Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Middag , Nee sorry. Dat bedoelt ik nou.
Ik vind het niet mooi. Staat te haaks erop en de verhouding klopt nu niet meer. Je ziet dat er iets aan gedaan is.
Vind zelf nogmaals de NC achter spatbord houder niet lelijk. Hebt er lelijkere gezien.

Tjah, dat is persoonlijke voorkeur. Maar nu scheelt het wel 2x steken om de motor uit de tuin te krijgen en ik vind het wel mooi staan.

Wat helemaal mooi zou zijn:

Helemaal niks!

3632fbbe7787505d707967f47dd55265.jpg
 
Vandaag weer wat verder gewerkt aan mijn projectje, een montageplaat voor extra lampen. Die van Denali heeft als voorbeeld gestaan maar ik geloof dat de mijne wat steviger is geworden, nog afgezien van de vier bevestigingspunten aan het neusframe... ;)
De slijptol is ook weer eens gebruikt, de nieuwe cobaltboren snijden prima, de nieuwe Makita accuboor is sterker dan verwacht en de doos van Toolmax heeft een nieuwe bestemming gekregen. De drie laagjes Hammerite is morgen droog, maar het ziet er wat mij betreft al prima uit.

Volgende week zal het projectje afgerond kunnen zijn...
full
 
Tjah, dat is persoonlijke voorkeur. Maar nu scheelt het wel 2x steken om de motor uit de tuin te krijgen en ik vind het wel mooi staan.

Wat helemaal mooi zou zijn:

Helemaal niks!

[afbeelding]


Van dat oogpunt gezien qua parkeren f ruimte snap ik het ook wel.
Helemaal nix zou idd beter zijn ja. :t
 
Vandaag weer wat verder gewerkt aan mijn projectje, een montageplaat voor extra lampen. Die van Denali heeft als voorbeeld gestaan maar ik geloof dat de mijne wat steviger is geworden, nog afgezien van de vier bevestigingspunten aan het neusframe... ;)
De slijptol is ook weer eens gebruikt, de nieuwe cobaltboren snijden prima, de nieuwe Makita accuboor is sterker dan verwacht en de doos van Toolmax heeft een nieuwe bestemming gekregen. De drie laagjes Hammerite is morgen droog, maar het ziet er wat mij betreft al prima uit.

Volgende week zal het projectje afgerond kunnen zijn...[afbeelding]

Tis ook makkelijk zelf te maken als je maar goed gereedschap hebt.
Gaten moeten ook op maat geboord worden maar dat is een questie van goed meten.
Met een goede nieuwe rolmaat bv *D
Hoopt dat de Hammerite blijft zitten of in ieder geval niet van onderuit gaat roesten. maar hebt wel vertrouwen in die spray.
Foto als ie klaar is aub.
 
Vandaag weer wat verder gewerkt aan mijn projectje, een montageplaat voor extra lampen. Die van Denali heeft als voorbeeld gestaan maar ik geloof dat de mijne wat steviger is geworden, nog afgezien van de vier bevestigingspunten aan het neusframe... ;)
De slijptol is ook weer eens gebruikt, de nieuwe cobaltboren snijden prima, de nieuwe Makita accuboor is sterker dan verwacht en de doos van Toolmax heeft een nieuwe bestemming gekregen. De drie laagjes Hammerite is morgen droog, maar het ziet er wat mij betreft al prima uit.

Volgende week zal het projectje afgerond kunnen zijn...[afbeelding]

Ben benieuwd hoe het eruit komt te zien, welke lampen ga je gebruiken?
 
Zo gauw het er op zit en de lampen hangen, komt er een plaatje van.

Het zijn trouwens Ignite-lampen van Rigid Industries, 60 graden flood-lens en met 2 vermogensstanden (20% en 100%). De lampen worden zo gericht dat het overeenkomt met de lichtval van de koplamp om 's-avonds tegenliggers niet te verblinden (30-35 graden omlaag).
 
Goedemiddag, zijn er hier leden die zijtassen of een buddyseat-tas op hun nc700x hebben? Zo ja; welke? Is de montage een beetje netjes? Gaan ze op de snelweg niet wapperen o.i.d.? Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag, zijn er hier leden die zijtassen of een buddyseat-tas op hun nc700x hebben? Zo ja; welke? Is de montage een beetje netjes? Gaan ze op de snelweg niet wapperen o.i.d.? Alvast dank!
Op de vorige pagina (pagina 11) heb ik iets gepost over tassen.
 
Goedemiddag, zijn er hier leden die zijtassen of een buddyseat-tas op hun nc700x hebben? Zo ja; welke? Is de montage een beetje netjes? Gaan ze op de snelweg niet wapperen o.i.d.? Alvast dank!

Ik heb Givi tassen beugels erop. En 2 canvas tassen erbj. Ook van Givi.
Gaat met 2 sterke klitteband banden onder het achter zitting door, dus je kan er altijd bij om te tanken.
 
Ben toch van plan om een Decat pijp op de NC te gaan zetten..

Nu heb ik 2 opties: De Leovince of de Black widow, heeft iemand ervaring met de een of de ander, welke is het beste qua bouwkwaliteit? Qua prijs zitten ze ongeveer gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Koop de S versie, geen gedoe meer met turbulentie of veel ruis. Het ligt gewoon aan het extra kuipwerk wat je bij de x versie wèl hebt en bij de S niet. Met beide modellen proefgereden, een wereld van verschil!
 
Ben toch van plan om een Decat pijp op de NC te gaan zetten..

Nu heb ik 2 opties: De Leovince of de Black widow, heeft iemand ervaring met de een of de ander, welke is het beste qua bouwkwaliteit? Qua prijs zitten ze ongeveer gelijk.

BlackWidow met 220€ incl. verzending goedkoper dan de Leovince (of het geluid anders is vraag ik me zelf ook af)
Bouwkwaliteit: pijp wordt even snel vies zoals de originele uitlaatbuis, past goed, bestaat uit 2 delen die je aan elkaar moet schroeven met een klem en gun gum (meegeleverd).
Is wel vervelend om de klem er samen op te krijgen met de gun gum, want die kan nogal eens heel strak zijn. (heb ook gemorst met wat van die pasta en dat krijg je dus nooit meer van die pijp af)

Voor de rest is het gewoon een 1 op 1 kopie van de OEM cat pijp maar dan zonder de katalysator :')
 
BlackWidow met 220€ incl. verzending goedkoper dan de Leovince (of het geluid anders is vraag ik me zelf ook af)
Bouwkwaliteit: pijp wordt even snel vies zoals de originele uitlaatbuis, past goed, bestaat uit 2 delen die je aan elkaar moet schroeven met een klem en gun gum (meegeleverd).
Is wel vervelend om de klem er samen op te krijgen met de gun gum, want die kan nogal eens heel strak zijn. (heb ook gemorst met wat van die pasta en dat krijg je dus nooit meer van die pijp af)

Voor de rest is het gewoon een 1 op 1 kopie van de OEM cat pijp maar dan zonder de katalysator :')

Toppie, dan wordt het wss de Blackwidow (ziet er ook hetzelfde uit als de origineel, de leovince is mat)

Was het ook nodig om de pakking te vervangen?
(dus die bij de uitlaat bij het blok en eventueel die pakkingring waar de einddemper aansluit?)
 
Voor mij was het niet nodig, ging eraf en erop alsof het niets was :)
Pakking wordt er niet bijgeleverd, daarom ook maken dat je uitlaat niet vol onder de roest zit, kan je altijd hergebruiken.
 
Koop de S versie, geen gedoe meer met turbulentie of veel ruis. Het ligt gewoon aan het extra kuipwerk wat je bij de x versie wèl hebt en bij de S niet. Met beide modellen proefgereden, een wereld van verschil!

+1
Zelfde ervaring 😊 zelfs met een verhoogd AM-ruitje op de S geen last van gebulder en/of turbulentie maar tevens wel minder druk op het bovenlichaam als bonus.

Of dit (of dat) de keuze van motor moet zijn is vers 2 ;)
 
Ben toch van plan om een Decat pijp op de NC te gaan zetten..

Nu heb ik 2 opties: De Leovince of de Black widow, heeft iemand ervaring met de een of de ander, welke is het beste qua bouwkwaliteit? Qua prijs zitten ze ongeveer gelijk.

Ik heb de Leovince decat pipe. Met soort potje aan de voorkant in de bocht.
Is uit een stuk en niet uit 2 delen. Is gewoon zeer goede qualiteit zoals te verwachten is van dit merk.
En van Arrow heb je hem ook. Die is zonder potje aan de voorkant.
 
Hebben jullie ook de motor opnieuw af laten stellen na het installeren van de Decat pijp? of is dit overbodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan