Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Om te kunnen kiezen tussen S1-2-3 moet de gaskraan dicht staan!

Bedankt voor de tip; dit deed ik dus verkeerd. Ik had in stilstand al eens geprobeerd om van S1 naar S2 en S3 te switchen en dat ging prima. Onder het rijden dus niet, omdat ik het gas niet had dichtgedraaid. Weer wat geleerd :Y
 
Om te kunnen kiezen tussen S1-2-3 moet de gaskraan dicht staan!

Mmmm eigenlijk nooit op gelet schakel altijd gewoon zonder bij na te denken, ben nu al een paar dagen met de snor brommer naar me werk, doe er twee a drie keer langer over maar het is de moeite waard met deze hitte, lekker in korte broek en t-shirt ipv warm pak :)
 
Zojuist decat headers header besteld voor de NC.
Ik lees veel positieve ervaringen op andere fora dus toch maar de knoop doorgehakt.. ben benieuwd.

Als ik het moet geloven:
- Wat vrijer lopen, minder bokken in toeren onderin of als je doortrekt op een laag toerental.
 
Laatst bewerkt:
Beste dct rijders

Hulp gevraagd.

Ik sta in noorwegen met vriendin die op een dct rijdt en die het niet meer doet.

Tijdens het rijden in zijn 5 kon er geen gas meer worden gegeven en schakelen ook niet meer en sloeg af.
Bij stilstand geeft de vetsnellingsindikator een streepje en starten is ook niet meer mogelijk

Iemand een idee wat dit kan zijn.
 
Beste dct rijders

Hulp gevraagd.

Ik sta in noorwegen met vriendin die op een dct rijdt en die het niet meer doet.

Tijdens het rijden in zijn 5 kon er geen gas meer worden gegeven en schakelen ook niet meer en sloeg af.
Bij stilstand geeft de vetsnellingsindikator een streepje en starten is ook niet meer mogelijk

Iemand een idee wat dit kan zijn.

Ik denk zodra je het contakt omzet je de bak hoord zoeken naar zijn neutraal, rol de motor dan een beetje achteruit en of vooruit wellicht dat die in zijn vrij springt.
 
Beste dct rijders

Hulp gevraagd.

Ik sta in noorwegen met vriendin die op een dct rijdt en die het niet meer doet.

Tijdens het rijden in zijn 5 kon er geen gas meer worden gegeven en schakelen ook niet meer en sloeg af.
Bij stilstand geeft de vetsnellingsindikator een streepje en starten is ook niet meer mogelijk

Iemand een idee wat dit kan zijn.

Kijk is naar de killswitch, ik heb zelfde gehad. Bleek dat die killswitch net niet helemaal goed stond. suc6!
 
en anders:

Procedure om DCT te resetten (uit het Engels forum):

Put the clutch in N, switch-off the engine.

- While pressing D, switch the ignition on, wait until the yellow symbol of the engine desapears in the dash-board, then let go D.

- Press in fast sequence: DDNDN.

- In the dash, the letters D and S should apeear at once.

- Turn on the engine, but don´t accelerate!

- After a few seconds, the letters D and S go out.
 
Nee nog niet gelukt

@ Mick85... standaard verhaal uit het boekje werkt niet

@ stefan015... diverse malen switch getest


@ tonky.... er is niks in drive standen te zetten er reageert niks

Uitval begin tijdens het rijden in zijn 5

Motor is inmiddels afgesleept en gaat morgen naar een dealer brummen. Dan zien we wel verder.
Laat het wel weten wat het is of was

Tnxx voor het meedenken
 
Als je je smartphone of headset wilt opladen terwijl de motor niet draait, is dat dan nefast voor de batterij? Of gaat het om zo weinig energie dat hij neemt dat het niet veel uitmaakt? Ik zou graag m'n headset opladen terwijl ik niet aan het rijden ben.
 
Als je je smartphone of headset wilt opladen terwijl de motor niet draait, is dat dan nefast voor de batterij? Of gaat het om zo weinig energie dat hij neemt dat het niet veel uitmaakt? Ik zou graag m'n headset opladen terwijl ik niet aan het rijden ben.

Moet geen kwaad kunnen, een headset trekt niet veel van de accu om op te laden.
Echter zou ik dit ook niet constant doen, dan is hij wel leeg.. maar zomaar tussen een ritje even opladen moet geen probleem zijn.

Edit: en mocht je toch bang zijn voor een platte accu.. misschien is het een idee om een powerbank mee te nemen? Gewoon in de bak gooien.. kan je zo'n headset meerdere keren opladen.
 
Laatst bewerkt:
Moet geen kwaad kunnen, een headset trekt niet veel van de accu om op te laden.
Echter zou ik dit ook niet constant doen, dan is hij wel leeg.. maar zomaar tussen een ritje even opladen moet geen probleem zijn.

Edit: en mocht je toch bang zijn voor een platte accu.. misschien is het een idee om een powerbank mee te nemen? Gewoon in de bak gooien.. kan je zo'n headset meerdere keren opladen.


Goed idee! Bedankt!
 
Mijn 750X 2016 vorige maand ingeruild voor een Yamaha 900 GT 2018.
De 900 GT is standaard uitgevoerd met o.a. cruise controle, zijkoffers, handvat verwarming, quickshifter, instelbare vering en instelbare hoogte ruit en zadel.
Is voor mij een goede opvolger voor de NC, behalve het benzineverbruik, ik rij nu 1 op 22.
Bij sportief rijden boven de 6000 naar de 12000 tpm dan 1 op 17.
Rijdt lekker soepel weg, ook bij lage toerental/koppel, is erg snel wat ik mistte bij de NC.

Het is ook totaal andere belevenis, maar mis toch de handige opbergplek van de tank.
Met cruise controle kan je relaxed 120 - 150 rijden, het voelt dan als 50 km. En nog zuiniger ook dan handmatig gas geven. Nadeel met handmatig gas geven is dat je niet door hebt dat je vaak te hard gaat met de tracer.

Als je op zoek bent naar iets anders, kijk dan even naar de Yamaha 900 GT.
 
Vraagje kan iemand mij helpen aan de linkjes die bij de eerste post van dit forum missen? De ketting modificatie en de vuilvanger van het achter wiel.
 
Mijn 750X 2016 vorige maand ingeruild voor een Yamaha 900 GT 2018.
De 900 GT is standaard uitgevoerd met o.a. cruise controle, zijkoffers, handvat verwarming, quickshifter, instelbare vering en instelbare hoogte ruit en zadel.
Is voor mij een goede opvolger voor de NC, behalve het benzineverbruik, ik rij nu 1 op 22.
Bij sportief rijden boven de 6000 naar de 12000 tpm dan 1 op 17.
Rijdt lekker soepel weg, ook bij lage toerental/koppel, is erg snel wat ik mistte bij de NC.

Het is ook totaal andere belevenis, maar mis toch de handige opbergplek van de tank.
Met cruise controle kan je relaxed 120 - 150 rijden, het voelt dan als 50 km. En nog zuiniger ook dan handmatig gas geven. Nadeel met handmatig gas geven is dat je niet door hebt dat je vaak te hard gaat met de tracer.

Als je op zoek bent naar iets anders, kijk dan even naar de Yamaha 900 GT.

Gefeliciteerd met je Tracer, mooie motor. Leuk om te lezen welke argumenten iemand gebruikt bij de aankoop van een andere motor. Ik was na mijn FJR1300 ook op zoek naar een wat wendbaardere toermotor en de Tracer GT stond ook op mijn lijstje, net als zijn naaste concurrent de Kawasaki Versys 1000. Toch maar gekozen voor de NC750XD vanwege de DCT en zijn prijs, vooral met de kofferset-actie die Honda nu heeft (3 koffers voor 499 euro). O ja, en het lage verbruik.

Ik kan jouw keuze voor de Tracer GT wel begrijpen als je weer eens wat meer vermogen wilt. Ik merkte op de FJR dat ik het vermogen niet gebruikte vanwege mijn rustige en toeristische rijstijl. Ik had last van de bijna 300 kg.

Veel plezier met de drie-pitter :]
 
Zojuist decat headers header besteld voor de NC.
Ik lees veel positieve ervaringen op andere fora dus toch maar de knoop doorgehakt.. ben benieuwd.

Als ik het moet geloven:
- Wat vrijer lopen, minder bokken in toeren onderin of als je doortrekt op een laag toerental.

Ik ben benieuwt wat jou bevindingen zijn. Ik heb er ook over getwijfeld maar uiteindleijk vanaf gezien.
 
tesamen met een ECU flash en K&N filter ben ik er erg tevreden over :Y veel fijnere gasrespons, net wat meer power, en een lekker geluid.

Om daarop verder te gaan,

Chiptuning Honda NC750X/S 2015 > ... NC750X ZIPtuning | Chiptuning & Tuning | TÜV, Motorgarantie & Testbank gemeten

Zou dit wat zijn? Klinkt leuk maar werkt het ook echt? Veilig voor je blok of gewoon onzin??

Heb ze zelf nog niet gecontacteerd maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee?

Greetz :t
 
Om daarop verder te gaan,

Chiptuning Honda NC750X/S 2015 > ... NC750X ZIPtuning | Chiptuning & Tuning | TÜV, Motorgarantie & Testbank gemeten

Zou dit wat zijn? Klinkt leuk maar werkt het ook echt? Veilig voor je blok of gewoon onzin??

Heb ze zelf nog niet gecontacteerd maar wellicht heeft iemand hier ervaring mee?

Greetz :t

Dan zou het dus 500 euro kosten.. en het lijkt me niet echt gericht op motoren.

Ik heb meer vertrouwen in het bedrijf waar pretpiloot gebruik van heeft gemaakt.. zij hebben nu ervaringen met de NC's en weten precies wat er moet gebeuren. Ze zijn waarschijnlijk nog goedkoper ook :)

Ik ga zelf eerst de Decat monteren en rijden zonder een Ecu aanpassing, misschien naderhand nog een K&N en dan alsnog de Ecu laten hertunen :)
 
Laatst bewerkt:
Dan zou het dus 500 euro kosten.. en het lijkt me niet echt gericht op motoren.

Ik heb meer vertrouwen in het bedrijf waar pretpiloot gebruik van heeft gemaakt.. zij hebben nu ervaringen met de NC's en weten precies wat er moet gebeuren. Ze zijn waarschijnlijk nog goedkoper ook :)

Ik ga zelf eerst de Decat monteren en rijden zonder een Ecu aanpassing, misschien naderhand nog een K&N en dan alsnog de Ecu laten hertunen :)

Deels mee eens, ze zullen het er niet zomaar opzetten toch? ik kom dezelfde waarde na de tuning ook tegen op een belgische toko vlak bij Antwerpen.

En dat bedrijf waar pretpiloot is geweest, hebben die er 8PK extra uit gekregen? Op een blok van 54pk maakt dat natuurlijk echt een wereld van verschil ;)
 
Bij bedrijven als Zip-tuning wordt een standaard update voor model en bouwjaar uitgevoerd. De update is dus niet speciaal voor jouw voertuig gemaakt
 
Zo, de eerste 300 inrij-kilometers van mijn NC750XD zitten er op. Jammer van deze snikhitte buiten, in de avonduren is het nog wel te doen om motor te rijden.

Mijn eerste indrukken:
* fijne zitpositie
* stuurt licht
* superzuinig, ruim 1 op 29 geloof ik
* DCT-modus D voelt prima als je boven de 60 rijdt, in de zesde versnelling toeren gaat dan goed en zuinig. Bij lagere snelheden geef ik de voorkeur aan minimaal de S1-modus, voelt beter aan. S2-modus rijdt lekker actief als je daar zin in hebt. S3 nog steeds niet geprobeerd. Ik merk dat mijn voorkeur voor ontspannen toeren tot nu toe de S1 modus is.
* snelweg is goed te doen, maar binnenwegen voelt beter
* het standaard ruitje neemt wind van de borst weg en geeft voor mij geen gebulder op de helm
* vering voelt erg fijn, strijkt de hobbels mooi glad
* duo passagier is gelukkig ook enthousiast, daar had ik nog vooraf twijfels over
* kan niet wachten tot na de 1000km beurt om het gas iets meer open te draaien
* ik grijp soms nog naar de koppelingshendel (die er niet is), dus nog even wennen
* wegrijden vanuit stilstand gaat zeer soepel, ik zou het met een schakelversie niet beter kunnen. Dat heeft Honda goed voor elkaar.
* soms rij ik een constante snelheid die precies op het schakeltoerental van de DCT zit; iets sneller of langzamer rijden is dan de remedie
* zadelhoogte is goed voor mijn beenlengte, maar op- en afstappen vergt toch nog wel wat been-acrobatiek met de drie-koffers-set

Samenvattend: een blije rijder tot nu toe
 
Deels mee eens, ze zullen het er niet zomaar opzetten toch? ik kom dezelfde waarde na de tuning ook tegen op een belgische toko vlak bij Antwerpen.

En dat bedrijf waar pretpiloot is geweest, hebben die er 8PK extra uit gekregen? Op een blok van 54pk maakt dat natuurlijk echt een wereld van verschil ;)

Mijn NC is gemeten op de testbank, en levert na flashen en de modificaties 79.8 Nm en 60 pk, op het achterwiel. De ketting en versnellingsbak verliezen zijn hier dus al af. Dat vermeldt Zip tuning niet.

De uitdraai staat hier ergens eerder in het topic.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan