Scooter start niet

martin117

Plan "B", altijd plan B
13 jun 2014
8.104
9.244
Deventer
Wie heeft tips???

Gisteren rijdend weg gezet, vandaag wilde ik starten, maar hij slat niet aan.

Olie gecontroleerd, peil was wat laag :$ :$ , bijgevuld, maar zoveel had hij nog niet gereden. Op de kickstarter voel je ook geen compressie.

Bij te weinig olie zou hij dan niet vast moeten slaan?? in plaats van compressie verliezen?

Betreft een sym xpro, ja ik weet het bijna een motor O-) O-) , komt slechts 1 cc-tje te kort 8-) 8-)
Maar hier ben ik bekend, een ander forum opzoeken met goede adviezen kost veel meer tijd :Y :Y
 
Vonk, compressie, mengsel

Dat je op de kickstarter niks voelt, is logisch. want bij een 49 cc voel je daar niet zo veel van.

Dus check of de vonkjes niet op zijn, en of de benzine het doet ;)
 
Vonk moet ik ff checken, maar bij z'n broertje voel je wel wat compressie (niet veel) maar hier nix,
Kickstarter komt ook niet omhoog en elektrich gaat de startmotor wel erg makkelijk rond.
Morgen ff wat gereedschap ophalen, heb hier niets.
 
Wie heeft tips???

Gisteren rijdend weg gezet, vandaag wilde ik starten, maar hij slat niet aan.

Olie gecontroleerd, peil was wat laag :$ :$ , bijgevuld, maar zoveel had hij nog niet gereden. Op de kickstarter voel je ook geen compressie.

Bij te weinig olie zou hij dan niet vast moeten slaan?? in plaats van compressie verliezen?

Betreft een sym xpro, ja ik weet het bijna een motor O-) O-) , komt slechts 1 cc-tje te kort 8-) 8-)
Maar hier ben ik bekend, een ander forum opzoeken met goede adviezen kost veel meer tijd :Y :Y
Wat is te weinig olie?
Op minimum of gewoon echt te weinig?

Kan natuurlijk allemaal wel net te heet zijn geworden, en bij stilstand stuk zijn gegaan, of in de eerste seconde van de startpoging.
 
Zoooo, wat een reacties!!!!
Ben nog niet aan gereedschap toe gekomen.

Bij aflevering (3000km geleden) heeft hij een grote beurt gehad, met klep controle, nu te strak lijkt me vrij vlot.

Kill switch heeft hij niet.


Maar HALLELUJA!!!!!
Eigenwijs als ik ben, net geprobeerd te starten, wel lang door starten met gaskraan helemaal open, maar wel aanslaan en lopen.
Rondje gereden en loopt als van oudst.

Binnenkort ff langs de garage laten nakijken.

Voorzover dank voor de tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan