weg zou zijn. Nog niet dus.

Vanavond de vriend toch maar even een frisse douche gegeven :-).

Jep, vandaag nog een retourtje Apeldoorn - Vianen gedaan met koekblik en ik heb toch wel een paar keer pekelmeuk van de ruit gesproeid.
 
Zondag op maandag weer nachtvorst, alles van top tot teen in de tectyl, ik neem geen risico. Dit wordt medio juli als het zo doorgaat.
 
Ben ik daar toch al vaak geweest.

Eeeeeh.......daar prikkeldraad?
Nooit gezien, daar heb ik op die plek geen tijd voor...... :]
Probeer de motor op de weg te houden, en anders kijken naar de vliegtuigjes!
Tijd zat om daar te kijken als je aan het slipstreamen ben achter een Volvo die al slingerend 20 km per uur rijdt :X
 
Looks like dit weekend voorjaars temperaturen en droog nog 2 dagen regen dus gok dat pekel wel weg is dan
 
Tijd zat om daar te kijken als je aan het slipstreamen ben achter een Volvo die al slingerend 20 km per uur rijdt :X

Als je pech hebt wel ja. Daarom moet je er ook zeker niet in het weekend overdag gaan rijden. Beste is op een mooie doordeweekse zomeravond zo richting zonsondergang :]

Looks like dit weekend voorjaars temperaturen en droog nog 2 dagen regen dus gok dat pekel wel weg is dan

Ik zou voor de zekerheid nog 2 maanden wachten hoor!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan