Chinese Handvatverwarming te lang. Inkorten mogelijk?

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Hallo allemaal,

Handvatverwarming van Aliexpress is binnengekomen. Zien er goed uit en werken ook, ze zijn alleen te lang, hierdoor passen de stuurgewichtjes niet meer. Nou las ik dat je de Oxfords kan inkorten tot een bepaalde lengte zonder problemen, maar vraag me af of dat ook mogelijk is bij de Chinese variant. Iemand die hier ervaring mee heeft en hoe heb je dit opgelost?

Groet,
Patrick

WuUJN74.jpg


0VTmcQK.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hebben die chinezen zulke grote handen dan? :P
Wat ik zou doen is bekijken en uitzoeken waar de verwarmingsdraden lopen. Miss lukt dat door de handvatten aan te sluiten aan de accu zonder ze te monteren aan het stuur en te voelen waar het nog warm wordt of waar ze het warmst worden, logischerwijs zit daar de verwarmingsdraad/lint. Als je daar zeg minimaal een halve cm vanaf blijft zou je zeggen dat het overige deel eraf kan. Dit bied geen garantie maar het is te proberen met de aliexpress handvat prijzen
 
Ik heb dezelfde gekocht en bij mij waren ze ook te lang. Ik heb ze ingekort. Je kunt goed zien waar de verwarmingsdraden beginnen. Tot daar kun je ze inkorten. Zal denk ik 1 - 1,5cm zijn.
 
Ik heb dezelfde gekocht en bij mij waren ze ook te lang. Ik heb ze ingekort. Je kunt goed zien waar de verwarmingsdraden beginnen. Tot daar kun je ze inkorten. Zal denk ik 1 - 1,5cm zijn.

Been there, done that. 15 mm is zo'n beetje het maximum. Heb trouwens de oorspronkelijke handvatten eraf gepeuterd en m'n originele er overheen "gefreubeld".

Werking is verder perfect, standje 2 als het echt vriest, anders voldoet standje 1. :)
 
Ik heb altijd ruzie met die dingen met twee standen. Op standje heetst (parallel, 12V) verbandden (letterlijk!) m'n handpalmen, dus die zette je alleen even aan voor de boost. Op standje gematigd (in serie, 6V) werd het maar net warm genoeg voor een lentedag. Je zat dus continu te schakelen tussen de twee, waardeloos.

Vind de versies met meer standen echt aanzienlijk beter, en die kosten nu ook weer geen vermogen :)
 
Ik heb zo'n setje ook op de VF750F. Niet ingekort want geen stuurgewichten. Echter op standje twee zijn ze in ieder geval warm zat, op standje 1 koel ik af en toe een beetje af door het handvat los te laten.

db
 
Bedankt voor de reacties :) heb ook gevoeld waar de watmte vandaan komt, inkorten moet inderdaad mogelijk zijn. Nog een andere vraag

Moet de ring die aan de kant van behuizing zit ook nog de behuizing in? Had dat eerst wel maar dan bleef het gas hangen

1TtJSi8.jpg
 
Bedankt voor de reacties :) heb ook gevoeld waar de watmte vandaan komt, inkorten moet inderdaad mogelijk zijn. Nog een andere vraag

Moet de ring die aan de kant van behuizing zit ook nog de behuizing in? Had dat eerst wel maar dan bleef het gas hangen

[afbeelding]

Als ie aanloopt/klemt gewoon afzagen, heeft geen toegevoegde waarde. En maakt hem minder lang. })
 
Dat randje hoort in het schakelaarblok om het handvat op zijn plek te houden.
Ik had ze zelf op de F650 gemeubeld en de achterkant open gesneden om de stuurgewichtjes er op te houden. Die wil je niet missen op die eenpitter.
Ik heb overigens ook extra gaatjes in het stuur geboord omdat de Chineesjes veel langer waren als de origine handvatjes.
 
Randje hoort er inderdaad in te zitten, alleen het handvat js net iets dikker waardoor die te strak zit als ik hem erin doe. Gas blijft compleet hangen. Het nieuwe handvat is ongeveer 1mm dikker geloof ik. Heb ‘m er dus even niet in gedaan, tot ik nieuwe heb. Was iets te enthousiast met inkorten dat ik het draad tegemkwam.. links doet het nog wel, maar rechts niet. Volgende keer weet ik in ieder geval hoever ik kan inkorten. Extra gaatje boren is ook niet zo’n slecht idee. Zal hem wel alsnog wat dunner moeten vijlen dat die wel past.
 
Nog even een update

Na van het eerste setje het rechter handvat gemold te hebben zit er sinds gister een nieuwe setje op, ingekort tot precies de juiste lengte en werkend!
Zeker een cm kan dus verwijderd worden.

P89Mc5ml.jpg


VbNmdiAl.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan